Welke wedstrijden rijden jullie het liefst;

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke wedstijden rijden jullie het liefst

Buiten (seizoen)
37 (61%)
Binnen (seizoen
23 (38%)

Totaal aantal stemmen: 60


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Welke wedstrijden rijden jullie het liefst;

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 14:57

Welke wedstrijden rijden jullie het liefst.

Buiten of binnen (seizoen).

En het aller belangrijkste WAAROM.

Ben heel benieuwd naar de reactie's.

Noureyev loopt het lekkerst BUITEN.
(Nog nooit gestart).

In de binnenbak is hij heel nerveus en aanwezig.

Ik moet gaan kiezen waar ik mijn eerste wedstrijden wil rijden.
Buiten of binnen.

Het liefst buiten, maar volgend jaar November thuis starten is ook leuk.
Maar helaas binnen (winterseizoen).

Ik hoop dat ik veel reactie's krijg.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:16

volgens mij is deze vraag al eens gesteld, maar ik kies weer voor buiten!

Buiten vind ik gewoon 1000x gezelliger dan binnen! de sfeer is gewoon veel minder gespannen. Binnen kijkt iedereen naar jou etc.
(mijn pony loopt binnen trouwens wel beter, maar zelf vind ik buiten het leukst)

:)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:37

buiten!! omdat het gewoon veel gezelliger is met de hele club! Haike loopt buiten ook beter, oki weet ik niet

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:06

Zorro rijd ik het liefst in de binnenbak, hij is dan minder afgeleid en bij ons is de binnenbak minder zwaar waardoor hij wat makkelijker kan bewegen. Haha!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:15

Buiten, zeker met lekker weer Haha!
Lekker weer, vaak groter en vaak is de hele sfeer dan beter.

Verder vind ik dat mijn merrie buiten lekkerder loopt. Binnen kan ze behoorlijk kijkerig zijn. Buiten is er zoveel te zien dat ze niet eens weet waar ze van zou moeten schrikken Knipoog

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:27

Ik vind buiten echt veel beter, vaak zijn er nog wat meer dingen te doen, zoals een show of een klein ruitersportzaakje is aanwezig. Ook is het wat gezelliger, omdat je elkaar wat vaker ziet.
Risco loopt naar mijn idee buiten ook lekkerder. Binnen is ie dan ineens alleen en kan ie geen anderen zien. Dat vind ie minder.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:51

Buiten Lachen
Buiten is het gezelliger, je blijft meestal langer hangen, gezellig met vereningsmensjes.Binnen is ook wel fijn, maar meestal ook zo'n rotweer Lachen
Met deze pony's ben ik binnen nog nooit gestart dus qua rijden met deze durf ik er niks over te zeggen Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:03

zowel binnen als buiten. Ik heb niet echt een voorkeur. Het heeft allebei z'n voor- en nadelen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:04

binnen. Ik heb een hekel aan dat geOH met kalkoenen. En de meeste zandbodems zijn zwaar of zitten erg veel stenen in.
ik vind binnen relaxer, terwijl ik verder nooit binnen rij (heb nl. geen binnenbak)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:05

kalkoenen zijn inderdaad wel een nadeel aan het buitenseizoen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:01

Ik heb binnen gekozen; buiten ben je zo afhankelijk van het weer. Ik heb begin dit jaar in de stromende regen eens twee proeven moeten rijden. Ik was doorweekt; dat was echt niet meer leuk. Het is jammer dat je hier in de regio in het binnenseizoen maar 1 proef kan starten, maar ach dat is minder erg dan in de regen of in de hitte rijden.


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:02

menwedstrijden buiten!!! lekker de ruimte en rijwedstrijden binnen. Issie rustiger!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:04

kan ik niet over oordelen
ik heb alleen nog maar buitensezoen gereden

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:03

Picasso schreef:
Ik heb binnen gekozen; buiten ben je zo afhankelijk van het weer. Ik heb begin dit jaar in de stromende regen eens twee proeven moeten rijden. Ik was doorweekt; dat was echt niet meer leuk. Het is jammer dat je hier in de regio in het binnenseizoen maar 1 proef kan starten, maar ach dat is minder erg dan in de regen of in de hitte rijden.


Moet je tegelijk met mij of mijn zus gaan rijden Haha!
In de zo'n 10 jaar dat ik we wedstrijden rijden hebben we nog nooit onze proeven in de regen hoeven rijden.

1x heb ik een klein beetje motregen gehad tijdens het inrijden, maar dat was zo weer over.

Last van het weer hebben we dus niet Knipoog

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:04

Springwedstrijden buiten! Dan loopt ze fijner, en het is meestal dan groter, dus langere lijnen om te rijden, en dat vind ik veel prettiger! *LOL*

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:32

Antoinette"]
[quote="Picasso schreef:
Ik heb binnen gekozen; buiten ben je zo afhankelijk van het weer. Ik heb begin dit jaar in de stromende regen eens twee proeven moeten rijden. Ik was doorweekt; dat was echt niet meer leuk. Het is jammer dat je hier in de regio in het binnenseizoen maar 1 proef kan starten, maar ach dat is minder erg dan in de regen of in de hitte rijden.


Moet je tegelijk met mij of mijn zus gaan rijden Haha!
In de zo'n 10 jaar dat ik we wedstrijden rijden hebben we nog nooit onze proeven in de regen hoeven rijden.

1x heb ik een klein beetje motregen gehad tijdens het inrijden, maar dat was zo weer over.

Last van het weer hebben we dus niet Knipoog
[/quote]

Hoe doe je dat? Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:33

Dat zou ik ook wel willen weten Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:57

ik heb wat meer met het binnenseizoen... als groom is het fijner.. en gezelliger en om te rijden vind ik het ook prettiger...

...Dreaming with my eye's wide open...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:59

Ik vrees dat ik niet veel keus heb: er bestaan geen indoor-endurancewedstrijden. Haha!

Maar wat dressuur en springen betreft heb ik ook een voorkeur voor buiten. In een binnenbak voel ik me snel opgesloten en vaak ben je daar de enige die op dat moment rijdt, dus sta je ook nog eens in het middelpunt van de belangstelling. Niets voor mij dus. Tong uitsteken

Buitenwedstrijden vind ik ook gezelliger en er gebeurt meer tegelijk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:02

Buitenwedstrijden.

Ik hou van de ruimte hebben Lachen

En de sfeer vind ik ook altijd gezelliger op buiten concoursen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:04

ik rij het liefs buiten.
wan me paard die is bang voor binnenbakken.
eb buiten loop die gewoon super OK dan!
dus ik ga voor het buitenwedstrijden

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:10

Ik kan niet oordelen. Ik heb alleen nog maar binnen gereden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:16

Karin schreef:
Ik vrees dat ik niet veel keus heb: er bestaan geen indoor-endurancewedstrijden. Haha!

Maar wat dressuur en springen betreft heb ik ook een voorkeur voor buiten. In een binnenbak voel ik me snel opgesloten en vaak ben je daar de enige die op dat moment rijdt, dus sta je ook nog eens in het middelpunt van de belangstelling. Niets voor mij dus. Tong uitsteken

Buitenwedstrijden vind ik ook gezelliger en er gebeurt meer tegelijk.


Whahahaha, nee voor endurance is er geen indoor-oplossing denk ik *LOL* Na 400 rondjes dezelfde bak door heb je het ook wel gezien. Haha!

Ik ben het met je eens Karin dat buitenwedstrijden vaak gezelliger zijn. Maar ik haat het om afhankelijk te zijn van het weer. Als je het treft met het weer is het idd harstikke leuk om op een buitenconcours rond te lopen en ook bij (voor mij) de andere discipline springen te gaan kijken bijvoorbeeld. Dat heb je natuurlijk niet met indoor wedstrijden. Maar ja, ik ben een klein beetje verwend en rijd toch het liefste droog en beschut. En dat helemaal alleen in de picture staan, is ook niet echt mijn hobby, maar het is maar 7 minuutjes en gelukkig heb ik een bink van een paard Haha! Cool Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:29

buiten!! lekker in de buitenlucht zijn ,alleen moet het niet regenen!!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:40

Picasso"]
[quote="Antoinette"]

Moet je tegelijk met mij of mijn zus gaan rijden Haha!
In de zo'n 10 jaar dat ik we wedstrijden rijden hebben we nog nooit onze proeven in de regen hoeven rijden.

1x heb ik een klein beetje motregen gehad tijdens het inrijden, maar dat was zo weer over.

Last van het weer hebben we dus niet Knipoog
[/quote]

Hoe doe je dat? Haha!
[/quote]

[quote="Arno24 schreef:
Dat zou ik ook wel willen weten Haha!


Als ik het weet geef ik het aan jullie door. Ik heb echt geen idee. Altijd geluk gehad? Verward

(wel even afkloppen, voordat ik volgende zomer alleen maar in de regen rijd Haha! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers