wanneer je niet je eigen pony verzorgt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 12:02

Ik heb een tijdje geleden ook al eens een topic geschreven over me buurmeisje.

maar nu ...

Na het gesprek met me vader dat ze dus meer naar haar pony toe moet gaan, ( omdat ik haar pony dus aan het verzorgen was )

is ze vaker naar haar pony geweest. Maar toen kwam Kim, en die ging een van mijn paardjes verzorgen.

Nu heeft me buurmeisje dus al tig keren aan Kim gevraagd of ze haar paardje niet kon voeren Boos!

Vandaag weer....

Zij hoeft haar paardje maar een keer per week 's morgens te voeren. En verder alleen 's avonds.
Want normaal gesproken voer ik 's morgens.

Nu heeft Kim al vaak haar paardje verzorgt gevoerd engedaan, alleen omdat buurmeisje niet kon.

Ik vraag me af wat jullie daar nu van vinden. Want we hebben een afspraak gemaakt.

Die pony mag bij ons staan voor 100 per maand. inc hooi stro en brokken.

Zij hoeft alleen de stal uit te mesten en 's avonds haar pony verzorgen, op zaterdag de heledag,
Maar zelfs dat is te veel gevraagd.

wat vinden jullie daar nun van ?? is dat normaal omgaan met een pony of niet ?

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 12:13

Ik heb daar toen ook al eens op gereageerd. Ik vind het belachelijk. Waarom heb je een pony als je er toch niet naar omkijkt. Ja, ik weet het wel, dan kun je tenminste zeggen dat je een pony hebt. Staat nog altijd stoer tegenover vrienden en vriendinnen. Sinds gisteren staat er bij ons op stal ook zo'n meisje. Ik moet het zien hoe dit allemaal afloopt.
Maar ik zou Kim ronduit verbieden om op haar verzoeken in te gaan. Ze zal op die manier altijd anderen voor haar karretje proberen te spannen. Spreek ook haar ouders aan op dit gedrag, ten slotte zijn die er ook verantwoordelijk voor, niet alleen wettelijk maar ook moreel.
Ben duidelijk in je standpunt en laat je niet plat kletsen door deze of gene. Uiterste concequentie van haar gedrag is dat je haar wegstuurt.
Succes, laat niet over je lopen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:38

he jakkes wat vervelend nou. het is zeker niet te veel gevraagd hoor lara, janine heet het meisje toch of niet. nou janine moet es nadenken heel veel kinderen willen een pony maar kan het niet en zei heeft er een en gaat er zo mee om. aan de ene kant wel leuk voor kim dat ze soms die kan doen maar aan de andere kant asociaal van die janine
ik zou nog es strikt en duidelijk de regels opzeggen en anders weet ik het ook niet ik hoop dat ze het dan wel inziet wat ze ermee moet Frusty

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 14:00

gewoon helemaal nix aan doen behalve voer geven en dan naar haar ouders gaan en zeggen dat er nix mee gebeurd is. En dat ze die pony gewoon verwaarloosd en dat ze geen pony verdient. Moet je eens kijken hoelang ze nog een pony heeft Extreme duivel

Je kunt ook proberen met die ouders te gaan praten.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 15:39

steef dat hebben we al gedaan, maar er gebeurt dan niets

haffies!!!
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 15:46

vind ik niet!! ik ga elke dag heeeeeeeeeeeeeel vaak naar mijn pony's toe!! Lovers

haffies are the best of all the horses!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:27

Jag, die heeft haar pony duidelijk alleen maar voor de heb! Weet je wat je moet doen? De dierenbescherming bellen, die gaan dan bij hun langs. Ze zullen de schrik van hun leven hebben als ze zeggen dat ze de pony in beslag kunnen nemen. Misschien helpt dit wel helpt het niet en bl je nog een keer dan halen ze de pony weg en komt ie ergens te staan waar hij/zij wel goed verzorgd wordt!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:30

Hoi Wjerdo!
Ik zou anders even met Kim gaan praten, uitleggen dat het meisje verantwoordelijkheid moet (leren) nemen voor haar pony, en vragen of Kim niet elke keer tegen dat meisje kan zeggen: "Sorry, ik kan je pony niet voeren, dan kan ik niet/geen tijd/mag niet", enz.
Dan heeft het meisje gewoon geen andere persoon, en is zij gedwongen het zelf te doen. Ja toch?
Verder zou je met de ouders kunnen gaan praten en zeggen dat je per 1 december de pony weg wilt hebben uit de stal, tenzij het meisje in de tijd daarvoor (nog vóór november) haar afspraken voortaan goed na komt.
Ook kun je kiezen voor stalgeld-verhoging, als ze vragen waarom, zeg je: omdat er meer werk gedaan moet worden omdat het meisje niks zelf doet.
Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je voor de laatste optie niet zal kiezen... Haha!
Sterkte!

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:00

Nou je hebt een paard of je hebt het niet! Sommige hebben het alleen voor het hebben. Dan kunnen ze zeggen: 'zie mij eens goed zijn! ik heb een eigen paard!.' En ze kijken er niet meer naar om. Ik vind dat je pas een paard hebt als je er ook naar om kijkt en er goed voor zorg! Dat betekent dus elke dag rijden/eten geven/stal uitmesten en wat er ook maar bij komt!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:28

Citaat:
Op 2001-09-29 15:39, schreef wjerdo:
steef dat hebben we al gedaan, maar er gebeurt dan niets


oh god.. vind je het gek dat die kid zo is als die ouders ook al zo zijn. PFFF

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:44

Kim moet gewoon zeggen dat ze bv 2 dagen die pony doet en daar mee uit. En niet laten ompraten maar dat jij het dan gewoon doet.
Nu ben jij degen die het paard verzorgt en dat kost tijd en tijd is geld dus huppa die pension prijs maar even verscherpen en maak er maar 350,- gulden van.
Eens kijken wat er dan gaat gebeuren.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:31

Ik heb er ook zoeen, Uiteindelijk, maar gewoon de pony in zijn stal laten staan en er niet meer uitgehaald als er niemand voor komt. vind ik erg moeilijk, maar anders gaan ze ervan uit dat ik het toch wel voor ze zal doen. Niet meer dus. Soms doe ik het nog wel stiekum, maar meestal niet. Jammer genoeg voor die mensen krijgt zo'n dier ook nooit koliek of zo, wat anderen die wel goed verzorgt worden wel zouden krijgen als ze eens een dag niet uit de box komen. Dit soort mensen zouden eigenlijk geen dieren mogen hebben.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 00:10

Ik ken ook zo`n geval. Bij Beau staat nu al twee zomers een kleine Welshmerrie in de wei. Ik moet zeggen; voeren en mestruimen wordt keurig gedaan maar dat moeten wel altijd de kinderen doen. De ouders zijn dit jaar echt geen een keer geweest. Het gaat hier om een meisje van 12 en haar gehandicapte broer van 14. Beide weten zeer weining van paarden en zijn er ook een beetje bang van. Behalve bovengenoemde ghebeurt er ook echt niets met die pony ( nooit hoevenkrabben of poetsen Boos! ) en in de winter komt ze weer in de garage. Daar komt ze dan misschien Verward eens per week uit. De baazin heeft wel eens gedacht haar te verkopen maar vind haar toch `te lief` terwijl ze zelf NOOIT komt en haar kinderen voor alles op laat draaien! Frusty . Sorry ik dwaal een beetje af maar moest het ff kwijt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 10:26

Tsja Wjer...ik zou haar (net als Dorine) toch ook de keuze geven...of ze moet haar paardje gewoon zelf goed verzorgen (dus ook voeren) of ze moet toeslag op het stalgeld gaan betalen voor de verzorging...dat kost jou/Kim immers meer tijd en tijd is geld...ik zou persoonlijk wel geneigd zijn om voor de laatste optie te kiezen, dan hoef je haar iig niet meer in de gaten te lopen houden...of je stelt een vast bedrag per maand in voor het voeren of je zegt dat het per keer dat ze het vraagt f1,50 kost ofzo...ze moet toch echt leren dat een paard hebben niet alleen leuk poetsen en rijden ofzo inhoudt...succes!!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 13:34

thnx allemaal,

weet je wat het is, als dat paard niet bij een van mij in de grote stal stond dan liet ik hem wel op stal staan, enzo, voeren natuurlijk wel.

maar punt 1: hij staat bij een van mij in de stal dus de stal maak ik schoon.

punt 2: het paardje heeft er ook niet omgevraagd dus kan het het diertje ook niet kwalijk nemen of aandoen.

En ik heb het al vaak tegen kim gezegt, maar ja....
Dat meisje kiest vaak voor vriendinnen enzo, ja ik kan haar niet verbieden omdaar na toe te gaan,

Heb ookal vaak gedreigd van asl je zo met je pony blijft omgaan, dan moet je weg.

Ga er toch maar eens over na denken.

Thnx

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:26

Wat ik zou doen is zeggen dat als ze niet voor haar pony gaat zorgen dat ie hier echt weg moet met geen pardon!!!!!!!!!! Wel heeeeeeeeeeeeeeel zielig voor het paardje want die zit opgeschept met het verkeerde baasje Verdrietig

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:20

Zet op papier de afspraken waar ze haar aan moet houden. Houdt ze niet aan de afspraak dan haar simpel weg sturen. Zo gaat het bij mij ook op stal.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:24

Wjerdo, als ik jou was dan zou ik het dreigement van buiten zetten maar eens uitvoeren. Hoe triest ook voor die pony, helaas kunnen we niet, zelfs niet met z'n allen, alle zielige ponies in dit land redden. Daar zul je je overheen moeten zetten, het is helaas zo in het leven dat je soms je om moet draaien en je ogen moet sluiten, hoe moeilijk dat ook is.
Andere optie: kun je die pony niet overnemen en er iemand voor zoeken die er wel goed voor is? Ik roep maar wat hoor, maar misschien is het een idee.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:26

het is toch van de buren?
dan gewoon een keer t paard daar aan de deur knopen en zeggen op deze manier hoeft het niet.
misschien heel cru maar t maakt wel iets duidelijk.
en anders gewoon smorgens vroeg een keer aanbellen met de mededeling dat t paard og gevoerd moet worden en dat t niet uitmaakt wie t doet ouders of meisje zelf.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:34

Marjolein, of het nut heeft weet ik niet, gezien voorgaande reacties, maar ik zou hun gezicht wel willen zien bij zo'n actie *LOL* *LOL* *LOL*
Doe eens Wjerdo, dan kunnen we hier met z'n allen tenminste weer eens lachen.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:08

Het beste voor de pony zou zijn als je gewoon extra kosten gaat bereken voor het verzorgen (voeren en evt. buiten zetten enzo).
Maar misschien dat je dat niet doet omdat je die verzorging er niet bij wilt hebben (bewust niet) Tja, dan is het op een gegeven moment kiezen of delen!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:02

Hoi,

Ik weet ook wel dat ik het eigenlijk niet moest doen en ja zeggen, maar we hebben al een goed gesprek gehad en (wj+ik) en ik ga gewoon zeggen dat ze het maar aan Lara, of Naomi ofzo moet vragen, e.d. . Ik had daarvoor er nog niet zo erg over na gedacht, en om Jumbo nou niet te voeren en buiten te zetten e.d. vind ik ook weer zo zielig, en dat doe ik niet. Tsja, en ik kan ook weer niet gaan zeggen dat ze bijv. toen ze de laatste keer op een zaterdag de hele dag weg ging met der vriendin naar Venlo, dat ze niet kan gaan door der pony. Wj, heb je het al aan Janine voorgesteld (stalgeld verhoging of meer komen, of weg gaan)?

Groetjes PG (Kim)

_________________
Wjerdo, *zucht* je bent zooo lief en heeel ondeugend, maar kan je iets minder ondeugend zijn? Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paardengek!!! op 2001-10-01 18:02 ]</font>

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:35

Venlo is hier niet zover vandaan, ze zou bijvoorbeeld haar eigen paardje hebben kunnen voeren, voor ze naar venlo ging, een kwestie van een half uurtje eerder opstaan misschien????? Party!!
Moeten wij toch ook allemaal als we weg willen, naar school moeten, of wat dan ook???? dat is gewoon een consequentie van het hebben van een paard. Ik ben jarenlang om zes uur moeten opstaan toen lara te jong was om zelf de paarden te doen, zonder zeuren, stonden we vroeg op om de paarden te voeren. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Deniseee96, Iris_Casper, SemrushBot, StalMelyn, Vagabondo en 74 bezoekers