Wat een rotzak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:08

Omdat het zulk lekker weer was vandaag, hebben er bij ons een hoop paardjes lekker buiten gelopen vandaag. Zo ook de schimmel. Op zich komt ie niet zo vaak buiten, want hij is ellendig met vangen. Maargoed, de eigenaar had vandaag echt zoiets van 'ach komt ie er ook eens lekker uit'
Nou het vangen was dus weer erg ellendig. Meneer komt wel, want de biks lokt hem wel, maar hij staat dan uit je hand te eten en zodra je het touw naar hem toe beweegt, gaat ie naar achter. Ik heb al eens gehad dat ik het touw kon aanklippen maar op dat moment sprong ie naar achter en schoot het touw uit mn handen (auw) Verdrietig Nou ik stond het aan te kijken en toen denk ik ik pak een longeerlijn om het mee te pakken. Dus ik weer een kwartier bezig om die klip richting halster te brengen (want dat had ie natuurlijk precies in de gaten) Nou... een twee drie.. KLIP.. En hij VLIEGT me toch achteruit! Grrr. Gelukkig had ik een hele zachte longeerlijn, maar mn handje doet toch een beetje auw. Nou die heeft het dus grondig voor zichzelf verpest he, voortaan niet meer naar buiten! Frusty

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:25

en als je hem als laatste naar binnen doet wil dat ook niet? desnoods dat je 'm los met je mee kan laten lopen achter het bakkie biks aan... want zo gaat ie zich nooit laten vangen: als ik me laat vangen kom ik nooit meer buiten....
desnoods doe je 'm naar buiten met het halstertouw eraan... want buiten lopen (indien de mogelijkheid er is hoort toch elk paard??)

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:29

je hebt voor honden van die kleine handvaten, zeg maar een megakorte riem. Misschien kun je doe omdoen in de wei, het is natuurlijk wel een extra risico, omdat het wel kan blijven haken. Maar desnoods knip je hem doormidden, heb je gewoon een koordje aan het halster hangen. Kun je ook met een gewoon halstertouw doen, alleen wel ff een knoopje in het einde leggen, i.v.m. rafelen. Ik denk dat je aan 20 cm wel genoeg hebt! Succes!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 17:30

Yep maar hij wil dus gewoon echt NIET naar binnen. Alles al geprobeerd; iedereen naar binnen hij als laatste, vergeet het maar. Net zolang laten lopen tot ie het zat is, nee hoor lukt niet. Biks vind ie leuk zolang je hem voert, erachteraanlopen doet ie niet. De enige keer dat ie naar binnen wilde is toen er een gigantische stortbui overkwam. Tsja, daar heb je ook niks aan. Ik vind ook dat ie lekker naar buiten moet kunnen,maarja, hij verpest het voor zichzelf zo. Want je krijgt hem in je eentje echt niet binnen en das echt heel erg lastig, en de eigenaar heeft zoiets van; liever niet naar buiten dan dat ik er een uur over doe of dat ie de hele nacht buiten loopt.