Dinsdag gesprongen en gister heerlijk gelesd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 22:34

Jaha, ik heb het dinsdag weer eens geprobeerd: springen!!! Ik zou springles krijgen van een vriend van mij, maar helaas kwam ie niet. Ik had ondertussen de hindernis al staan, dus dacht 'Wat zonde eiggie Haha! ' Ik Jurga geestelijk voorbereid op springen... Clown en toen erop om in te rijden. Nou moeten jullie weten dat ik zelf absoluut niet kan springen (hè Steef????) , heb het nooit geleerd.... Maar wil het wel graag leren. Probleem is dat Jurga pas bij mij onder het zadel is gekomen en dus ook nooit onder het zadel heeft leren springen. Ze springt echt superidioot met vier benen tegelijk over een grondsprong, en ik vlieg er tien seconden later nog ergens achteraan...zie ook mijn springfoto op Boktmeetingforum. Niet echt een succes dus. Maar deze keer had ik zoiets van "Jur, je springt maar gewoon!!!Je doet het maar eens een keertje!!!" Ze weigert al voor een grondsprong.... Maar deze keer dus niet YIPPEE!!!! Ze sprong gewoon heel lekker over de hindernis heen en ik kon meespringen!!! Echt superlekker gevoel!!! Ik dus nog een paar keer gedaan en was heel trots, zowel op mezelf als op Jurga! *LOL* Echt super!!! Ik dus lekker hindernis nog ietsjes omhoog en toen nog een paar keer. Toen wilde ik het niet verder verpesten, ik was ook alleen, dus als er wat zou gebeuren...nee hoor, volgende keer weer. Eindresultaat: 40 cm ofzo, stijltje op gaatje 8! Gnagna, heel wat voor mij en Jur, maar we komen er wel! Effe dooroefenen, nu heb ik waarschijnlijk een instructeur gnagna.. Knipoog

Moest btw ook nog erg lachen.... Ik ging de hindernis opzetten dus liet ik mijn vader Jurga ff vasthouden. Hij had dus een leuk idee bedacht...ff snel opstijgen op Jurga en naar mij toe rijden gnagna...(hij kan helemaal niet paardrijden hoor, maar hij weet wel hoe ie vooruit moet en sturen...)Maar wat gebeurde er: Jurga was niet aangesingeld, dus het zadel hing onder haar buik en pa stond ernaast hahahahaha. Plan mislukt!!! Helaas helaas, lette ik niet op, was druk met de hindernis...dus ik heb alles gemist! Maar ja, volgende keer beter! Domme pa!!! Wat had ik in een deuk gelegen als ik het had gezien...hadden ze me echt van de grond af kunnen krabben van het lachen hihi... *LOL* *LOL* *LOL*

Maar nu de les van gisteravond. Pa had Jurga 's middags in de wei gezet en ik was vast in de veronderstelling dat ze al weer binnen stond. Kom ik op stal om haar te gaan zadelen voor les...staat ze nog in de wei! Crisis, een partij sloom en een grasbuik!!! Ik had echt zoiets van "moet ik DAAROP gaan dressuren??? Die verzet geen stap zonder te kreunen, man!" Maar okee, was vroeg, dus ik haar eerst nog een tijdje rustig stilgezet...toen naar de manege gestapt.... Was gewoon om zeven uur nog alleen, maar er kwamen er nog vier...dus helaas geen priveles hihi Pling . Maar Jurga liep daar echt super! Was echt bijna niets wat ik moest doen om haar lekker erdoor te rijden, ze liep gewoon, ze DEED het gewoon! Ongelovelijk!!! Echt wel gaaf!!! Maar ja, alles liep gewoon, het klopte wat ik aan het doen was met haar....we waren het een keer eens! Jaja, het bestaat! *LOL* Ik zat er echt met een BIG SMILE Haha! op. Galop was nog een beetje richtring race, maar ik vergeef het haar! Mag wel hoor Jur, is ook moeilijk voor je! Hopen dat ze zich ook zo gedraagd als Karin komt kijken gnagna. Party!! Jurga is gewoon mijn paardje, wat wil ik nog meer, zij past gewoon bij mij...het team Jurga/Ilona wordt steeds sterker! Na het veulen lekker naar de L1....voorlopig nog even oefenen.
Ik ben er nu wel achter dat ik gewoon dat hele dressuren maar niet teveel moet doen. Laatste tijd heb ik enorm veel buitengereden, stond ze redelijk wat voor de kar, longeren af en toe en eens springen...ondertussen eens een keer dressuur en kijk nou: ze zet zich in voor de dressuur. Ze vindt er gewoon geen bal aan!!! Dus als ik het bijna niet doe, doet ze het WEL op momenten dat ik het wel doe.... Snappie nog???? I just love my horse!!! Lovers
Heel veel liefs van Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:38

LOON!!! WEET JE WEL HOE HOOG JE GESPRONGEN HEBT?? geen 40 maar 70 cm!!!!!!!!!

WAnt: tot het eerste gaatje is 30 cm en elk gaatje is 5 cm dus 8 x 5 is 40 + 30 is 70

SUPER!!!!!
zie je wel dat je het kunt. Toen ik erbij was had je gewoon pech!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 22:43

Ik was dus echt in de veronderstelling dat het 40 cm was gnagna, maar mijn ma zegt ook dat het hoger dan 40 cm is...wauw, wat zal ik lekker slapen vannacht gnagna.
Nee, maar dit is niet mijn record...ben hoger geweest, maar weet niet welk gaatje....dacht 11e, maar dat lijkt me toch wel erg hoog! Maar ja, ik ben wel trots! en nee Steef, toen jij er was had ik niet gewoon pech.....zo spring ik altijd gnagna....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:54

11e gaatje is 85 cm!!

Maar nu heb je leren springen!!!!!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:40

Goed zo!!!!! Zie je wel dat je 't kan!!! Volgende keer wil ik levend bewijs zien Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 22:29

Tuurlijk Mayo!!! Eerst nog ff goed oefenen en dan moet je zeker nog een keer langskomen hoor!!!! Pling Je bent van harte welkom op onze stal!!! Party!! Dan hopen dat ik wat meer kan laten zien dan de keer dat jij er was en ik jouw exzadel Knipoog uitprobeerde....Want ik kan echt meer en Jur ook gnagna. Oops, mag wel uitkijken wat ik hier zeg gnagna... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:50

Hihihihi... Ik kom graag snel een keer langs!

Dikke knuf!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers