hoe zouden jullie op zo'n situatie reageren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

hoe zouden jullie op zo'n situatie reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:36

hallo allemaal,
ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om dit te lezen en vervolgens hier op te reageren... alvast bedankt

ik heb een oudere zus van bijna 21, op een gegeven moment liepen bij haar alle relaties mis en had ze weer een nieuwe vriend (de zoveelste achter elkaar) deze werd uit zijn huis gezet omdat zijn ex vrouw dat huis weer terug wilde (dat huis was/is van zijn ex vrouw) deze jongen heeft vervolgens een tijd lang bij ons in huis gewoond ("hij had niemand anders") en heeft allemaal dingen bij mijn zus lopen inprenten. dingen zoals dat ze van huis weg moest lopen, hij heeft haar volgestopt met pillen (ik denk drugs, heb wat van die pillen gezien) hierbij gebruikte ze ook prednison.
op een gegeven moment ging het contact tussen die vriend en mijn ouders (en rest gezin) zo slecht dat mijn ouders besloten hebben hem uit het huis te zetten. vanaf hier werden de problemen tussen mijn zus en de rest van het gezin alleen maar erger. ze heeft alleen wel altijd blijven volhouden dat ik het liefste zusje van haar was en dat ze met mij altijd zo goed kon praten omdat ze alles bij mij kwijt kon...
een tijdje later (met een boel problemen) overleed een oma van dr vriend en hadden ze dus een begrafenis. de dag voordat ze deze begrafenis hadden heeft mijn vader nog tegen mijn zus gezegd dat ze voor zichzelf op moest gaan schrijven wat ze nou werkelijk in haar leven wilde bereiken en dat ze voor zichzelf moest gaan bedenken welke afspraken ze WEL na kwam en zou komen. nog diezelfde avond heeft ze tegen mij gezegd dat ik dr liefste zusje was enz enz (hetzelfde als wat hiervoor staat).
op de dag dat ze de begrafenis hadden, heb ik haar 's morgens niet gezien, maar het eindigde in ieder geval ermee dat ze 's avonds niet terug is gekomen en dus nooit meer terug is gekomen; ze is weggelopen. dat accepteerden wij allemaal, want ze wilde immers een leven voor zichzelf op gaan bouwen.
maar nog niet zo lang daarna begonnen de problemen, ze hadden bijna mijn moeder met de auto aangereden (expres), hebben gedaan alsof wij gingen verhuizen en zo allerlei pogingen gedaan om onze post te krijgen, ze hebben gezegd dat wij dood voor haar waren en vervolgens tot 3 keer toe contact opgenomen (vervolgens dus ook weer gezegd dat wij dood voor haar waren). hierna volgden nog vele problemen, die ik verder niet allemaal meer ga bespreken, wel heeft ze een miskraam gehad en is nu weer opnieuw zwanger.
ook hebben we samen op alpha gezeten (een soort club) waar ik nog steeds op zit, alleen kon ik gisteren niet en wat bleek nou? waren zij en dr vriend daar met hun smerige koppies en mijn grootste probleem komt nog: er is gewoon niemand daar die mij gelooft, niemand in mijn omgeving die me serieus neemt
mijn vriend neem ik niks kwalijk, hij heeft er niks van meegemaakt dus zal hij er ook niks van weten, behalve hetgeen dat ik hem vertel. hij neemt mij overigens wel serieus, net als mijn ouders en broertje en zusje

hetgeen wat ik nu graag wil van jullie is een reactie hierop, als je wilt
ik bedank jullie in ieder geval dat jullie mijn verhaal hebben willen lezen.
Laatst bijgewerkt door Sitie op 17-09-03 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:40

Jee, wat ontzettend moeilijk. Ik denk dat je voor je zus weinig kunt doen behavle er zijn als ze jullie nodig heeft. En ze gaat jullie een keer heel hard nodig hebben. Voor jezelf kun je het beste afstand nemen zodat je er zelf niet aan kapot gaat. Het is toch haar keuze en die hoeft niet jullie ook mee te slepen.

Heel erg moeilijk.

Heel veel sterkte

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:45

dank je, voor mezelf heb ik nu zoiets van: ze kan lekker de sch*t krijgen, bij mij hoeft ze niet meer aan te komen met ik heb je nodig, dan ben ik er ook niet meer voor dr

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:06

Zeker heel moeilijk....
Wat Fasel al zegt (en jij zelf ook), ik zou me nu niet te druk maken om je zus, maar goed om je zelf denken.
Maar dat maakt het zeker niet makkelijker, ook als je zus jullie zo duidelijk dwars probeert te zitten. Een oplossing kan ik je helaas niet bieden. Heel veel sterkte ermee....

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:34

Meis, je weet dat je altijd bij mij terecht kunt he. Dus als je erover wilt praten of wat dan ook, je weet waar ik woon Knipoog Ach gut Lachen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 23:39

dank je, ik hou je dr aan (;)) in ieder geval dank je Lachen