Vertrouwen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 14:00

Ik vroeg me af hoe jullie weten dat je paard jou vertrouwt? Ik heb mijn paardje nu zo'n 2,5 maand. En was erg benieuwd naar jullie menigen/ervaringen. Koe Koe


kascar

Berichten: 62
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:08

Mijn paardje vertrouwt me denk ik omdat als ik mijn paardje een trui voor de ogen bindt, ik hem gewoon in galop kan laten gaan, hij twijfelt niet aan me en ik kan hem overal heen sturen... Cool Natuurlijk ligt het wel een beetje in de aard van et beesie, want die van mij loopt zelfs langs 10 lawaaierige motoren.... Maar goed, toch wel een vertrouwen!

Liefs van Carolien

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:17

ìk vind dat je paard je vertouwd alsie inderdaad veel dingen doet die jij van hem vraagd.een typisch voor beeld:als je paard niet lamgs die monsterlijke container durft...jij gaat er naast lopen en stelt hem gerust,na 2 minuutjes de kat uit de boom kijken,gaat hij toch met je mee langs dat enge ding...waarom?HIJ VERTOUWD OP JOU...Haha! *LOL*

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


    Elke

    Berichten: 5885
    Geregistreerd: 15-10-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:59

    Jawel hoor
    Anders zou hij waarschijnlijk nooit op een 'blok' gaan staan, zou hij ook nooit mee durven zwemmen, ik kanachterste voren op hem gaan zitten, ik kan op hem staan, ik kan onder hem door via allerlei manieren en ik kan als ik erop zit er vanaf de achterkant afglijden Lachen.

    Ik neem aan dat als hij mij niet zou vertrouwen, hij dit nooit toe zou laten. Lachen

      Lovers ... marko ...
    Marko is verkocht...

    machogirl

    Berichten: 349
    Geregistreerd: 21-07-03
    Woonplaats: sittard

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:04

    ik vertrouw macho nou eenmaal en hij mij OK dan!
    best moeilijk om uit te leggen maar je maakt nou eenmaal dingen met je paard mee, en op die manier bouw je vertrouwen op.
    ik weet gewoon dat macho me vertrouwd, je voelt namelijk een bepaalde connectie die ik bij andere paarden minder snel heb Lovers
    heel raar maar het is zo.
    vb. ik ga buitenrijden (een tijd geleden ging buitenrijden niet goed, hij was veel te schrikkerig en te bang) en nu gaat dat veel beter, als hij ergens bang voor is dan wacht hij even met lopen, ik geef hem een stemhulp, aai over zijn nek en dan loopt hij zonder problemen door *LOL*
    nou duidelijk?? denk het niet ma het is een gevoel
    succes OK dan!

    macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
    [ToPhOrSiE!]

    Imago01

    Berichten: 4919
    Geregistreerd: 21-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:10

    Vertrouwen is wederzijds en dat moet je verdienen en opbouwen. Dat lukt niet van de ene op de andere dag. Vertrouwen moet je aan je paard schenken en dat is bij ieder paard verschillend. Het ene paard is sneller in vertrouwen geven dan het andere paard dus het vereist bij ieder paard een andere aanpak. Je merkt het vanzelf als je het vertrouwen van je paard gewonnen hebt en dat uit zich in alles!

    Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
    [ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

    <3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

    Roxxie
    Berichten: 1082
    Geregistreerd: 08-06-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:12

    Ik weet alleen dat mijn paardjes me moeder niet vertouwen want als die met ze loopt worden ze heel zenuwachtig en willen niet mee en willen nergens meer langs... Ik denk dat het komt omdat me moeder hun ook niet vertrouwd want ze is bang en gestresst... Ik ben vanmezelf vrij rustig en heb meer vertrouwen in me zelf en in me paardjes.. En met mij lopen ze overal heen als ik erop of er naast loop en ze zijn altijd heel ontspannen. (op af en toe een schrik reactie na maar dat doen ze allemaal wel eens)

    Cowgirl

    Berichten: 23737
    Geregistreerd: 04-03-01
    Woonplaats: Drenthe

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:47

    Felix vertrouwt mij voor 99,5 %.

    Als hij iets eng vind dan hoef ik alleen maar wat te zeggen(aanmoedigend toe spreken) en dan voel ik hem ontspannen en loopt ie gewoon door.

    Het wederzijdse vertrouwen is zo goed dat ik wel met hem dwars door Amsterdam durf.

    Met Danno is het nog even lastig, aan de hand neem ik hem overal mee naar toe maar onder het zadel en voor de wagen zal het vertrouwen nog opgebouwd moeten worden(ik heb er nl nog niet veel mee kunnen doen).
    Maar dat gaat helemaal goed komen.

    ' On bended knee is no way to be free'
    Peter R de Vries.

    samantha5

    Berichten: 4309
    Geregistreerd: 20-06-01
    Woonplaats: Alphen a/d rijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:09

    mijn vertrouwen in mystery is de laatste 3 maanden hard gestegen OK dan! en anders om ook.

    Alles tussen ons gaat veel makelijker, hij doet de dingen die ik vraag, maar ik laat hem toch ook zijn eigen weg zoeken, in het begin dat ik hem had. Was ik veel te stroef voor hem. en dat moest ik bij hem juist niet doen. dan werd hij opgefokt van binnen. Lachen

    Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

    SkyMarian

    Berichten: 10936
    Geregistreerd: 04-10-02
    Woonplaats: Achterhoek

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:24

    vertrouwen ... is denk ik meer een menselijke eigenschap toekennen aan een paard Knipoog
    Ik denk dat het vertrouwen vrij snel ophoud. De meeste dingen die wij zien als vertrouwen zijn geconditioneerde gedragingen Haha!.

    Arno24

    Berichten: 1516
    Geregistreerd: 31-03-03
    Woonplaats: Duiven

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:26

    ligt eraan wat je onder vertrouwen verstaat. Als je het onder menselijk vertrouwen verstaat dan ik kunnen zeggen dat Bresco mij redelijk vertrouwt. Dat wil zeggen, als ik naast hem loop en ik schrik ergens niet van, dan is hij ook minder bang. Maar verder zal een paard altijd en eeuwig z'n instinct volgen, het blijft een vluchtdier.

    Mist

    Berichten: 9481
    Geregistreerd: 17-02-03
    Woonplaats: noord brabant

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:28

    Omdat ik op mijn veulen van nu 16 jaar kan gaan zitten als ze in de stal of wei ligt. Dat is volgens mij het ultieme vertrouwen, dat kan ik bij mijn andere paard dat ik ook al 18 jaar heb, niet (die was 3 toen ik haar kreeg) Omdat een paard een vluchtdier is lijkt me dat wel zo ongeveer het uiterste dat je kunt bereiken.

    Xyris

    Berichten: 9445
    Geregistreerd: 16-01-03
    Woonplaats: 'T Gooi

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:22

    als het paard zonder angst overal langs loopt, een paard is eenvluchtdier van nature (DUH) en als he niet vlucht (dan spreek ik over beessies die anders wel bang zijn he) bij jou, dan zit het wel goed:D en als je bij het paard kan komen alsie ligt,of gaat rollen waar je bij staat (buik is de zwakste plek)

    Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

    INkie

    Berichten: 4651
    Geregistreerd: 05-05-03
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:44

    Ik zou nooit weten of mijn pony me vertrouwt? hij is altijd erg eigenwijs en weet het altijd beter Haha! Maar als ik gewoon met genoeg zelfvertrouwen lang een eng obstakel rijd dan vertrouwt ie mij wel en gata er meestal wel langs of na een paar pogingen.....

    www.IngridGerritsen.nl
    Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

    Leo

    Berichten: 50104
    Geregistreerd: 06-12-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:46

    Het lijkt soms alsof Leo en ik elkaar aanvoelen, Ze komt al aangerend als ik nog niet eens geroepen heb, wanneer ik thuiskom, en dan heeft ze me echt nog niet gezien, want ze staat achter de schuur...

    Verder vertrouw ik haar voor 100% en zij mij.... ik weet niet hoe ik het uit moet leggen... ik weet het gewoon Lips are sealed

    ..
    The music of this awe
    Deep silence between the notes
    Deafens me with endless love

    ..

    mirkip

    Berichten: 6394
    Geregistreerd: 11-09-01
    Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:31

    mijn pony vertrouwt mij niet, najah wel meer als een ander, maar eigenlijk vertrouwt ze niemand echt geloof ik. Ze is echt haast overal bang van. Het gaat nu wel steeds beter als eerst, dat wel. Nu springt ze tenminste over een hindernis heen Haha! Maar als we buitenrijden en ik wil afdraaien naar een straatje waar ze nog nooit is geweest, nee dan krijg ik haar daar echt niet met de beste wil van de wereld in. Maarja... als je nagaat dat ze eerst zelfs al bang van de borstel was.....

    prompter

    Berichten: 11040
    Geregistreerd: 28-09-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:37

    Mijn oudste paard vertrouwt heel weinig mensen, is heel afstandelijk, maar mij vertrouwt ze gelukkig wel Lachen. Ze doet altijd alles wat ik vraag, zet zich over angsten heen wanneer ik haar aanmoedig, ze schrikt nooit van wat ik doe (ook niet van onverwachte bewegingen of geluiden die ik maak), en elke keer dat ik langs haar stal loop hinnikt ze naar me - ook al doe ik dat 17 keer op een avond. In ruil vertrouw ik haar ook 100%

    Extremely rare and Beyond Compare

    Karnat
    Berichten: 521
    Geregistreerd: 24-04-03
    Woonplaats: verwegniestan

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:48

    Mijn verzorgpaard vertrouwd me blind heb ik het idee.....we springen samen en wat we ook voor hem neerzetten ...als ik het vraag dan springt hij er overheen. Hij heeft met recht nog geen enkele keer geweigerd.......... OK dan!

    WendyBZ

    Berichten: 13134
    Geregistreerd: 24-04-01
    Woonplaats: Marum

    Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:00

    Ofir vertrouw ik wel, maar hij kan af en toe een beetje gek in zn kop worden en dan sta ik liever niet dichtbij Haha! Hij is net een elastiekje Rival vertrouw ik eigenlijk volledig, ik kan er een kind opzetten. Beide zijn gewoon van jongs af aan bij ons en altijd in handen geweest. Met Ofir kan ik echt alles doen (zelfs met een muggenklapper de horzels wegjagen: blijft ie rustig staan Haha! )


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers