ervaringen met onstoken pees????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

ervaringen met onstoken pees????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 13:33

ik ben dringend opzoek naar mensen met verhalen en ervaringen over ponies/paarden met een bacteriele infectie aan de pees (de áchterpees'van het voorbeen). dit is het verhaal:
[VvdD] kreupele mi op hol over de weg Boos!

nu, een week na haar raceactie liep ze kreupel en was haar been weer helemaal dik. de DA is gisteren geweest en vertelde me dat er een infectie in haar scheenpees is ontstaan. volgens hem een bacteriele infectie. het zag er niet goed uit. hij heeft haar een hele zware dosis peniciline gegeven en een pijnstiller. vanavond komt hij weer en morgen ook weer voor de penicilineprik. volgens hem ziet het er niet goed uit: er moet vandaag verbetering inzitten anders is ze ten dode opgeschreven. en ook al zit er verbetering in: het is nog maar de vraag of dit ooit helemaal goed gaat komen.mijn vraag is nu: wat zijn jullie ervaringen met dit soort gevallen? hebben jullie paarden de infectie overleefd? zoja: hoe en wat? en kunnen ze er weer helemaal bovenop komen? en wat heeft je ertoe bewogen om toch je paard in te laten slapen?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:18

helemaal niemand ervaring met ontstoken pezen??????

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:37

Ten dode op geschreven gaat misschien wat ver, ligt eraan hoeveel tijd jij er in wil steken en of de bacterie niet verspreid, ik zou als ik jou was een second opinion aan vragen bij een andere arst, de meningen verschillen hier nogal een over, succes met je paardje een pees is zowieso al een lastig probleem...

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 08:48

gelukkig is het laten inslapen-idee al van de baan (voorlopig). hij behandeld nu verder. het probleem is dat de bacterie kan terugkomen en dat we niet weten wat voor schade het al aan het gewricht heeft aangericht..

maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen. hoe hersteld hun paard/pony zich na een peesonsteking? hoeveel tijd gaat eroverheen en wat kun je nog allemaal voor werk doen met je paard..

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:50

Inderdaad zou ik nog een 2e mening vragen bij een goede kliniek, bijvoorbeeld Emmeloord.
Bereid je wel voor op een lange hersteltijd van je paard.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:42

Scan laten maken van de pees. Alleen dan kan je de schade bepalen en daar naar handelen!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:32

Gaten en oneffen heden zie je op een scan duidelijk een ontsteking niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:53

ik ken maar weinig van dit soort verhalen die echt goed zijn afgelopen, sorry.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:45

shaneen schreef:
Gaten en oneffen heden zie je op een scan duidelijk een ontsteking niet.


hier ben ik het niet mee eens mijn paard had ook een peesonsteking en dat was heel duidelijk te zien op de scan. Ze is een paar keer op de scan geweest en je zag duidelijk verschil. Een onsteking zie je dus wel op een scan.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:49

Dat is niet altijd zo Kenzo, bij mijn jaarling is vermoedelijk zowel de pees als het gewricht ontstoken maar daar is op de scan niets van te zien.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:53

ik heb ook niet gezegd dat je het altijd op een scan kan zien. Ik heb gezegd dat mijn paard haar onsteking wel duidelijk te zien was op de scan.Van daaruit heb ik gezegd dat een onsteking dus ook wel te zien is op een scan. Maar niet altijd blijkt maar weer.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:41

Maak in ieder geval een scan dan sluit je uit of er wat te zien is ja of nee. Straks zitten er toch gewoon gaten in de pees.

Zelf heb ik erg veel baat gehad bij Ultrageluid ik weet niet of dat ook helpt bij ontstekingen maar schaden zal het ook niet. Ipv 6 maanden stappen zat ik er al na 2 maanden weer op.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:18

Dat zei ik toch ook...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:34

Even een echografie van de pees laten maken en dan met heel veel geduld en je echt houden aan het advies van de kliniek hopen dat het geneest... Zie ook [md]Peesblesure....lang verhaal! (ik weet niet hoe ik de rechtstreekse link hier neer moet zetten dus ff zoeken maar Knipoog )

-X- Anja en heel veel succes!!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 09:27

de DA is gister weer geweest en was helemaal blij verbaasd hoe snel mijn pony weer opknapt! zoals het nu gaat bouwt hij de penicilineprik af en is het afwachten.. wel heeft hij me gezegd dat ik nooit meer de wedstrijdsport in kan met haar. het blijft bij rustige buitenritjes en in de bak rijden...

hoe is het herstel bij jullie paarden gegaan? wat voor werk kan een paard wel en niet aan?