Carrousel rijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 21:38

Vanavond werd ik door onze carrouselcoördinator gebeld of ik morgen weer als reserveruiter mee wil rijden in de carrouselles. Voor 'outsiders': carrouselrijden gaat met z'n zestienen tegelijk; je rijdt dan veelal met z'n 2en naast elkaar en allerlei figuren om- en door elkaar heen, in stap, draf en galop, om het maar even heeeel kort uit te leggen.
Ik vroeg me af of er 'in den lande' nog meer carrouselgroepen zijn. Onze groep rijdt min of meer voor de lol, maar wel serieus. We rijden af en toe een demonstratie, en we hebben elk jaar een uitwisseling met een andere groep van een andere manege.
we zijn echter nog op zoek naar andere groepen om eventueel uitwisselingen mee te rijden. Wij zijn een groep van alleen maar volwassenen en bij zo'n uitwisseling is het de bedoeling dat wanneer wij ergens anders naar toe gaan, we op de paarden van daar rijden, en andersom.
Wie weet er nog zo'n groep???

Geen enkel uur dat men te paard heeft doorgebracht, is verloren.
Boris (Ulano-M x OOSeven), B+24, L1+10, L2+28, M1+13, M2+13, Z1+25, Z2+13, ZZL+10, ZZZ+12, LT+1


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 08:51

bij ons op de manege was een carrousselgroep die ook weleens een optreden ofzo gaf. Ik weet alleen niet of ze dat n og steeds doen, ik zal eens vragen
succes

:evaw:

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:41

Bij ons op de manege is een caroussel groep...ze zijn heel enthousiast. Mijn man reed erin mee met Imatador, maar de les duurt anderhalf uur en dat was niet goed voor Mat. Toen heeft ie meegereden op een ander paard, maar dat vond ie niet leuk. Hij wil graag met zijn eigen paard plezier hebben, dus is ie nu gestopt. Maar de rest gaat wel gewoon door. Wij zitten in Almere en ik weet zeker dat de coordinator geinteresseerd is in wat jij net zegt!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:41

Ik ken geen carrousel groep bij ons in de buurt. Maar de laatste les voor de vakantie mochten wij altijd kiezen wat we gingen doen. En dat werd dan vaak carrousel (al wren we niet met z'n 16-en). We hebben toen ook wat western gedaan, is wel leuk hoor, overal wat van meepikken!
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 11:17

Suzanne,

Kun je met jullie coördinator eens contact opnemen, ik zal het de onze vanavond ook alvast vertellen, dat we (voorzichtig) contacten aan het leggen zijn met jullie groep.
Laat me nog wat weten?

Geen enkel uur dat men te paard heeft doorgebracht, is verloren.
Boris (Ulano-M x OOSeven), B+24, L1+10, L2+28, M1+13, M2+13, Z1+25, Z2+13, ZZL+10, ZZZ+12, LT+1

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:01

Heeey.
Ik ben Nederlandskampioene geweest met ons caurrouselteam in 1995 er is een carrousel bond die net als gewone dressuurwedstrijden ook carrouselwedstrijden houd.
Ze hebben ook de geldersekamp.(elke provincie) en de Nedelandse kamp.
Je hebt 2 klasse A-poule en b-poule.
Akerna ging ook altijd mee
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:35

Ik heb zelf met mijn vorige paard 2 jaar carroussel gereden op ZIlfia´s Hoeve Vond het erg gaaf Party!! . Ik was kopruiter dus ik moest altijd goed opletten. Nog steeds vindt ik het erg leuk alleen mijn huidige paard is er niet geschikt voor. Ik ga wel altijd kijken.

Ik denk dat het niet veel meer wordt dit seizoen voor de caroussel ivm met MKZ Verdrietig . Maar de proberen de kampioenschappen wel door te laten gaan.

Wel erg snue voor die pony ruitertjes die zo hard hebben geoefend en nu gaat het niet door. Sneu he

Gr Pris

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 14:50

Ik ken de carrouselkampioenschappen, maar voor onze groep zijn die niet weggelegd, want we willen eigenlijk niet met de paarden op transport. Evt. wel bij ons in de buurt zodat we er te voet naar toe kunnen.
Deze kampioenschappen worden 'te noordelijk' voor ons gehouden.
Ik vind het zelf heel leuk om mee te rijden, en ben dan ook al jaren lid van de groep, echter door studie voorheen en werk nu heb ik niet altijd evenveel tijd gehad, en ben dus reserveruiter. Kasjmir vindt het ook heel leuk, gelukkig, en hij is ook heel braaf.
Hij is toch nog wel jong (4 en 1/2) en dan in zo'n grote groep meerijden. De eerste keer was het afwachten hoe hij het zou gaan vinden, maar zelfs met z'n 2en naast elkaar galopperen vond hij doodnormaal.

