Klein Duimpje op de GVR ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Klein Duimpje op de GVR ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 20:42

Jullie zullen het wel niet meer snappen met al die paarden die ik rijd tegenwoordig... Schijnheilig Daarom eerst even kort uitleg Knipoog

Andrew is kreupel, maar voordat hij kreupel werd, wilde ik al graag eens op andere paarden rijden. Een stalgenootje bood aan dat ik wel een paard van hun mocht rijden, dat veel te dik was en wel wat beweging kon gebruiken. Bij hun in de wei stond ze bij hun andere paarden (in the middle off nowhere Knipoog )

Toen leerde ik via een meisje dat Andrew wilde verzorgen een vrouw kennen met een aantal pony's en paarden. Ik ging er les nemen voor mijn houding en om ook eens op andere paarden te kunnen rijden.
Zij bood mij aan een paard van haar mee te nemen naar les toen Andrew kreupel was en bleek dat het nog wel een hele tijd kon duren vanwege spat. Ik zou een Fries meekrijgen, maar die bleek niet zo'n gezellige relatie met de trailer te hebben, en ik kreeg vervolgens een NRPS-D-pony merrie mee van 3,5 jaar waar ik nog niet eerder op gereden had Schijnheilig . [VvdD] Eindelijk weer les gereden! (op geleend paard)

Verder stond een Welsh-K merrie bij mij op stal al twee jaar in een vergeethoekje en nu werd ze te koop aangeboden. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben langs gegaan en mocht haar gaan trainen tot ze verkocht werd...
[VvdD] Nieuwe "tijdelijke verzorgpony" (met foto's)
[ITP] Aranka voor tweede keer onder het zadel!

Oké, nu jullie allemaal op de hoogte zijn...
Dit is dus Lianne, KWPN merrie van rond de 1,70 en veeeeeeeeel te dik!
Dit was de tweede keer dat ik echt serieus kon rijden omdat ik nu in de wei mag rijden. De keren daarvoor moest ik in een veel te zware bak, en kwam er van dressuurrijden niet veel terecht omdat ze moest zwoegen om vooruit te komen.
De vorige keer was Yoline mee, maar hadden we het fototoestel in de auto laten liggen en vanwege de afstand niet meer opgehaald Knipoog
Nu had ik Stacy S mee, en zij wilde wel even fotografe spelen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achteraf gezien was dit dus het losrijden Knipoog Hierna ging het toch steeds beter... Beter dan verwacht Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze foto hieronder vond ik heel mooi...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En uitstappen...

Afbeelding
Hier kun je nog eens zien hoe groot ze is Schijnheilig Haha!
Afbeelding
En natuurlijk wat lekkers als beloning...

Ik had niet verwacht dat het er zo uit zou zien. Het voelde als Klein Duimpje op de GVR en had niet verwacht dat ik haar binnen 20 minuten zo aan het lopen zou krijgen. Ik vond het knap vooral omdat ze maar zelden gereden werd, en ik nog maar voor de tweede keer echt aan het rijden ben. Ze is wat stijf, vooral met stelling en in haar gangen, maar je kunt heerlijk op haar doorzitten! Ja, ja, Ik Kan Doorzitten Bloos! Haha!
Het zadel ligt helaas niet zo mooi, erg achterover...

Ik hoop dat ik vaker iemand mee kan nemen, want dan is het veel gezelliger voor mij, want het gedoe eromheen is waar ik tegenop zie. Het paard is wel leuk, kom ik nu achter Schijnheilig Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:52

Sow! Die is flink!
Dat zadel lijkt wel een Barbiezadeltje Tong uitsteken
Is daar nog een singel voor? Haha!

Wel gave foto's! Erg veel Tong uitsteken
Maar ziet er toch al heel netjes uit!

Beterschap en een dikke knuffel voor Andrew! Ach gut

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:53

Super hoor!!! Ziet d'r helemaal niet zo verkeerd uit vind ik.
Zo voel ik me ook op het paard die ik bijna 2 jaar gereden heb. Dat paard was ook een stuk groter dan mij.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:54

mijn hemel, wat is dat paard verschrikkelijk vet!
ongelovelijk zeg, dat het dier nog rechtop staat Lachen
Staat ze wel op dieeet??
verder leuke foto's hoor, schrik alleen, dit kan echt niet gezond zijn

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:59

Wow als die op dieet is geweest kom je er zelfs met je benen onderuit denk ik!
Volgens mij schijnt er een heel mooi paard onder dat vetlaagje.

Het ziet er netjes uit hoor!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:59

Écht een typisch geval van.... Dikkertje dap.. zat op de trap.. Knipoog
Dat liedjes spookte mij direct door mijn hoofd heen.. Haha!
Moet overigens wel zeggen dat dit paard (alleen dan wat slanker) me erg bekend voorkomt.
Ben in ieder geval blij voor je dat je er zoveel plezier aan beleefd

joyce B schreef:
Ik hoop dat ik vaker iemand mee kan nemen, want dan is het veel gezelliger voor mij, want het gedoe eromheen is waar ik tegenop zie. Het paard is wel leuk, kom ik nu achter Schijnheilig Knipoog

Ging daarom mijn deurbel vandaag? *LOL* Ik lag nog op bed en zag je nét weglopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:06

Hihi, wat een joekel! Nu maar hard trainen om dat buikje weg te werken! Wat is het verder voor paard? Heeft hij/zij ooit iets gedaan in de sport?

HEt is wel even wennen hoor, jij op zo'n groot peerd. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:09

Als je zin hebt Sandra Schijnheilig Haha!
Het is een heel gesjouw met de spullen door alle hekken en draden en dan nog het paard tussen de hekken en draden bij de anderen vandaan zien te krijgen Frusty Maar met iemand erbij scheelt het al een heleboel!
Dus als iemand zin heeft!!!! Laat het weten Knipoog

Ze is ook spierbevangen geweest een tijdje terug en toen was ze een paar weken kreupel. Ze staat nu op een vrij kale wei, maar ze wordt dik van lucht! Weet niet waar je haar van zou kunnen kennen Sandra Verward Misschien kun je iets meer vertellen?

Ik mag haar eventueel naar stal halen van de winter, maar dat lijkt me niet handig. Dan heb ik de kosten, ze komt minder buiten en bij ons is de bak vaak niet zo denderend... Kan ze beter daar blijven en dan rustiger aan doen... Ze staat dan wel op een stukje dichterbij de bak en uitgang dan nu...

En Nina, volgens mij heeft ze alleen recreatief zo af en toe wat gedaan en is ze verder in gebruik als fokmerrie. Is ook drachtig nu als het goed is...
Ze hebben me wel verteld wie haar vader is, maar dat ben ik weer vergeten. Ik onthoud afstammelingen nooit zo goed Schijnheilig

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:13

Waaaaaaaah, het 'reus/dwerg-effect' lijkt op de foto's nog 'erger' dan in het echt Haha! Haha!
Vond het toen best meevallen! Lachen
Trouwens, wat begint ze heerlijk te lopen Kwijl FFies flink doortrainen en die buik is er zo af OK dan!
Laatst bijgewerkt door Finnea op 18-09-03 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:13

Er zit een hele lange singel aan Mét een singelverlenger Haha!...
Ik denk niet dat ik er dan onderuit zou komen hoor... Ben zelf maar 1.63 Knipoog

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:02

Leuk paard maar wat een vetklep zeg, poehhh die mag wel op eens streng dieet. Intensief trainen met zo'n lijf is niet echt gezond Bloos!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:13

Whahaha, ik dacht dat Nicole dik was, jeetje deze is echt enorm! Wel een heel mooi paard trouwens Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:50

Onder al die vetbobbels, zie ik wel een heel leuk dier zitten. Na vele kilometers zou dit wel eens echt een heel goed rijpaard kunnen zijn. Ben zeer benieuwd naar de veulens

Spierbevangen en kreupel; het lijkt me niet ondenkbeeldig dat het met haar omvang van nu te maken heeft; het dier is veel, maar dan ook veel te dik. Ongezond dik. Pas op dat ze niet te snel afvalt, dan kunnen ze nog raar ziek worden ook.
Zo'n dier moet afvallen door beweging, en niet door minder eten.
Zo'n paard zou ik trouwens juist naar stal halen, dan heb je beter controle op wat ze wel eet. Dat gras is vaak nog pittig genoeg, zeker met zo'n mooie nazomer. Leuke uitdaging! Dit is een dankbaar klusje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:51

Mozes kriebel wat een tank van een paard!
Niet alleen groot maar ook verder gewoon echt een reus. Inderdaad gaat de vergelijking met de GVR wel op, ze heeft wel een lief koppie (koppie lijkt onwijs op tinka!) en ze loopt ook zeker niet verkeerd!
Je zou zeggen dat dat gewicht haar in de weg zit, maar ze loopt anders nog prima bij jou onder het zadel, dat doe je hartstikke leuk!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:04

GVR....[naam verwijderd] snapt niet..
Wa's dah?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:06

als jij 3x zo rond was, zouden jullie ene hele leuke combi zijn! *LOL*
Maar ze loopt wel aardig vind ik. Aardig knap dat zo´n dikkertje dat allemaal nog kan presteren! Ik vind dat je haar knap rijd hoor! (terwijl je benen ongeveer halverwege haar buik komen Knipoog )

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:12

Volgens mij kan dit best een leuk paardje worden. Bouw het alleen wel heel rustig op. Meteen zwaar dressuurmatig trainen lijkt me niet gezond.
Mijn bijrijdpaard was ook behoorlijk vet. Ik ben begonnen met hele lange stukken stappen en af en toe een drafje of handgalopje.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:13

Dees schreef:
GVR....Dees snapt niet..
Wa's dah?

Grote Vriendelijke Reus, naar het boek van Roald Dahl Lachen

Joyce weet je wat ook helpt bij het afvallen?
Een vierkant dekje, dat doet echt wonderen, ik had er voor Tinka ook een paar Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:16

Honeybee"]
Moet overigens wel zeggen dat dit paard (alleen dan wat slanker) me erg bekend voorkomt.
[/quote]
[quote="Cody schreef:
ze heeft wel een lief koppie (koppie lijkt onwijs op tinka!) !

Yup! Nu weet ik weer waarvan! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:21

Hoe helpt dat dan? Door het zweten?
Ik rijd niet zo lang achter elkaar hoor... Ongeveer 20 minuten, tot hoogstens een half uurtje. De Vader van dat stalgenootje heeft het liefst dat ik haar flink in het zweet jaag, vond die loeizware bak alleen maar goed voor de conditie... Ik voelde me daar niet prettig bij, ook omdat dat niet lekker reed. Nu mag ik in het land rijden, wat veel beter is voor haar pezen en minder vermoeiend loopt zodat ze ook nog energie kan steken in "mooi" lopen...
Dit resultaat in twee keer normaal rijden vind ik verbluffend. Had ik echt niet verwacht... Denk inderdaad dat ze wel eens heel wat in huis kan hebben als ze slank zou zijn... Maar ik zie het eerst echt niet zitten om haar bij ons op stal te stallen. Zowel vanwege de kosten als de zorgen om voldoende beweging te geven... Het controleren van het voer is wel lastig zo ja... Galoperen heb ik in het weiland nog niet gedaan. Eerst nog even werken aan de gehoorzaamheid. Het hek heeft nog erg veel aantrekkingskracht en ik heb dan maar weinig in te brengen met die korte beentjes van mij... Echt een mug op een olifant Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:26

haha vind het er wel leuk uitzien!
staat lekker apart Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:40

joyce B schreef:
Hoe helpt dat dan? Door het zweten?

Euh nee je denkt te moeilijk, je ziet dan gewoon minder buik Bloos *LOL*

Kan me voorstellen dat je niet zelf alles op je wilt nemen wat betreft stalling enzo, het is ook niet eentje die je vlot weer in conditie hebt, als je dat goed wilt doen gaat daar echt een lange tijd overheen.
Maar leuk dat je er lekker mee in het land gaat rijden, is idd veel beter voor het dier, dat geploeg in een zware bak met een paard dat zichzelf nog in de weg zit, dat rijdt echt niet fijn.
Succes verder, plaats nog eens foto's, vind ik leuk

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 23:48

Ah, ja, dat was mijn hoofd ook doorgevlogen, maar dacht... Er moet meer achter zitten Knipoog Haha!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:20

Wow! Wat een joekel zeg! Je zit bijna in de split Haha!

Ik denk ook dat er onder al dat vet een heel leuk paard zit.
Is het nou de bedoeling dat je haar blijft rijden? Of is het tijdelijk?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 05:37

hahaha wat een apart gezicht zeg Haha!
Dit is wel even wat anders dan jij op Andrew of Aranka.
Wat een reus zeg en inderdaad mega dik maar zoals zo veel hier al gezegt hebben is het volgens mij ook best een mooi paard als ie wat dunner is.
Wel een grappige combi trouwens jij op die grote kwpner maar ik moet zeggen dat ie absoluut niet verkeerd loopt OK dan!
Ziet er best goed uit hoor