Op een kanon door Gorssel :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Op een kanon door Gorssel :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:05

Ret had er duidelijk zin in vandaag!

Om half 5 vanmorgen ging mijn wekker en om kwart voor 6 waren we al op stal. De staleigenaresse was er extra vroeg voor ons uitgegaan om de stal open te doen en heeft meteen maar de paarden gevoerd. Lachen

Heb Ret ff snel ingevlochten en daarna zijn we richting Gorssel gereden. Van mijn vader mocht ik de heenweg nog niet zelf de trailer rijden, maar hij beloofde dat ik terug mocht rijden.

Om kwart over 7 waren wij in Gorssel. Ka en Marco hadden mijn startnummer al gehaald. Ik hoefde mij alleen nog maar om te kleden en toen kon ik erop.

Ret had meteen door waarvoor we hier vandaag waren Haha!. Hij kwam het dressuurveld op en zag daar ook de springring, waar we langs moesten. En hij dacht: 'jaaa, ik wil springen!'. Maar ik dacht:'Nee, eerst braaf dressuren'.
Ret dacht daar dus een beetje anders over dan ik, want hij was bijna niet te rijden. Hij was zo druk, ik kon mijn been echt niet teveel aanleggen, want anders gingen we met 50km per uur door de ring. Het enige wat ik kon doen was ontspannen blijven rijden.

Na de galop werd hij wat meer ontspannen en dat zag je ook terug op mijn startcoupon. Uiteindelijk hadden we 155 punten. Jammer, maar meer hadden we ook niet verdiend.

Na de dressuur nog even de cross gelopen. Daarn was het alweer tijd om te springen. Ook toen was Ret nog steeds een kanon, zelfs nog een tikkeltje erger. Ben maar weer ontspannen blijven zitten, meer kon ik niet doen.
Hij ging redelijk netjes door het parcours, hadden alleen een balkje op hindernis 9.

Daarna nog even 3 warming-up sprongetjes gemaakt voor de corss en toen was ie meteen lekker door zijn rug. Zoveel fijner dan in het springparcours.

Bij de keuring goedgekeurd, en daarna moesten we de cross alweer in.
Ret was erg voorwaarts, eigenlijk iets te , waardoor ik hem soms teveel bij me moest houden, want anders pakte ie het bit vast. Vooral op het stuk zandpad naast het spoor werd hij me even te sterk.
Toen besloot ik om niet meer zo zeer op tijd te rijden, maar ik had liever dat ie gewoon bij me bleef, zodat we veilig door het parcours kwamen.

De hele weg is ie sterk gebleven, maar hij sprong wel alles heel netjes. De waterbak vond Ret echt kicken Haha!! (en ik ook)
Kwamen zonder hindernisfouten over de finish, maar zaten net wat over de tijd heen. Heel netjes gereden dus met een paard dat zo sterk was (als zeg ik het zelf, haha Knipoog )
Ik was tevreden en de nakeuring was ook goed. Hij had wel een harstslag van 80, doordat ie zich zo vreselijk liep op te fokken.

Daarna lekker op de trailer gezet en nog even gezellig gekletst met de vorige eigenaren die waren komen kijken. Ze waren nog steeds Ret-fan Haha!!

Toen was de uitslag en bleek dat we nog 10e waren van de 21, dus dat was nog niet eens zo slecht. Lachen
Lekker weer 2 winstpunten binnen en weer een ervaring rijker.

Bij stal aangekomen (ja ik heb de trailer terug gereden en het ging erg goed. Zelfs mijn vader was tevreden Haha!) heeft Ret nog even lekker in de wei gelopen en daarna hebben we hem lekker even naverzorgd. Hij zag er supergoed uit, geen ingevallen flanken en klaarwakker.

Hij was dus niet zo moe als ik, want ik val nu echt bijna in slaap. Ga denk ik zo maar even wat uurtjes inhalen Lachen.

Kortom, het was een heel geslaagd, gezellig dagje met ontzettend mooi weer en ik ben erg tevreden met het resultaat.

Op naar Vasse (4/5 oktober)!!

(Vraag me nu alleen wel af wie nou diegene was die mij succes wenste op het moment dat ik bij de startbox stond...Lachen )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:14

Super gedaan! Heb je helaas niet gezien... ik was ook zo druk bezig op mijn paard maar van de de cross terug te krijgen naar huis om weer wat melk af te leveren... haha
Succes in Vasse alvast!

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:21

heb je wel voorbij moeten zien komen , zat bij hindernis 3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:15

Jammer van je dressuur, maar 10 is ook een prima resultaat Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:19

Ik heb je door het water zien gaan Lau Zag er echt super uit Lovers

Was met crosslopen bij nummer 24 bij het water en heb dus maar even op je gewacht Knipoog Mijn moeder wilde net de waterbak(met brug) op de foto zetten dus jij staat er als het goed is nu ook op (rolletje moet volgende week nog vol)

dan heb je mij vast ook wel gezien pascalB


Ik heb vandaag ook ontzettend fijn gereden(en twee keer door het water! Haha! )
Verslag komt nog, ik duik mijn bed in Dromen

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:49

wauw wat is Ret toch mega veelzeidig en hij houdt zich toch maar mooi staande tussen al die paarden +:+
goed gereden alleen wat jammer van de dressuur wat de afgelopen tijd thuis wel erg goed ging, veel succes in Vasse en hopen dat je dan niet zo vroeg hoeft te starten. *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:15

Dat was idd weer vroeg op, wekker ging om 4.45 (nog vroeger dan vorig weekend voor mijn wedstrijd in Holten!) en vooral Marco had wat moeite met opstaan. Haha!

Was weer een leuke wedstrijd, mooi weer, leuke cross (veel hout en strobalen, dat wel) ook erg gezellig met de oude eigenaren erbij ('Ret is haast niets veranderd!' *LOL* ). Jammer dat Retje zo gespannen en overfanatiek was (na het plassen was hij trouwens een stuk relaxter Haha! ), op die manier liet hij op alle onderdelen net even wat liggen maar in zo'n geval is het verstandiger om op safe te rijden in de cross. Je hebt het goed opgelost, Lau! En echt toppie dat hij zo het sleutelgat sprong, zag dat er een mooie foto van die hindernis is (van het verkennen dan), daar kun je goed op zien hoe smal die was!

In de binnenbak draaiden ze later op de dag de tape van iemand die een hele tijd bij de waterbak had staan filmen in de L, daar zag je opnamen van de wal t/m de tweede watercombinatie. Erg leuk om zo iedereen achter elkaar langs te zien komen!

Carina, foto's ruilen? Knipoog Marco heeft een foto gemaakt van jou en Ontario op hindernis 1, die is goed gelukt vind ik zelf.

BTW Ret heeft erg braaf gegeten en gedronken gedurende de hele dag, iets wat hij niet altijd nodig vindt ('ik ben hier om te lopen, niet om te eten en te drinken'). wat dat betreft ben ik dus erg trots op hem. Cool

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:50

Als de foto van mijn moeder gelukt is(rolletje moet nog vol, volgende week in lisse Knipoog ) dan stuur ik hem op. (lekker ouderwets hè?! *LOL* )

Ben nu trouwens wel erg benieuwd naar die foto Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:21

Rettekettet was dus weer lekker op dreef!!!
Volgens mij is ie echt helemaal gek van de cross *LOL*
En 10-de is nog netjes toch, helemaal als je beschrijft dat hij eigenlijk behoorlijk aan de drukke kant was. Zachtjes uitgedrukt Knipoog
Enneuh, dat je vader het trailerrijden netjes vond gaan is ook zeker niet onbelangrijk Pling

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:25

Pfff, ik werd vanmorgen wakker en was nog zooo ontzettend brak, dat ik me vandaag maar even een vrije dag heb gegeven Lachen.

Ret liep zich gister zo op te fokken, dat ik tijdens het losspringen al vermoeidheid bij me voelde opkomen. En toen moesten we nog beginnen Bloos! .

Denk dat ik zo maar even een relaxt buitenritje ga maken. Even kijken hoe mijn knollie er vandaag bij staat (gister was hij erg happy toen we terugkwamen).

Ga zo maar lekker even samen genieten van het zonnetje, dat hebben we allebei wel verdiend. Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:00

Super joh, weer 2 puntjes binnen! Gaat echt goed met jullie tweetje! Party!!
Echt fijn dat Ret zo goed alles sprong in de cross! OK dan!
Als ik het goed begrijp zijn er foto's gemaakt... Ik wacht af.. Haha! Tong uitsteken

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:39

Nogmaals gefeliciteerd Lau. Moest ik trouwens 4/5 oktober met jou mee op concours?

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:12

gomir schreef:
Ik heb je door het water zien gaan Lau Zag er echt super uit Lovers

Was met crosslopen bij nummer 24 bij het water en heb dus maar even op je gewacht Knipoog Mijn moeder wilde net de waterbak(met brug) op de foto zetten dus jij staat er als het goed is nu ook op (rolletje moet volgende week nog vol)

dan heb je mij vast ook wel gezien pascalB


Ik heb vandaag ook ontzettend fijn gereden(en twee keer door het water! Haha! )
Verslag komt nog, ik duik mijn bed in Dromen



denk het wel , ken alleen niet de gezichten Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:12

Goh pascal dat valt met tegen Knipoog Zo hard rijden we toch niet Verward *LOL*


Mijn buitenritje was heerlijk Lau, toch maar even een galopje gedaan want hij was zo lekker te rijden Lovers
lekker in balans, mooi handgalopje, in de berm van de weg en gewoon zo ontzettend simpel...dat gevoel kan ik zo blij van worden Lovers

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:41

gomir schreef:
Goh pascal dat valt met tegen Knipoog Zo hard rijden we toch niet Verward *LOL*


Mijn buitenritje was heerlijk Lau, toch maar even een galopje gedaan want hij was zo lekker te rijden Lovers
lekker in balans, mooi handgalopje, in de berm van de weg en gewoon zo ontzettend simpel...dat gevoel kan ik zo blij van worden Lovers


probleem is dat ik die dag 194 paarden/pony's voorbij heb zien komen Lachen
zal volgendjaar als jullie weer meedoen beter opletten, en geef anders een gil Tong uitsteken

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 22:18

Ret voelde vanmiddag in het bos net zo aan als gister, nog steeds een kanon Clown .
Ik had gehoopt op een relaxt buitenritje, maar dat zat er helaas weer niet in met die gekke knol. Haha!

Ach, ik denk maar zo, hij geniet er gewoon van Lachen.

Hij zag er vandaag super uit, geen ingevallen flanken (omdat ie netjes had gegeten en gedronken na de cross) en geen dikke benen.

Ja, er zijn foto's gemaakt, ik moet alleen even wachten totdat Marco ze op zijn site heeft gezet. Daarna zet ik hier neer. Nog even geduld dus Lachen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:41

Ontario stond er ook echt super bij gisteren. Soms heeft hij nog weleens wat vocht op de benen na de cross, maar nu helemaal niet

En hij was zo fijn gisteren Lovers


trouwens bedankt voor de foto Karin