Met een springpaard dressuur rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 18:27

Ik heb een spring gefokt paard en wil graag dressuur ermee rijden. Zijn er meer mensen die zon paard hebben en er toch heel ver mee komen in de dessur? (mijn paard is van equador X Heidelberg)


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 18:49

Ik heb een NRPSer (is heel veelzijdig, i know) maar zijn vaderlijn is vooral op springen gericht. Mijn paard kan ook goed springen, maar ik rij er dressuur mee. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat en hoever je kan komen. Succes ermee!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 18:59

ikzelf moet nog maar zien hoe goed in dressuur mijn springer is, maar ik heb gehoord dat paarden die op springen gefokt zijn het vaak heel goed doen in de dressuur. Dressuur gefokte paarden daarentegen blijken zelden erg goed te zijn in springen Verward

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:08

Dat klopt ook, want springpaarden moeten ook kunnen verzamelen en uitstrekken en goed aan de hulpen staan ect...dus dressuren.

Terwijl dressuurpaarden hoeven niet perse te kunnen springen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:24

de mijne is ook springbloed.
holland x klaroen en holland is van concorde.
ik dressuur er ook mee en dat gaat goed hoor.
bij ons op stal hebben we veel paarden waar "springbloed" in zit en worden alleen dressuurmatig gereden.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:25

in principe zou het moeten kunnen want de basis is en blijft dressuur.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:31

Kijk naar Ferro! Ook spring paard gefokt. En wat hij nu doet kan je niet een BEETJE dressuur noemen.
Het is maar een voorbeeltje die iedereen kent.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:02

kijk naar gestion [***] hihi je hebt een paar jury's die zeggen van quidambloed in de ring Misselijk maar tegeijkertijd zie je t hier steeds vaker dat er springers in de ring komen! en daarbij elke gezond paard kan de z halen moet je maar deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:12

mijn paard is ook springen gefokt.
Het is Kafu x rigoletto x farn
Ik heb er M mee gesprongen maar hij kan meer.
Hij heeft niet een super draf maar wel een goede stap en hele goede galop.
Ik ben er nu M2 dressuur mee. En dat valt me niet tegen.
Dus het kan wel zeker.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:13

Je ziet zo vaak springpaarden in de dressuur, dat heeft juist wat, vaak kunnnen ze uitstekend bewegen hoor! Net als ik met mijn tuiger in de dressuur, dan heb je aan een springgericht paard volgens mij veel meer hoor, dat is echt al een rijpaardtype!Succes ermee!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:02

Kijk niet alleen naar de bewegingen en de bouw van het paard, maar kijk ook naar het karakter. Sommige paarden vinden dressuur gewoon helemaal niets, en willen (en kunnen daarom) alleen maar springen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:06

Omar is springen gefokt v. Voltaire v. m. Ramiro.
Toch vind hij er geen bal aan. Hij heeft ook OCD dus mag niet meer. Maar ik ben van mening dat dat prima kan. Het ligt niet aan de foklijn, maar aan het paard.

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:21

hoi,

Dresuurpaarden zijn vaak springengefokt.

Met elk springpaard MOET je dressuren omdat je anders het parcours nooit normaal rond kan komen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:28

Een vriendin van mij heeft een Radiator !!! zoon, die je maar beter niet kan laten springen *ggg*, dressuur doet ´ie aardig (daarmee is dan ook alles gezegd *lach* , nee, dat is gemeen Schijnheilig ), Ik zou het gewoon proberen, dan zie je vanzelf wel hoever je komt!
Veel succes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 07:51

IK heb zelf een 8-jarige hengst Lethal Weapon. Hij is ook op springen gefokt. Zijn afstammeling is: Germus R (=Joost x Abgar) x Columbus (=Lucky Boy). Daar zit dus ook voornamelijk springbloed in. IK rijd op dit moment Z2-dressuur met hem (ik heb nu 37 winstpunten in het Z2), en ik ga 2 december voor het eerst nvdr straten (=ZZ-licht).
Als je paard fijn loopt met de dressuur dan zou ik het gewoon proberen..
Succes ermee..

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:12

He!!
Nightcap is van Ilmeo, spring gefokt dus!! Maar degene die hem start in de dressuur mag M2 met hem starten en dan binnen driekwart jaar!! Dus het kan volgens mij errug goed!!
gegroet

Nightcap

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:26

Een paard dat springen gefokt is is heel vaak heel geschikt voor dressuur en visa versa. het is onzin om je te houden aan hetgeen een paard gefokt is. Daarnaast is de KWPN er meer op gericht om paarden veelzijdig te fokken. Ik ken paarden die in beide takken uitblinken. Daarnaast is dressuur noodzakelijk om een paard goed te kunnen laten springen, hij moet namelijk los zijn en gehoorzaam aan de hulpen. tussen de hindernissen door moet je namelijk rijden en dan komt de dressuur er weer bij kijken.


parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:21

Idocus is een (dit jaar) KWPN goedgekeurde Grand Prix dressuurhengst van Equador!
Marlies van Baalen rijdt hem nu, hij stond eerst in Amerika.

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:58

Ja hoor, mijn eerste paard was een Darnels (Lucky Boy xx) x Notaris. Hij dressuurde ook hardstikke goed, op zijn 6 de liep hij ZZ-licht.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:21

Paarden die heel goed kunnen springen moeten toch eerst goed kunnen dressuren? Dat is mij verteld hoor, daarom lopen ze ook netjes met hun hoofd naar beneden en reageren ze netjes op de hulpen die hun word gegeven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:28

Dan denk ik altijd aan Ferro, die bij de eerste hengstenkeuring zeer hoge punten haalde op springtechniek. Dressuuraanleg 'had hij ook wel', maar hij ging toch meer richting springpaard. Nou ja, het vervolg kent iedereen inmiddels...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:52

Kan heel goed hoor, kijk maar IDD, naar Ferro *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:26

Ik ken 2 paarden van Equador. 1 loopt nu Z2 de ander is voor heeeeeeel veel geld de oceaan overgegaan, paard liep lichte tour maar is gekocht voor het zware werk. Ik ken nog een ander paard FaustZ X G. Ramiro Z [super spring bloed Kwijl] die nu Inter I loopt en zeer veel aanleg heeft om GP paard te worden.
Als je kijkt naar de bloedlijn van Flemmingh dan kom je heel wat springbloed tegen, o.a. van Landgraf I en Cor de la Bruyere. Flemming staat toch bekend om zijn goede dressuur nakomelingen zoals KrackC, Lingh en Mooiman.
Dus mogelijkheden genoeg met je paard hoor!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:36

Ik heb een Aram (de sjiem = olympisch kampioen springen), en ik moet wel. Hij heeft nl hoefkatrol, en net toen ik springen leuk begon te vinden ben ik gaan dressuren.
Hij loopt super, kan echt vreselijk sjouwen. Hij is heel lenig en soepel gebouwd, groot voordeel, maar ook een nadeel, want hij werkt zich werkelijk overal uit.
Volgens mijn instructeur wordt hij nog wel een leuk dressuurpaard. M moet makkelijk kunnen (dat is t niveau waar we nu op trainen), maar meer is ook mogelijk. Dus ik ploeter lekker door, en ik zie wel waar t schip strand. Ik rijd overigens geen wedstrijden, ik vind t gemiep eromheen niet van deze wereld.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:11

Net als Manon zegt: Gewoon doen en kijken hoe ver je komt.
Zelf ben ik op zoek naar een springpaard. Daar wil ik ook mee gaan dressuren. Dressuur is toch uiteindlijk de basis (ook in de springsport).

Veel succes! Party!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 84 bezoekers