FNRS proef F11 gereden voor de tweede keer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AnnemiekvM

Berichten: 8245
Geregistreerd: 17-07-03

FNRS proef F11 gereden voor de tweede keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 19:36

En.... we hadden 225 punten! Nu nog de F12. Ik verwacht dat dat soepel gaat verlopen OK dan! En.... dan mag in L1 starten. Handig zo regeling. Kon ik lekker inkomen met de wedstrijden en dan ook nog de B overslaan.
Ik heb er echt zin in. Bekijk de FNRS proeven maar eens. Bij maneges hebben ze die wel. Wel leuk om een keer te doen, al is het maar voor de lol *LOL*

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:50

knap hoor. je moet toch 210 punten halen voor een winstpunt ??

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:52

Zegt me niet veel, maar als 210 een wp is, moet je erg goed gereden hebben!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:56

Mijn dochter van 8 had afgelopen zondag haar eerste F1 wedstrijd op de manege. Ze had 211 punten dus een promotiepunt.
Wel een handige regeling als je na de F12 gelijk L1 mag starten.
Mag dat dan ook met een pony die nog nooit wedstrijden gelopen heeft?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:33

Annemiek, zou je mij kunnen vertellen waar ik die regel kan vinden. Ik had hier nog nooit van gehoord maar ik denk dat ik misschien een paar mensen blij kan maken met dit nieuws.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:13

Bijna alles is te vinden bij FNRS website

En anders een secretariaat bellen.

Heb hieronder extra info gevonden.
Laatst bijgewerkt door Liekje1981 op 18-09-03 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:17

Ruiteropleiding dressuur

De dressuuropleiding laat de ruiter stapsgewijs kennismaken met de basisgangen van het paard. De dressuurmodules worden in individueel wedstrijdverband getoetst middels de zogenaamde F-proeven. Mede door het rijden van deze proeven raakt de ruiter vertrouwd met de gang van zaken in de paardensport, waar hij desgewenst ook verder in door kan groeien.

De dressuuropleiding begint makkelijk met proeven zonder galop en eindigt met proeven op hoog niveau. In totaal zijn er 12 F-proeven, waarvan een aantal wordt ondersteund met een theorie-examen. Per afgelegde proef moet door de ruiter minimaal 210 punten worden behaald. Bij goed gevolg ontvangt men een promotiepuntstempel in het ruiterpaspoort bij de betreffende proef. Zodra voldoende promotiepunten zijn behaald kan men starten met de volgende proef. Alle even F-proeven geven recht op een diploma.

Iedere ruiter kan instromen tot en met het niveau van de F6-proeven. Het daadwerkelijke aanvangs-niveau wordt bepaald door de instructeur of door de manegehouder.

Bij F2, F4, F6 wordt een theorie-examen afgenomen.

Voor elk foutief beantwoorde theorievraag moet één punt afgetrokken worden van de totaal score van de “diploma-proef”. Dit moet aangegeven worden op het protocol van de betreffende proef.

Iemand die bijvoorbeeld bij een F-proef een score van 213 punten heeft voor de “diploma-proef” en vervolgens 4 van de 10 theorievragen foutief beantwoordt, zal dus een eindscore van 213-4=209 punten behalen voor zijn/haar “diploma-proef”. Deze ruiter zal hierdoor geen PP behalen en derhalve de volgende wedstrijd wederom dezelfde proef moeten starten om de vereiste PP te behalen voor het diploma.

Wanneer een ruiter opgaat voor zijn diplomaproef, moet bij voorkeur op dezelfde dag ook het theorie-examen afgelegd worden. Dit aangezien een en ander met elkaar verrekend wordt. Als de theorie voor de wedstrijddag wordt afgenomen, dan moet op de wedstrijddag zelf de uitslag van de theorie-examens beschikbaar zijn voor de juryleden.

Let op: Het aantal promotiepunten dat hieronder wordt aangegeven is minimaal vereist. De manegehouder is vrij om zijn ruiters meerdere PP’s te laten behalen voor een proef, voordat deze mogen doorstromen naar
een volgende proef. Indien de manegehouder besluit om over te gaan tot meerdere PP-punten per proef dan geldt dit voor alle ruiters en moet dit goed gecommuniceerd worden met de ruiters.


Voor alle F-proeven moeten minimaal 2PP behaald worden alvorens een ruiter mag door stromen naar een hogere proef.

Dit met uitzondering van de F1 en F2, hiervoor hoeft maar 1PP behaald te worden voor doorstroming naar de F2 of de F3.

