Mijn geslaagde dag Leersum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Mijn geslaagde dag Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:21

Nou laat ik dan ook maar mijn verslag neerzetten:

We waren vandaag lekker vroeg uit de veren de wekker ging om 6 uur, snel naar dynamiek toe wat eten gegeven en de spullen alvast neergezet, tja het is haast wel een volksverhuizing als ik op wedstrijd ga Verward , uiteindelijk zijn we tegen 8en wegereden naar Leersum wat voor ons een klein stukkie is. Nooit geweten dat er dichtbij een Limburg zou zijn wat een bergen daar in het bos zeg. Dynamiek had en A voor loc en we mochten starten om 10.55, maar we hadden mazzeltje onze fotograaf beloof dat we eventjes voor de start langs de vet moesten rijden (tja wel 5 meter van de vet stond onze trailer) zodat zij eventjes wat foto's van ons kon maken van mij en mijn rijmaatje Guus met zijn tinker Harvey. Alvast bedankt voor het maken van de fotos Cheese! OK dan!

Onze groom chronos ook een bokker en tevens een stalgenoot zou net zoals de vorige wedstrijd ons groomen, echt een applausje waard OK dan! *LOL* Zij verzorgt ons toch maar weer eventjes, en zulke mensen moet je ook in het zonnetje zetten! Vandaar dat Mazzeltje maar eens een foto van haar op bokt moet neerzetten ! We hebben er trouwens 4 van je Chronos!!!! WEL 4 je leest het goed, Dat krijg je ervan he als je niet op de foto wilt Haha!

Maar nu eventjes verder over de wedstrijd de wedstrijd verliep goed ondanks wat mij wel opviel was dat er veel losse steenen en stronken op de paden waren en het best wel zwaar was, echt zwaar, maar wat een heuvels op en af echt gaaf. 3 km voor de finsch hoorde ik een gil achter mij he dynamiek!!! Dat was natuurlijk ArwenLuwe, die stond lekker te beppen met een x aantal mensen en ik had het niet door dat het al 3 km voor de finisch was, dus volgende keer beter Arwen, Chronos had ons op de hoek nog van water voorzien en we gingen weer verder in draf, wat bleek komen wij ineens een bord tegen 1km voor de p/a !!!! Echt ik heb nog nooit zo'n slechte markering als in Leersum gezien, degene die het opgehangen heeft dacht zeker dat het een shirafferace was ofzo, het was echt spoorzoeken tot aan de kern in de boom,, eenmaal aangekomen bij de p/a had dynamiek 56 en mocht dus door, mijn rijmaatje Guus met de tinker had een hartslag van rond de 70 en had 10 minuten staftijd, ik heb netjes op hem gewacht en zijn vervolgens weer onze weg gegaan. we kwamen een bord tegen van 25 km, wij dachten he nog lekker nog 5km te gaan!!! we vol goede moet verder totdat we bij een kruizing kwamen voor de 2e keer, zegt die vrouw vanaf hier is het nog 5 km!!!! terwijl we het bord al een kwartier eerder tegen kwamen???? Het laatste stuk vondt ik zwaar wij zouden de laatste 2 km gaan stappen, wist ik veel dat de laatste km of zelfs 1,5km duinzand was! ja daar ga ik niet in stappen dan kom je niet vooruit waij hebben het laatste stuk nog gegalopperd om daar door heen te komen, snel gaan stappen en uiteindelijk kwam ik over de finisch met 72 Oeps dus nog eens 10 minuten straftijd erbij en we kwamen 10 minuten of zelfs 1 kwartier te laat binnen!
Dynamiek een beetje laten eten bij de trailer, want de laatste keer wa sik geschrikken haar darmen werkten slecht, en bij de keuring wat blijkt weer een slechte darmwerking, verder kreeg ik wel weer een Atje voor lok. Dus ben wel tevree, maar dat dynamiek haar darmpjes slecht werken dat sind mij niet, gelukkig zou de staleigenaresse vanavond nog eventjes naar dynamiek kijken hoe het gaat.

Het was een zeer geslaagde dag maar wel vermoeiend.

Dit keer niet zoveel bokkers gezien, oa. mazzeltje en haar vriendin ook een bokker toch ? of had ik dat verkeerd!, Mandymonica, Mammasam, navy, Heel vlugtig in een flits Arwen Luwe, en niet te vergeten onze chronos. Verder hoop ik niemand vergeten te zijn!..

Nu op naar Katwijk!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:36

Vorig jaar was het geloof ik wel goed aangegeven allemaal. Maar ik geloof dat ze daar erg last hebben van losbroeken die alles weghalen. De Doornikjes geven alles meestal wel goed aan!!
maar de rit is heavy ja!! Ik weet ook niet of ik hem rijd volgend seizoen nu ik in klasse 2 zit.
Maar A voor de loc achteraf is wel super!! jammer van die darmen. Had je paard te veel gegeten of juist te weinig???
Toch moeilijk hoor, zoiets!! Uitproberen wat wel werkt wat betreft voedsel.
Was het niet te warm vandaag?? Volgens mij net lekker of niet??

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:42

Ik stond niet gezellig te beppen helaas, ik stond een nogal aangeslagen klasse 2 ruiter te helpen terwijl ze besloot zich terug te trekken. En het was toch heus 3km voor de P/A zoals ik gezegd had!

Netjes trouwens, die A voor loc. Mooi hoor.

(maar ik hoorde al dat iemand anders jullie uitgebreid op de foto gezet heeft, dus ik voel me niet schuldig. Ben wel blij dat ik wat voor die ruiter kon betekenen.)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:13

bij deze een foto van chronos en ook vast eentje van jullie!!!
Afbeelding
Afbeelding

ook vast een voorproefje van jullie stalgenootje Geke en haar paardje Rakada

Afbeelding

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 07:41

O Chronos wat heb je een lieve lachie!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:53

Ik haat foto's (grom)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:53

je staat er toch leuk op!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:54

hihi maar ik heb er gewoon een hekel aan Knipoog

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:31

he leuk om je even op de foto te zien. heb je gisteren niet gezien. ik was van de partij met mijn arabje nasir. Hij heeft het super gedaan. Afgelopen tijd heeft hij behoorlijk in de lappenmand gezeten maar is weer helemaal goed. in mijn enthousiasme had ik me voor k2 opgegeven maar na even goed nadenken (leersum=heuvels, hebben wij zelf hier niet=dus zwaar) toch maar k1 gestart. ging super. wel loc. een b. hij loopt net zonder ijzers en was ietswat gevoelig op de monsterbaan. ik vond het ook een stenig parcour en was blij dat ik maar 1 rondje hoefde. Voo rmij geen k2 in leersum. wist je trouwens dat de route langer was? Ik had zelf best doorgereden. voor mijn gevoel rond de 12 km/h. maar qua tijd en km kwam ik op 10,53. nu reed er iemand mee met een gps. rondje is zeker 35 km!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:38

Ik heb de der-site nog niet bekeken maar hoorde dat nr 1 in k1 rond de 11 km zat. Is best wel laag natuurlijk. Maar ja, Leersum is best heavy!!

Maar Leersum is toch altijd 35 km??

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:42

bij de prijsuitreiking zeiden ze nog zoiets van: men heeft verstandig gereden, zware route, zie je aan de tijden. maar tov vorig jaar is er al een lus uitgehaald (was toen volgens gps rijders bijna 40). denk dat ze hem gewoon eens moeten natellen bij de organisatie. Petra de loof (arabienfriend) heeft gewonnen. 12.04 gem. route staat in boekje als 30 km.

groetjes Gerritje
Laatst bijgewerkt door gerritje op 15-09-03 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:43

