mijn paardje zadelmak gemaakt...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

mijn paardje zadelmak gemaakt...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:44

Hier een paar foto`s van mijn paardje , toen ze zadelmak werd gemaakt.
Het is op de foto`s een van de eerste keren dat ze een zadel op kreeg, en ze was totaal niet onder de indruk.............

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:55

He wat leuk zeg!
Ze kijkt ook zo heel droog van, oke doe maar Haha!
Erg koel in het hoofd dus, gaaf!
Heb je er zelf al een keer opgezeten?

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:03

Nee nog niet.... moet nog zeker een half jaar wachten ze is nog maar 2,5 . Beetje jong om nu al met haar te gaan rijden. Ze komt dit weekend naar huis en dan gaat ze lekker weer de wei op en relaxen OK dan!

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:22

ooooohhhh, wat is ze toch knap hè Haha!
En ze doet het allemaal zo super braaf,
ze is echt een toppertje OK dan! Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:28

Mooie plaatjes!!!!!
Ze is dus alleen zadelmak gemaakt, ik dacht dat je haar ook al liet inrijden, had ik helemaal fout begrepen......
Ga je haar dan van het voorjaar weer naar Peter brengen??

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 11:26

ja alleen zadelmak en in het voorjaar gaat ze weer terug naar Peter Simons of in dit geval naar Jan Pieter , hij doet het super met de paardjes en is heel rustig en heel geduldig..... dus Jan Pieter je ziet haar weer over een paar maandjes OK dan! BEDANKT OK dan!

en Bugsy bedankt Knipoog , kom je ook even bij haar kijken als ze zaterdag weer naar huis komt aaahhhhhhh Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:31

Ik dacht dat je er al op had gezeten,
onder zadelmak verstaan wij hier dat ze gewoon al helemaal onder hte zadel zijn en al ho, go en links en rechts begrijpen.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:33

Jajajajaja, ik heb haar afgelopen zondag nog een knuffel van je gegeven! Ze ziet er goed uit en de foto's zijn waanzinnig leuk!

Groetjes, Gisela

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:44

Kleine opmerking, wat denk je dat er gaat gebeuren als je paard naar de beugels gaat slaan? Ze hangen heel laag en zijn best ruim. Verder vind ik het hele mooie foto's, en een heel leuk paard

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 13:10

gijsenkim schreef:
Kleine opmerking, wat denk je dat er gaat gebeuren als je paard naar de beugels gaat slaan? Ze hangen heel laag en zijn best ruim. Verder vind ik het hele mooie foto's, en een heel leuk paard


Telkens voor het longeren is er al flink met de beugels geklapperd, tegen haar buik (niet te hard natuurlijk). Maar ze geeft echt er werkelijk niks om en doet net alsof ze het al jaren gewend is.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 13:11

Sjuimpje schreef:
Ik dacht dat je er al op had gezeten,
onder zadelmak verstaan wij hier dat ze gewoon al helemaal onder hte zadel zijn en al ho, go en links en rechts begrijpen.


en ho go en links en rechts begrijpt de slimmerd ook al, dit kun je beter leren aan een paard voordat je erop stapt doormiddel van dubbele longeerlijn (heel handig) OK dan!

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:46

Ga je Joe zaterdag of zondag halen Verward

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 14:32

Zaterdag om een uur of 11 (smorgens) Knipoog

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:53

charene"]
[quote="gijsenkim schreef:
Kleine opmerking, wat denk je dat er gaat gebeuren als je paard naar de beugels gaat slaan? Ze hangen heel laag en zijn best ruim. Verder vind ik het hele mooie foto's, en een heel leuk paard


Telkens voor het longeren is er al flink met de beugels geklapperd, tegen haar buik (niet te hard natuurlijk). Maar ze geeft echt er werkelijk niks om en doet net alsof ze het al jaren gewend is.
[/quote]

een verschil tussen engels en western inrijden!?Bij het western worden de paarden eerst inderdaad voor klapperde beugels enz. mak gemaakt ;een onderdeel van "sacking out".

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:06

doen wij met engels ook alleen maken wij de beugels zoveel korter dat ze er niet in vast kunnen komen te zitten...... maargoed honderd mensen honderd manieren

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 18:26

Ze is weer lekker thuis OK dan! , lekker de wei op met Binky en ik heb ze niet meer gehoord Lovers

muddy
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: sijbekarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:21

ik heb een veulen die nog ingereden moet worden,wel op de westernmanier ,weet iemand daar iemand voor

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:54

Ik heb mij paard zadelmak laten maken door Marco Spee uit De Meern. Hij heeft veel geduld zowel voor paard als de ruiter. Ik kan hem je dan ook zeker aan raden. Als je meer wil weten stuur dan even een pb.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:32

ik denk dat je lang moet zoeken naar iemand die een veulen wil inrijden. Verward

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:37

Voor de één is een veulen een jaar, voor de ander 3 Schijnheilig

JanPieter
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:34

Haha wel leuke reacties zo. Joelyn is gewoon heel braaf geweest de afgelopen maand, zeer cool carakter waar veel mensen op hopen dat hun paardje ook zo zal reageren. En nu na het zadelmakmaken kan ze stappen draven en galoperen aan longeerlijn, los stappen en draven ze komt tot stilstand op ho en ze kan achterwaarts. Zeer inteligent en leergierig paard

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 13:41

Bloos Haha! hey Jan Pieter als nog bedankt OK dan! ook namens Joelyn Knipoog

en MUDDY ik weet dus iemand die dat heel goed kan op een hele rustige en ontspannen manier, je paardje is daar ook in hele goede handen (oa Bo , Lieke ook jullie bedankt voor jullie goede zorg en telkens een mooi schoon stalletje,en wie ik nog meer vergeten ben) . Dus als je intresse heb dan stuur je maar een pb tje voor het telefoonnummer bij Peter Simons...............

En Jan Pieter veel OK dan! met de NK , wij komen je aanmoedigen.... Cheese! natuurlijk ook.

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:23

charene schreef:
en MUDDY ik weet dus iemand die dat heel goed kan op een hele rustige en ontspannen manier, je paardje is daar ook in hele goede handen (oa Bo , Lieke ook jullie bedankt voor jullie goede zorg en telkens een mooi schoon stalletje,en wie ik nog meer vergeten ben) . Dus als je intresse heb dan stuur je maar een pb tje voor het telefoonnummer bij Peter Simons...............


Ik kan het beamen heb met veel plezier gekeken hoe Jan Pieter te werk ging Haha! Ik heb hem niet 1 keer zijn stem horen verheffen of uberhaupt >;) zien kijken.

OK dan! voor Jan Pieter en toi toi toi op het NK

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:38

he wat leuk dat ze zadelmak is!!
gaat het rijden nu goed??
leuke foto‘s hoor!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 07:26

wipwop schreef:
he wat leuk dat ze zadelmak is!!
gaat het rijden nu goed??
leuke foto‘s hoor!!


Verward ze is alleen zadelmak gemaakt en ik ga pas volgend jaar met haar rijden ze is nog maar 2,5 jaar oud