Nadat een ruiter voor zijn afgelegde proef een PP heeft behaald, moet deze afgestempeld worden in het ruiterpaspoort door het wedstrijdsecretariaat van het organiserende ruitersportcentrum of door het jurylid. De stempels zijn een voorlopige erkenning voor de behaalde promotiepunten. Als een ruiter het ruiterpaspoort verlengt, krijgt deze naast de jaarzegel ook PP-zegels thuis gestuurd voor de behaalde proeven. Deze zegels kunnen over de stempels geplakt worden.
Let op: Pas als deze zegels in het ruiterpaspoort zijn geplakt, zijn de behaalde promotiepunten officieel.

Na het behalen van alle F-proeven heeft de ruiter direct aansluiting op de landelijke wedstrijdsport van de KNHS in de klasse L1 dressuur.

De theorie, eventueel aangevuld met de te rijden proeven van de ruiteropleidingen, staat vermeld in het FNRS-leerboek. Dit leerboek is te verkrijgen bij het eigen FNRS ruitersportcentrum.

Doorstroom naar KNHS

Doordat de KNHS de ruiteropleidingen van de FNRS erkent, kunnen ruiters die deze opleidingen gevolgd hebben vanaf 1 januari a.s. 2004 doorstromen naar de wedstrijdsport van de KNHS.

- F8 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse B-dressuur (daarna als combinatie L1)

- F12 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse L1-dressuur (daarna als combinatie L2)

- C4 diploma geeft recht op starten in (en t/m) klasse B-springen (daarna als combinatie L)

In de tweede helft van 2003 wordt aan de samenwerking nader invulling gegeven.
Zodra meer bekend is, zal dit direct gecommuniceerd worden.


Dus kom maar op met die wedstrijden Haha!

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:46

Kleine rekensom:

Het hoogste waarop je kunt instromen is de F6. Je hebt 2 PP nodig om naar een volgende klasse te kunnen. Om van de F6 klaar te zijn in de F12 heb je minimaal 12 promotiepunten nodig. Per keer kun je maar 1 PP halen. Je hebt dus zeker 12 wedstrijden nodig.
(Bij ons op stal worden er 5 F wedstrijden per jaar gereden en dan zou ik dus na 2,5 jaar mogen instromen in de L1.)

Bij landelijke wedstrijden kun je beginnen in de B. Je hebt 10 winstpunten nodig om in de L1 te kunnen starten. Vaak kun je twee proefjes rijden en verder zelfs 2 of 3 winstpunten per proefje krijgen. Verder kun je veel vaker starten (ook al start ik alleen thuis: ook 5 wedstrijden per seizoen, is 10 proefjes, dan ben ik veel sneller in de L1). Het is dus gunstiger om direct landelijk te starten dan om via de F-proeven proberen L1 te worden.

Over F8 en recht in de B te starten: elke combi met startkaart mag in de B starten. F8 heeft daar niets mee te maken (of het moet een indicatie zijn dat je geen al te grote flater slaat in de B).

Over C4 en mogen starten in B-springen: dat kan handig zijn voor ruiters die er niet in slagen een winstpunt in de B-dressuur te halen. Met C4 kunnen ze dan toch een parcours rijden.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:39

Beste Apple,

Ik rijd zelf ook deze wedstrijden.
Om alleen geen flater te slaan op officiële wedstrijden Haha!

Er zit namelijk wel een jury maar geen jury van de KNHS.
Wanneer mijn paardje het vechten opgeeft en lief en rustig,
rond te rijden is ga ik voor KNHS starten.

Tot deze tijd vind ik dit een perfecte vorm van (oefening) starten.
Ik zie het als oefen wedstrijden.

Al heb ik de F12 gehaald, zal ik officiële wedstrijden gaan starten in de categorie B.

Dan heb ik namelijk weer tijd genoeg voor de M oefeningen.

zelf vind ik het heel handig eigenlijk

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:07

Als oefening is het natuurlijk heel goed .

Je kunt ook nog bijvoorbeeld onderlinge wedstrijden starten Lachen . Ik ken trouwens ook genoeg mensen die gewoon beginnen in de B en wel zien waar het schip strandt (het wordt vanzelf beter Knipoog ).

AnnemiekvM

Berichten: 8245
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 18:29

Zo leuk om te horen hoe het inelkaar steekt. Ik ben begonnen met de F westrijden omdat ze er veel zijn bij ons op de manege. Het gaat ondertussen zo goed met mijn pony, dat ik na de F12 in de L1 kan beginnen. We waren in de F6 doorgestroomd en hebben altijd winst gehaald. Het zijn gewoon hele leuke proeven om mee te beginnen met een soepele opbouw!

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers