[VD] waar mee te beginnen en hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

[VD] waar mee te beginnen en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:18

Nou, de vraag is duidelijk genoeg denk ik.
Het gaat hier overigens om een paard van 1.75, een 2-jarige merrie en een 3-jarige hengst. Allen paarden.
Alle tips zijn welkom.
(ook internetsites en boeken)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:19

Je moet wel weten dat hengsten er agressief van kunnen worden, maar het fijne van dat agressief worden weet ik er niet van Knipoog
De site van Pinky Girl, die van Joyce en die van Stef zijn zeer behulpzaam
Begin wel eerst met de basis
Lees mss eerst eens dit topic: [UZ] [VD] Een woord vooraf

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:45


    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:29

Ik zou met de merrie nog even een half jaartje wachten

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:40

Mientjeuh schreef:
Je moet wel weten dat hengsten er agressief van kunnen worden,


leg me die theorie eens uit, een hengst is een paard net zoals een merrie en een ruin dat zijn. En ik vind die hengsten-schrik vaak nergens op slaan, maar goed.
een merrie kan er even goed agressief van worden, mijn merrie kan nog weleens kwaad worden als ze geen zin meer heeft

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:32

newforestlover"]
[quote="Mientjeuh schreef:
Je moet wel weten dat hengsten er agressief van kunnen worden,


leg me die theorie eens uit, een hengst is een paard net zoals een merrie en een ruin dat zijn. En ik vind die hengsten-schrik vaak nergens op slaan, maar goed.
een merrie kan er even goed agressief van worden, mijn merrie kan nog weleens kwaad worden als ze geen zin meer heeft
[/quote]
Ik doe clickertraining met mijn tweejarige hengst. Hij staat los in de paddock en vertoont geen enkele vorm van agressie. Hij vindt het alleen maar ontzettend leuk om te doen. Ik vind het een beetje onzin om zoiets te schrijven, een zure merrie is precies hetzelfde.... Scheve mond
Waarom is een hengst ineens een gevaarlijk en eng ding?? Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:52

En leeftijd maakt voor mij ook niks uit. Als je het aanpast aan het paard kan je er al van alles mee doen. En ook ben ik niet begonnen met kom, blijf etc. Gewoon de dingen die ik leuk vond en het werkt prima Lachen Nu zijn we bezig met een country line dance.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:02

in het boek van Nathalie Penquit, paardenschool, staat heel veel informatie.

euhm.. Scheve mond

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:24

Ik heb er zelf geen ervaring mee, met hengsten, maar als je eens goed dat topic van Stef leest weet je wel waarom

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers