Wat is jouw doel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sweet_angel1
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-03

Wat is jouw doel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 14:59

hey allemaal!

denk je er wel eens over na wat jou doel is van het paardrijden?
Wil je gewoon lol maken, rijd je op en manege, heb je een verzorgpony/paard, of een eigen pony/paard? En hoe serieus ben jij eigenlijk met paarden bezig?
Dus wat is jou doel? Is het gewoon zomaar een hobby of wil je er je beroep van maken, of is het soms al je beroep?
Wat vind jij van wedstrijden rijden? Is jou doel zo hoog mogelijk komen?
Of rijd je soms helemaal geen wedstrijden?
Geef je mening! Lachen


Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:11

Ik heb eigen paarden,waarmee mijn doel is een goede vertrouwingsband mee op te bouwen.
En dan samen dingen kunnen bereiken.

Ik wil wel gaan starten met Destiny,maar dit is niet om zo snel mogelijk M te rijden ofzo.
Nee,we hebben de tijd!!

Na mijn school wil ik van paarden ook mijn beroep maken doormiddel van opleiding Deurne.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:56

Dat mijn paardjes in goede gezondheid 25+ worden en ik zelfs dan nog een bosritje kan pakken.
In de tussentijd kijk ik hoever ik kom met de ene in Endurance en de ander in dressuur.
Afwisseling staat bij mij voorop, dus de dressuurder moet ook naar buiten en de endurancer moet ook nog wel eens in de krul.
En ze lopen (kunnen dat gelukkig ook) veel buiten. Lekker doen wat ze zelf willen.
Mijn paarden zijn nu 9 jaar allebei dus tijd zat!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:22

Ik heb mijn oorspronkelijke doel (de L halen met mijn pony) al gehaald, maar nadat dat verlegd is naar de M1, en we inmiddels ook daar al wat puntjes in hebben gehaald, wordt het nu maar de M2 of de Z1, elke keer een trapje hoger.

en natuurlijk wil ik de band die ik nu met mijn pony heb behouden!

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:24

Ik heb wel een sportdoel, absoluut. Of ik dat ooit haal is een 2e, maar als je het nooit probeert kom je er nooit achter.

Ik ben overigens van mening dat paarden het beste presteren als ze echt goed in hun vel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:46

Ik haal plezier en genoegen uit de ontwikkeling en vorderingen. Die hoeven voor mij niet per definitie gemeten te worden in de ring.
Mijn doelen stel ik wel steeds bij, met kleine stapjes tegelijk. Aanvankelijk was mijn doel om Z te worden. Nu ik dat heb behaald is mijn doel het rijden van een kur geworden. Wat daarna komt zien we dan wel weer. Als mijn paard en ik er maar plezier in beleven.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 06:35

de ruiterster *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:05

Jippie schreef:
Ik haal plezier en genoegen uit de ontwikkeling en vorderingen. Die hoeven voor mij niet per definitie gemeten te worden in de ring.


Ik heb dat ook een poos zo gevoeld. Uiteindelijk kan ik daar niet genoeg motivatie uit halen om serieus te blijven trainen. De lol van het rijden ging er zelfs totaal af voor mij. Dan sta ik net zo lief de hele dag een beetje te poetsen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:12

Mijn doel is ook wel om te kijken hoe ver ik kan komen in de sport. De M komt steeds dichterbij en dat voor iemand die nog maar net een jaartje in de wedstrijdbaan te vinden is. Heb voorheen nooit het lef gehad om te starten Knipoog
Dus mijn vorderingen meten in de ring vind ik wel belangrijk maar niet het belangrijkste! Ik wil in eerste instantie blije paarden op stal hebben.
Als mijn paarden zich niet lekker in hun vel voelen dan is het prioriteit 1 om ervoor te zorgen dat ze dat wel doen.
Ik stel natuurlijk wel een doel en dat is om in ieder geval de Z te halen met mijn hengst en in de toekomst nog een leuk, liefst zelf gefokt, sportpaard erbij te hebben. Maar in mijn ogen zijn doelen er om bijgesteld te worden gedurende de tijd.
Maar plezier met de dieren is het allerbelangrijkste!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:26

Mijn doel is zo ver mogelijk komen in de paardensport en een eigen handel/africhtings stal beginnen later.
Mijn ouders hebben er een dus ik zit wel al een klein beetje in dat wereldje en heb goede begeleiding dus ik hoop dat het wat wordt. Ik heb er in ieder geval alles voor over.

