ik weet het allemaal niet meer hoor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

ik weet het allemaal niet meer hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:29

Sinds vorig jaar , is onze manege verandert van uitbater. De vorige was een hele toffe dame, die echt werkte aan een familiale sfeer, en de rest was bijzaak . Het was er super, ik amuseerde me rot, er kwam veel volk.
Nu is het helemaal anders , in vakantiedagen(waar er normaal 10-15 mensen rondlopen) liepen er maar 3 meer rond
de lessen zijn goed, dat wel , maar die man is zo verantwoordelijk
ik mag bv niet alleen naar buiten met mijn eigen paard, ... terwijl ze perfect te doen is buiten.
Nu dacht ik erover om te veranderen van manege, naar een grotere manege met gezelligere sfeer en meer mogelijkheden(binnenbak,goeie uitrijmogelijkheden , veel vriendne van me)à
maar in die manege ,is er geen ervaren instructeur
en mijn instructeur is de enige dressuurinstructeur in de buurt
pff ik weet het allemaal niet meer hoor

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:31

mag je niet met je eigen paard naar buiten van m???? als de staleigenaresse van mijn stal dat tegen mij zei zou ik gewoon gaan........ en je kan ook met m praten over wat jullie vroeger deden enz misschien dat ie t overweegt om ook zo'n sfeer in huis te halen:D

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:33

Pff, hij denkt dat ik het niet aankan, mijn paard is gewoon van buiten te klpen en zo..
maar neen, meneer voelt zich te verantwoordelijk ...
nou, met hem valt niet te praten , money is money

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:33

lijkt me een heel lastige keuze
maar ik denk dat als de sfeer niet goed is op je manege, dat je dan ook minder zin hebt om er naar toe te gaan, terwijl je wel naar je paardje toe wil, natuurlijk...
ik zou denk ik toch van manege veranderen, om het plezier in rijden te behouden!
wie weet is daar wel iemand die ook wel goed genoeg les kan geven...(dat kan je vast wel aan die vrienden vragen, hoe zij dat doen...)
veel succes er in ieder geval!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:36

Mijn vrienden zijn springruiters, dus daar kan ik ook niet terecht met mijn problemen, maarja...
Ik heb een instructeur nodig, dat is het feit
ik heb het lastig en weet echt niet wat te doen

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:38

mmm rare man als ie denkt dat je je eigen paard nie aankan :S maarja, als t echt nie verandert daar kan je ook naar ene pensionstal gaan bij je in de buurt en daar les vragen van iemand die ook dressuurles kan geven... dat doe ik nu ook... maar ik heb zelf nooit op een manege gestaan lijkt me ook nix op een manege waar alle mensen aan je paard kunnen zitten :S

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:40

Tjah, dat is dan weer de goeie kant van die man, hij kijkt er op toe , dat ze er niet aan zitten ...

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:42

dat scheelt weer jah Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:07

maar als de staleigenaar mij gaat vertellen wat ik wel en niet met mijn (let op , mijn)paard mag
dan kan hij dus echt wel de hik krijgen

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 22:15

jah, dat denk ik ook
maar ik moet lessen blijven hebben, dus behandel ik hem met respect

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:17

Tja als het je eigen paard is heeft de staleigenaar volgens mij hier niks over te vertellen. Persoonlijk vind ik het wel goed dat hij zo verantwoordelijk is maar volgens mij blijf jij wel baas over wat je doet en niet doet met je paard.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:25

Ik reageerde ook een beetje van 'wat heeft die man daarover te zeggen' - maar jij bent 14, en dan is het dus net een beetje anders, en is hij soort van plaatsvervangend verantwoordelijk voor jou..
(dat wilde je vast niet horen, maargoed..)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:59

mss moet je gewoon eens enkele andere maneges gaan proberen dan zal je gauw genoeg ondervinden wat je het leukst vind. en volgens mij mag je vanaf 14 wel alleen buiten met je paard. nuja als dat eenmaal zijn principes zijn, maar het is wel je eigen paard dus dan weet ik niet of hij daar over kan beslissen. ik denk dat als je ouders akoord gaan dat niet echt een probleem is. heb je nog nergens gezocht achter iemand die privelessen heeft en ze eventueel op een andere manege wil komen geven. gewoon eens rondvragen, ook op andere manege kan handig zijn. Weet zeker dat dat lukt.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 17:37

bij ons mag je vanaf 14 alleen buiten
maar dan heb ik ook zoiets van :
onze begeleidster (die nu ontslaan is) crosste door de bossen, wandelingen van anderhalf uur in twintig minuten, ze stopte niet , het was galop van op het begin, de paarden waren rotbezweet en doodmoe, maar wat vond zij er erg aan, zij vond het leuk en dat was het dan ook he
is dat verantwoordelijk mss ??