Als groom vond ik de organisatie niet echt geweldig met name bij 1 oversteek maar oke ik snap best dat ze de route aanwijzers hoog moesten hangen maar het was wel heel erg hoog en de route zo als beschreven stond in het boekje klopte ook niet echt en ik denk dat er daarom ook een hoop ruiters te laat binnenkwamen en met een te hoge hartslag... Maar wie er binnen zijn gekomen wel gefeliciteerd hoor want het wat echt zwaar!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:01

chronos, we hebben altijd met vrijwilligers te maken. dat maakt het lastig. ik vond de oversteken wel te doen hoor. alles kan altijd nog beter maar het blijft vrijwillerswerk.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:46

Dat is een ding wat zeker is!! Jolanda en ik zitten ook wel eens te bedenken om een "stadsrit"uit te zetten. Maar waar halen we de mensen vandaan???
Ik heb heel veel bewondering voor alle vrijwilligers!! Dat jonge knulletje met opa en oma (ga ik maar vanuit) in Wittelte die ons bij elke lus de juiste kant op wees.
Geweldig toch!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:52

Vrijwilligers zijn altijd geweldig dat ben ik met jullie eens maar als je een opmerking maakt (ik was het niet) maar een ruiter en je krijgt dan een hele preek dan denk ik van moet dat nou zo?! Maar idd vrijwilligers voor welke wedstrijd disiplie verdienen een pluim want idd je staat toch de hele dag dingen te doen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:53

dynamiek schreef:
...het is haast wel een volksverhuizing als ik op wedstrijd ga...


Owww wat klinkt dat bekend! *LOL*

Maar fijn te horen dat jullie lekker hebben gereden! Leersum is idd een van de zwaardere ritten, komt aardig bij de Limburgse heuvels in de buurt. Wel heel afwisselend, minder eentonig dan bijv. Holten met lange zandpaden, maar zo heeft iedere wedstrijd z'n eigen charme.

Ik was er niet bij, was met paard en zusje naar de cross in Gorssel. Leuk om nu alle verslagen te lezen, ben sowieso gisteren af en toe in gedachten bij Leersum geweest! *LOL*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:34

quote: Maar idd vrijwilligers voor welke wedstrijd disiplie verdienen een pluim want idd je staat toch de hele dag dingen te doen...


Thanxxx, deze keer was ik ook eens vrijwilliger!! Stond in de vetgate, was nog leuk ook!!! Maar volgende keer kom ik weer te paard!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:10

gerritje schreef:
ik was van de partij met mijn arabje nasir.


Hey, ik had in m'n hoofd dat je met Ucky was. (ik heb nooit startlijsten gezien) Sta je misschien toch op de foto. Er kwam iemand langs met een Fjord met lange manen, die heb ik gemist omdat ik even bezig was...

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:39

hihi, er waren meer mensen die echt hadden van euhh heb je hem bruin geverfd... nee uck heeft een welverdiende vakantie. Hij heeft in holten de 81 goed gelopen. die hoefd dit jaar niet meer aan de bak. heel misschien een recreatieve wedstrijd in katwijk.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:15

Leuk verslagje Dynamiek Fijn dat het zo lekker ging Haha!

Ik heb gecrossed in Gorssel en dat was ook super *LOL* Heb heerlijk gereden Party!!


Ik vind het trouwens iedere keer weer verbazingwekkend hoe weinig je paardje op mama lijkt Knipoog

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 07:42

gomir schreef:
Ik vind het trouwens iedere keer weer verbazingwekkend hoe weinig je paardje op mama lijkt Knipoog


Dank je Gomir.
Trouwens de onderste foto is Rakada = ook een krimh

Op de wedstrijd in Leersum sprak ik onder de koffie mammasan met haar rijmaatje, en ze begon ook over dynamiek haar kruizing, die vriendin moest dynamiek maar ook eventjes zien, "o wat een lief oog" . Ik natuurlijk zo trots als een pauw.

Jongens niet te veel mijn paardje ophemelen, want dan ga ik misschien nog naast mijn schoenen lopen en dat wil ik absoluut niet