Volgend jaar ga ik een jaar op een bedrijf mee draaien om ervaring op te doen. Het jaar daarna ga ik naar NHB Deurne, sportclass doen en daarna hoop ik toch voor mezelf te kunnen beginnen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:37

lol hebben en ontspannen. wil ook wel graag verder komen maar dat doel heb ik pas weer als ik weer serieus en vaker kan rijden. nu is het een onmogelijk doel.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:50

Mijn doel: plezier hebben met mijn paard en de dingen daaromheen.

Lekker buiten kunnen rijden en fijne ritten maken. Ik merk wel dat ik behoorlijk prestatiegericht ben en de dingen die ik doe wil ik ook goed doen. Op dit moment zit knollebol dus in training voor de Endurance Katwijk Haha!.

Verder wil ik rijtechnisch ook verder komen en om dit te toetsen rij ik wedstrijdjes. Ik heb er pas een paar gehad. Eerste doel is uit de B te komen en daarna zien we wel verder Haha! .

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:51

Ook mijn doel is om zover mogelijk te komen in de sport.

sweet_angel1
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 13:15

Als ik zo de reacties lees op mijn bericht: "Wat is jou doel?"
zie ik dat het voornaamste doel is om te presteren.
En elke keer wordt het doel weer verlegd.
Ik ben zelf nu inmiddels M2, en probeer zo hoog mogelijk te komen.
Maar ik heb nooit voor mezelf een doel vastgesteld. Ik doe m'n best, en train elke dag en verder zie ik wel waar 't schip strandt.
Ik ben nog jong, dus heb nog veel mogelijkheden.
Ik ga gewoon lekker door met de sport en geniet ervan.
Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:50

Lol hebben. Dat is veel belangrijker dan presteren vind ik.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:53

maar die kunnen prima samen gaan! En ik zit nou eenmaal zo in elkaar dat ik alles wat ik doe erg goed wil doen; zomaar wat aanklooien vind ik niet leuk. En de ruiterster is zeker ambitieus, maar niet onhaalbaar en aangezien ik al een keer Z heb gereden moest ik toch wat anders bedenken *LOL*

sweet_angel1
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:01

ik ben het er zeker mee eens dat lol hebben en presteren super samen kunnen gaan. Voor mij gaat dat zeker op! Ik wil ook graag presteren, Alles eruit halen wat erin zit. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als iemand paardrijdt om lol te maken moet hij dat zeker blijven doen!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:02

Mijn doel was om met mijn paard een off wedstrijd te rijden, helaas mocht dat niet zo zijn. Ik ben toen serieuzer met Zorro gaan rijden en had als doel een winstpunt in de B te rijden tijdens een onderlinge wedstrijd. We hadden in onze eerste wedstrijd 169 pnt. Daarna heb ik nog wat onderling gestart en heb ik mijn doel bijgedraaid naar een winstpunt in de B maar dan in een off wedstrijd. Inmiddels zijn we 4 wedstrijden verder en hebben we 7 winstpunten. Ik heb dus mijn doel weer bijgedraaid naar een winstpunt in de L1. Haha! Dus mijn nieuwe doel is met Zorro een winstpunt in de L1 te rijden.....daarna zien we wel verder Haha!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:56

Mijn doel wordt steeds verlegd... Maar het uit eindelijke doel is zo hoog mogelijk te worden in de dressuur... Maar ik ben begonnen met het doel dat ik wilde paardrijden op een manege daarna dat ik een eigen paard wou.. Toen werd mijn doel om een wedstrijdje te rijden met les van een goeie instructrice... Toen werdt me doel een paard erbij om weer veder mee tekomen.. Nu is mij doel om Simba zo hoog mogelijk te gaan rijden in de dressuur... Dit is wel allemaal verdeels over 10 jaar dat jullie niet denken dat het ineens allemaal gebeurde...En het is ook allemaal in kleine stapjes ondernomen en dat wil ik zo voortzetten tot ik me uit eindelijke doel bereikt heb... (dus dat kan nog heel lang door gaan)


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:57

Lielle schreef:
maar die kunnen prima samen gaan! En ik zit nou eenmaal zo in elkaar dat ik alles wat ik doe erg goed wil doen; zomaar wat aanklooien vind ik niet leuk. En de ruiterster is zeker ambitieus, maar niet onhaalbaar en aangezien ik al een keer Z heb gereden moest ik toch wat anders bedenken *LOL*


Dat heb ik nou precies het zelfde en niet alleen met paardrijden maar met alles...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:21

Mijn doel is om volgend jaar Z1 te kunnen starten en dan waarschijnlijk naar een paard over te gaan maar aan gezien ik erg aan mn pony gehegt ben en ik nog 4 jaar bij de pony's mag starten word dat wel erg moeilijk en een paard er bij hebben is wat moeilijk Haha!
Ik hoef nu nog maar 1 puntje in het M2 dus ik ben er al bijna. Mischien ga ik nog wel proberen het Z2 te bereiken maar dat ligt erraan hoe het in de Z1 gaat omdat mijn pony vrij moeilijk is met het voorwaarts rijden en als hij dingen eng vindt komt ie recht omhoog Haha!
Maar verder is hij heel lief! Het is jammer dat mn benen wat lang zijn want dat maakt alles nog een stukkie moeilijker!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:21

Mijn doel is om eerst mijn paard gezond en gelukkig te houden. Daarnaast wil ik proberen om op een verantwoorde wijze (dus rustig aan en niet laten overwerken op haar jonge leeftijd) zo ver mogelijk te komen in de dressuur. Ben zelf maar een simpel ruitertje maar wil het wel altijd graag perfect doen.

Ik hoop dat we in ieder geval een keer een punt in de M1 halen, dat is iets wat ik nog nooit heb gehaald.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:49

bij mijn eerste pony was ik nog geneens zo zeer met wedstrijd bezig! ik mocht niet veel starten, want mijn ouders vonden er nix aan!
uiteindelijk zijn we L dressuur, L SGW en M springen geworden!
ik wilde steeds beter presteren, en het gaf me kick om op kampioenschappen te rijden
uiteindelijk mocht ik een aantal keren op de Levade(tegenwoorig Hippiade) rijden en 1x werden we 3e van NEderland in het M
iets geweldigs om mee te maken! en we gingen heen omdat we heen mochten, maar meer niet! dan pakt het toch leuk uit!

nu heb ik een E-pony en mijn doel was gewoon, zover mogelijk komen! en natuurlijk de kampioenschappen voor ogen
en uiteindelijk een x individueel te mogen rijden op het NK(wat me niet is gelukt)
mijn mijn springdoel is wel bereikt, al zou ik willen dat het nog even langer duurde
ik ben Z springen geworden, maar Tobias wordt helaas verkocht, mijn doel was nog om wat grotere concoursen te rijden!
maar ik vind het nog ene prestatie dat we Z zijn geworden, en dat met een pony die nog nooit had gesprongen!
het is gewoon een hobby, maar het wedstrijd rijden zie ik als iets leuks, iets gezelligs! ik zou niet zonder kunnen!
het zou leuk zijn als ik ooit weer eens met een paard in het Z zou komen! naja het liefst ZZ

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:26

ik heb best wel een sportdoel ja.... ik zou heeel graag nederlands kampioen worden deze winter in het z1 of volgend jaar in het z2 drssuur!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:56

Mijn doel is om Romanoff naar het Z2 te rijden en om ook eens een kür op muziek te gaan rijden.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers