enerverend weekend gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

enerverend weekend gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 09:21

ik had voor dit weekend weer eea aan wedstrijden gepland staan, en had dus gisterenavond geen puf meer voor een verslag. Het begon allemaal al vrijdag met een telefoontje van de stalhouder dat Raimaer koliek had. Dus in razende vaart naar stal waar ze erg zielig was en absoluut niet wist wat ze met zichzelf aanmoest. DA erbij en na de bekende behandeling (al wilde ze de opvoelbox dus absoluut niet in, slechte ervaringen daar) knapte ze gelukkig snel weer op.

Op zaterdag zou ik met alletwee gaan springen in Nuland, maar Raimaer heb ik maar thuisgelaten gezien de gebeurtenissen van de dag ervoor. Pablo liep erg fijn, hij is inmiddels redelijk geroutineerd en laat zich niet gek maken in het parcours. Er was niet echt moeilijk gebouwd, itt vorig jaar toen ik met Raimaer over de kop ben gegaan en het parcours ging ook keurig. Tot mijn grote frustratie tikte hij alleen op de laatste hindernis een balkje eraf, maar verder was ik echt heel tevreden. We waren om 10 uur alweer terug op stal, de rubriek begon om half negen.

Inmiddels was Raimaer ook weer helemaal opgeknapt dus op zondag mochten ze alletwee mee naar Kaatsheuvel. Ook al weer vroeg de deur uit (zes uur thuis weg) Slapen maar je moet er wat voor overhebben Knipoog

Eerst Raimaer opgezadeld en ik op weg naar het springterrein. Wat losgereden en gewacht op mijn moeder om een sprongetje neer te zetten, maar die kwam maar niet opdagen, dus ik zat me te ergeren. Komt ze uitendelijk aan, blijkt dat onze trailer in brand had gestaan! De bus heeft achter spiegelfolie op de ruiten en toen de deuren openstonden heeft dat dus als een vergrootglas gewerkt voor de zon die dus twee grote brandplekken op de trailer had veroorzaakt. Mijn moeder rook het toevallig toen ze wat spullen stond op te ruimen, en zag dus vervolgens rook in de zadelkamer! Lichte paniek, Pablo eruit, spullen eruit en water ertegenaan om de zaak te koelen. Gelukkig heeft ze het snel weer onder controle gekregen, je moet er niet aan denken als ze al op het losrijterrein had gestaan met een paard in een smeulende trailer!

Maar goed, na dit intermezzo verder met de wedstrijd. Raimaer sprong heel fijn, ze had twee balken (een ruiterfout en een pechbalkje) maar liep heel fijn constant rond. Pablo sprong ook heel goed, een keer wat kijkerig en op de volgende oxer een sprong die Raimaer waardig was, maar net als de dag ervoor een balk op de allerlaatste hindernis! Maar goed, het was de laatste keer B met hem, volgende keer starten we L.

En toen was het tijd voor een siesta na alle opwinding van de ochtend. Lekker liggen slapen in het zonnetje en daarna gaan kijken naar Mickey en ukkie Laiser die met groom Oscar bij de dressuurringen waren. Leuk om mijn mede trouwslachtoffers (weer) eens echt te ontmoeten. Mickey's tweede proef ging best lekker, eerste proef moesten ze er weer een beetje inkomen. Imker kwam net aanlopen toen ze de ring verlieten, jammer van de timing.

Vervolgens weer opzadelen voor de dressuur, met hulp van Imker en Oscar Lovers. Raimaer ging op het voorterrein wel aardig, maar in de ring was het een drama, wat ik helemaal niet gewend ben van haar. Uiteindelijk bleek dat ze linksachter niet helemaal zuiver liep, en dat verklaarde wel eea. Afgemeld dus voor de 2e proef, en naar mijn moeder gaan kijken die met Pablo moest starten. Dat zag er netjes uit, een beetje stoer af en toen *LOL* maar ik vond het een nette proef. Idem voor de tweede, al hoorde ze daar volte 10 m bij E ipv B . Ze wendt dus af een meter of 10 na B, draait terug naar de hoefslag voor B en rijdt de volte op de juiste plaats. Netjes hersteld dacht ik. Pablo deed de bokt meeting nog even eer aan door in de galop een gigantische bok te geven, helaas waren de batterijen van Oscar's camera al op Boos!

Na de proef komt de jury (85+) naar buiten en zegt: dat mag je zo niet doen hoor! Je volte veel te groot rijden en dan maar een keer overnieuw doen Frusty Mijn moeder probeerde uit te leggen wat er gebeurd was maar hij bleef maar volhouden dat ze gewoon een slechte volte had gereden en dat had willen verbeteren. "Ja, want je bent helemaal niet over de middellijn gekomen Verward" Nou ja, whatever.

Daarna paarden afgezadeld, waarbij Pablo nog zo vriendelijk om Raimaer die inmiddels echt flink kreupel liep (waarschijnlijk een hoefzweer) nog een klap erbij te geven, wat het drama van de dag wel compleet maakte. Imker heeft heel lief haar been staan koelen en het viel allemaal wel mee gelukkig.

Daarna nog wat gedronken met alle bokkers en Mickey's oud-leerlinge die de juf kwam aanmoedigen. De uitslagen waren er vrij snel, Raimaer had toch 'nog' 140 punten, voor mijn gevoel waren 130 ook niet onterecht geweest. Mijn moeder's punten vielen wat tegen, 155 -2 en 153 -2 (beide vergissingen) waarbij ze voor de beruchte volte dus een 4 en 2 minpunten voor een vergissing had! Sommige jury's Frusty

Daarna alles naar huis gebracht, en om 8 uur plofte ik op de bank. Een enerverend dagje, en een beetje stuk, vandaar dus nu pas een verslag. Maar wel gezellig, en dat doen we zeker nog eens.

Foto's staan hier:
[ITP] Wedstrijdfoto's Lielle en Raimaer

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:40

Jemig, enerverend OK, maar na zo'n enerverende dag hoor je voldaan ner te ploffen en niet zoals nu.
Hopelijk valt het voor Raimaer allemaal mee en kunnen jullie revanche nemen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 09:43

nou, ik was iig redelijk tevreden over het springen, de rest zullen we weer snel vergeten Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:55

Dit soort verslagen maken me altijd wer heel helder waaron ik niet meer dressuur

Wat een weekend zeg....Bloos Ik ga volgende week bij wijze van uitzondering twee dagen op concours(beide dagen met één paard). Dat vind ik enthousiast zat Haha! Ik vind 1 keer per week al veel Knipoog (al moet je mijn planning van september en oktober niet zien Bloos (November start ik maar twee keer en december wsl maar 1 keer Haha! )


Loopt raimaer alweer wat beter Verward Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude het zit even niet mee zo, eerst koliek en nu kreupel Verdrietig

leuk trouwens dat je Pablo in de L gaat starten wanneer is je debuut Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 10:04

Ik denk half november, voor die tijd zit al helemaal vol. Ik ga straks naar Raimaer, hopelijk loopt ze nog slechter Extreme duivel dan weet ik nl zeker dat ze een hoefzweer heeft. Mar het was haar weekend idd niet!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:42

Dan heb je nog tijd zat om je voor te bereiden iig

Hopelijk heeft Raimaer echt een hoefzweer Ik zal voor je duimen dat ze nog slechter loopt vandaag Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:11

Lekker weekend heb jij gehad zeg! Ik hoop met je mee dat Raimaer weer snel de oude is, dit klinkt allemaal niet zo leuk. Hoe is het nu trouwens met de trailer, moet er veel aan gerepareerd worden of valt het wel mee? Ik zou me ook kapotschrikken als ik ineens m'n trailer in brand zag staan, gelukkig hebben wij op wedstrijden altijd flinke kannen met koelwater mee, dus bluswater is altijd onder handbereik! *LOL*

Sterkte met Raimaer en ik zie je hopelijk met Pablo in Bathmen (dat is toch de 19e en niet de 18e?)!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:49

Jammer dat Raimaer zo'n pechweekend had.
Ik vond het al zo fijn dat ik optijd terug was van Laiser wegbrengen dat ik jouw proef en die van je moeder nog kon zien. Maar toen ik je zag rijden, had ik al zoiets van volgens mij doet ze het normaal veel beter. En ja dat bleek dus ook wel toen de jury je ook nog aansprak na de proef.
Pablo vind ik ook een heel leuk dier om te zien trouwens. En je moeder reed hem leuk. Ik had eigenlijk verwacht dat ze hogere punten zou hebben. Maar goed het is en blijft een jurysport.

Wat een geluk trouwens dat jouw moeder wat rook toen ze bij de trailer stond. Hoe is het trouwens met de trailer verder, moet het wel of niet gerepareerd worden?

En wat betreft de tips mbt het springen met Laiser zal ik zeker nog eens overwegen Knipoog


PS Merlijn ga je nu ook een verslagje typen Schijnheilig of anders een reactie plaatsen Tong uitsteken

Ik vond het een gezellige dag geweest verder en hoop jullie nog vaker op wedstrijd tegen te komen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 10:25

Even een update:

Raimaer was gisteren nog steeds wat onregelmatig linksacher, niet echt kreupel maar ook niet zuiver. De hoef voelt warm, dus ik houd het toch op een hoefzweer. Ze krijgt nu eerst een paar dagen rust, eind van de week komt de smid ook. Verder is ze heel tevreden, staat lekker te grazen Lovers

De trailerschade is beperkt tot wat schroeiplekken aan de buitenkant (tussen de wanden in zal het wel zwart zien!) dus dat valt gelukkig mee.

En Karin, idd de 19e maar dat wist je al Haha!

Mickey, we plannen zeker nog een volgende keer!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:36

Wat een dag, he ?
Soms heb je van die dagen dat alles tegenzit, en dit was er duidelijk eentje van.
Pleister op de wond was de goede prestatie van Pablo bij het springen, toch nog een winstpuntje !

Achteraf heb ik nog uitgebreid zitten lachen om de suffe reactie van de jury op de proef van je moeder.
Wat een oude nukkige vent zeg, zo iemand hoort gewoon thuis achter de geraniums *LOL*
En je moeder maar beweren dat ze te oud werd om dressuur te rijden.....
Nou, dat valt reuze mee, ik denk dat de jury gewoon te oud is om nog te jureren.

Veel beterschap met Oor ! Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:43

Gelukkig gaat het al een stukje beter met Raimaer.

Die jury moest volgens mij maar heel snel naar het bejaardentehuis, wat een vreselijke OEN was het toch. En vooral niet toegeven dat je snapt wat 6!! mensen bedoelen… bleh.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:47

Inmiddels weet ik idd dat het de 19e is, als alles meezit (en dat zal vast wel lukken), dan kom ik kijken! Misschien zelfs wel mee de cross verkennen, lijkt me leuk. Ben nog nooit bij SGW Bathmen geweest terwijl ik op een steenworp afstand van het terrein ben opgegroeid. Bloos!

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:00

Inderdaad het was me een dagje wel, maar uiteindelijk had ik best lekker gereden en ach, die jury was misschien met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Ik heb de dealer van de trailer gebeld en die stond met zijn oren te klapperen. Had hij nog nooit meegemaakt, wel jammer dat wij dan weer net die pechvogels moeten zijn. We nemen voortaan maar een brandblusser mee Haha! Vandaag liep Raimaer weer helemaal goed, ik snap er niets van, want die hoef was gisteren echt nog veel warmer dan de andere 3. En gisteren liep Pablo weer GEWELDIG in de les. als ik nu de volgende keer rechts en links en B en E uit elkaar kan houden Bloos lukt dat wp misschien wel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 07:50

rode sticker op je hand voor rechts Extreme duivel

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:53

Links en rechts is lastig hoor, heb ik ook weleens last van Schijnheilig

Volgende keer een punt hoor ik zal ervoor duimen Lachen


Wel balen van de trailer trouwens...moet er veel aan gebeuren of niet Verward