Wie rijd er wedstrijden met z'n Shetlander?¿?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 11:58

Ik heb een Shetlander, en ik wil graag proberen met hem wedstrijden te rijden. Ik weet niet allemaal hoe dat precies gaat, en nu zoek ik iemand die ook wedstrijden rijd met z'n Shetlander. Wil je er dan please op dit bericht reageren!


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:03

Ik rijd (nog) geen wedstrijden met m'n shetje, maar het kan best hoor! Ik denk alleen dat ik zelf er niet meer aan begin omdat ik behoorlijk lang ben. Fox kan me nog best dragen, maar op een wedstrijd komt het misschien een beetje raar over, ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Of je te lang bent moet je zelf bepalen. Zolang Foxy mij nog kan dragen ga ik gewoon lekker recreatie rijden. Als jij vindt dat het kan en jij je pony niet tot last bent (al;s je bijv. tijdens het springen zelf met je voeten steeds de balk eraf gooit of steeds per ongeluk tegen zijn benen trapt) kan je gewoon lekker gaan wedstrijdrijden met hem hoor! Je moet er alleen rekening mee houden dat een shet niet zo hoog kan springen als een grote welsh. (verkijk je er niet op, een shet kan nog aardig goed springen! Foxy is eens over een staldeur gesprongen van ongeveer een meter!) ik weet niet wat een shet precies kan halen ongeveer, maar ik vind een meter voor een veulen van zeker minder dan een meter, heel knap. Lachen Dan moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat het uit angst was, Foxy was doodsbang voor een stal, ik heb hem er daarna dus alleen nog maar in noodgevallen ingezet, een shet hoort niet in een stal. Haha! Om niet off-topic te raken, ik zou het zeker eens proberen als ik jou was! En anders ga je toch gewoon lekker mennen! Dat kan een shet als de beste! Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:05

Ohw ja, hoe het gaat, weet ik zelf eigenlijk ook niet precies, er zijn wedstrijden waar je gewoon aan mee kan doen zonder dat je bij een ponyclub rijdt, en andere waar je juist wel bij een ponyclub moet rijden. Ik heb nog nooit wedstrijden gereden, dus ik weet het niet zeker. Lips are sealed

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 13:21

ahaa, i kweet nog niet wat voorn wedstrijden ik ga rijden. Je hebt toch ook van die Shetlanderrace's?¿
Weet jij daar iets van????

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:39

Wel het een en ander ja, ben je lid van de shetlandpony? Die krijg je geloof ik als je pony geregistreerd staat, en via het shetlandpony stamboek kan je ook wedstrijden rijden. (met alleen shetlanders! Knipoog ) Ik geloof dat je alleen kan shetlandracen als je jonger dan 12 of 13 jaar bent. (weet ik niet zeker hoor) Dan kan je je opgeven voor trainingen, al geloof ik dat dat nu niet meer kan. Elk jaar ofzo. Ik zal eens wat voor je opzoeken. Ik weet wel dat het heel leuk is, dat shetlandracen. Als je het kan, zou ik het zeker doen. Das pas lol hebben met je shet! Lovers

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 13:42

Mijn Shet heeft wel papieren, dat weet ik ook alleen meer, maar ik zou het geweldig vinden als je wat infoamrtie voor ze zou willen zoeken.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 14:01

Als je lid wilt worden, hier is het telefoonnummer, ik denk dat je er voor verdere informatie ook wel terecht kunt: 0487-542109

Misschien vind je hioer ook nog wel wat:hhtp://www.shetlandponystamboek.nl

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 14:03

Wat is dat telefoonnummer precies? Straks bel ik dat en dan..... Verward


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:25

het grand national team is idd heel erg leuk. Hiervoor moet je bij de familie edwards zijn (tel nummer heb ik helaas niet meer).

Ik heb met hon wel wat onderlinge wedstrijdjes gereden, en heb er menig grote pony of paard uitgereden, dus tja.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:57

ik heb met mijn shetlander m (!!) dressuur gereden, wel onderlinge manege wedstrijdjes, maar er kwam echt een hele nette proef uit! daarna ben ik gestopt omdat ik groot werd en hoger zouden we toch niet komen, maar het is vind ik al echt heel hoog, voor een shetlander...

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:53

in alkmaar heb je een keer in het jaar op de renbaan shetlander races. die zijn echt vet stoer, dat is geloof ik rond het begin dan de zomer vakantie. Ik weet niet precies wanneer.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:57

hoi, je kan natuurlijk wedstrijden rijden met een shettie, er zijn in de wedstrijdsport toch ook mini appaloosa's, ik vind dat het zelfde, die zijn ook klein. je moet het gewoon proberen, dat lukt jouw wel!!!!!! *LOL* *LOL*

gr linda Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 18:58

coool zeg! Ik porbeer zoveel mogelijk infoamrtie te vinden over wedstrijden rijden met je Shetlander bij het Grand Nationale Team. Wie heeft er veel informatie voor mij, ik heb alles al gelezen op de site van Shetlandstamboek. Weet iemand hoe duur het is?¿?

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:20

Die croswedstrijd is volgens mij gratis!!!!!! En het is gaaaf, shetlanders worden in gedeelt op de maten en je kunt met het karretje hard draven en zonder karretje hard draven en voor ponys tot 1.47 (ofiets) is het crossen. ja echt crossen in galop dus. dat is zooooo gaaf, dat gaat snel jonge, dat wil je niet weten! Dat is echt heel leuk. als het weer komt dan zal ik het aankondigen op bokt!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 19:29

Weet je zeker dat het gratis is om bij het Grand Nationale Team te rijden?¿?

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:46

nee, ik heb het over de cross wedstrijd! Wat jij zegt dat is vast niet gratis, dat is dresuren, maar ik zie bij de ponyclub ook shetlanders die mee doen met wedstrijden hoor!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 21:04

Grand Natioanle team, is geen dresuur, maar crossen hoor!! Maar nu heb ik nog geen idee, waar ik moet beginnen met m'n Shet, waar ik me voor moet opgeven. Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:22

Het lijkt in mijn ogen een beetje alsof jij alles wilt rijden, als het maar 'wedstrijd'heet. Niet banketstaaflig bedoelt hoor, maar ik las laatst een topic van je dat je met de ene niet kon starten, en dan 'toch maar' met je shetlander wil starten. Wedstrijden zijn echt niet alles hoor. En zo te zien heb je eigenlijk geen idee wat je wilt, dus eerst gewoon even goed nadenken en niks overhaasten! Groetjes!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 08:51

Ja, misschien is het ook wel zo, maar ik hoef ook niet gelijk wedstrijden rijden, ik zoek alleen informatie bij elkaar.Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Dus daarom hoop ik dat iemand mij helpt, die al is wedstrijden heeft gereden, snappie?¿?

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 12:21

OH sorry, dat wist ik niet dat het crossen was! Maar toch is het leuk! *LOL*

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 16:07

Met Beau heb ik wel eens wat wedstrijdjes gereden. Niet officieel hoor, het ws drie keer een onderlinge dressuuurwedstrijd en wij hebben ook een Shetlandraceteam hier in Groningen. We geven daarmee race-shows op paardenevenementen in de buurt. Dat vond Beau echt GEWELDIG! Hij ging altijd superhard en wilde perse voorop. Dressuur was met hem een ramp dus dat doe ik niet meer. Maar goed, dit verschilt natuurlijk per pony. Het is wel stoer als je met je Shet serieus wedstrijden rijden gaat! Laat je het weten als het echt gaat doen en hoe het gaat?

soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 16:36

dit jaar zijn er in J-A ook weer shet.races echt gaaf om te zien hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lazy, wonderlover en 36 bezoekers