Maar goed, wat de uitwisselingen betreft, snap ik dat het voorlopig niet zal kunnen ivm de MKZ, maar misschien dat wel al de eerste contacten gelegd kunnen worden.

Geen enkel uur dat men te paard heeft doorgebracht, is verloren.
Boris (Ulano-M x OOSeven), B+24, L1+10, L2+28, M1+13, M2+13, Z1+25, Z2+13, ZZL+10, ZZZ+12, LT+1

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 15:03

Tuurlijk gewoon doen het is ook heel gezellig en je paard wordt er ook heel sociaal van (jij ook hihihi).

Succes met oefenen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 16:09

Hé Sharon,

Volgens mij moet je vanavond voor mij invallen, want ik kan niet. Ik heb ook aangegeven dat het een beetje veel is voor mijn jonge paardje om zo vaak mee te doen.

Hopelijk komen er van jullie nog meer reacties over carrouselgroepen, want het is veel leuker om te oefenen voor een uitwisseling dan alleen maar te oefenen.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Irisje op 2001-03-28 17:10 ]</font>


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 16:49

De wedstrijden worden toch door het hele land gehouden? Heb een keertje in Laag soeren mee gedaan 1 keer in Houten toen werden we 2de achter de Zilfia´s Hoeve Het jaar daar op werden hunnie 2de achter ons in Rotterdam

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 17:30

Ja, ik heb vorig jaar ook nog meegedaan met het carroussel, dat was de nationale carr. die in Rotterdam (rotterdamse manege) gehouden werd, was niet leuk bij ons, de mensen vormden groepjes en het was dus geen leuke /gezellige combinatie Misselijk . We waren uiteindelijk laatste geworden... *LOL* ik heb me voorgenomen om niet meer mee te doen met carroussel behalve als het op mijn eigen paard is Party!!

Galactica Wadim X Gemini

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 17:32

Ik zal het aan haar voorleggen Sharon, dan laat ik wel weten wat zij ervan vond!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 18:27

Bij ons op de manege rijden ze fanatiek carroussel wedstrijden. Een jeugdcarroussel, en twee volwassen carroussel.Ze rijden ook fanatiek wedstrijden en worden regelmatig kampioen. De jeurgcarroussel is al geselecteerd voor de kampioen schappen in ... ? ... ik heb geen idee waar eigenlijk


groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:11

Citaat:
Op 2001-03-28 17:49, schreef Nimber:
Heb een keertje in Laag soeren mee gedaan 1 keer in Houten toen werden we 2de achter de Zilfia´s Hoeve Het jaar daar op werden hunnie 2de achter ons in Rotterdam


Mmmh volgens mij klinkt er goed Zilfia´s Hoeve nummer *LOL* . Hadden ZH toen 1 of 2 teams.

Welk jaar was dat kim. Ik heb nog ergens een video band liggen met alle teams erop. Moet wel even kijken wanneer dat was ik denk zo´n 3 jaar gelden.

Grappig ga het een opzoeken.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 11:53

1994 dacht ik ja want het jaar erop 1995 werden wij lekker kampioen! ikke op euhhh hoe hette dat beest toch die schimmel...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 13:20

Ik zat toen ook op een schimmel. De moeder van mijn paard liep naast haar.
Was geen gezicht haar moeder was ruim 170 en Jolly (vorige paard) was net 162 hoog.

Ik ga het thuis eens opzoeken bij welke club reed je ??

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 16:52

pc Pothoven en we werden dat jaar bij de paarden ook kampioen maar ikw as toen 14 dus reed nog bij de pony's laatste jaar trouwens daarna naar de paarden gegaan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 16:57

mmmmhhhh komt me niet bekend voor maar ik ga even zoeken.
Je hoord het wel.

Hoe gaat het verder daar? nofg steeds om te Verdrietig Huilen

Gr Pris Verward

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 17:09

jep helaas wel afwachten is zo verrot!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, AhrefsBot, Varekaj en 34 bezoekers