paard gekloond

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

paard gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:03

ik hoor net op het nieuws dat er in Italie het 1e gekloonde paard ter wereld is geboren!
het veulentje is identiek aan haar moeder, en ze willen dit in de toekomst vaker gaan doen om zo bv snellere renpaarden te kunnen fokken

vaag hoor!blijf het een raar idee vinden!

maar ja als je allemaal op het identieke paard rijdt is het wel goed te zien wie er het beste kan rijden, aan het paard kan het dan niet liggen als je laastte wordt, het zijn immers allemaal dezelfde paarden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:28

Echt vreemd zeg. Maar dan is het toch niet eerlijk meer als er bijvoorbeeld gekloonde snelle paarden tegen de anderen gaan racen dan weet je bij voorbaat al wie er gaat winnen Verward

Moet er niet aan denken overal dezelfde paarden, dan gaat het je gauw genoeg vervelen.

Er zullen toch ook wel risico's aan het klonen verbonden zijn?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:48

ja ok, de genen zijn dan wel hetzelfde, maar geen enkel paard groeit op in precies dezelfde omgevingsfactoren, dus echt identiek zullen ze niet worden...

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:15

en ze hebben wel een eigen karakter.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 20:16

dat is ook wel weer zo!maar het gekloonde paard heeft dan wel evenveel aanleg&talent als het 'originele' paard.

maar ik blijf dat klonen maar iets raars vinden hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:17

Maar ik ben het er niet mee eens dat ze paarden klonen voor de sport.
Het is juist een uitdaging om steeds betere paarden te fokken en dan kijken hoe ze uit komen in de sport.
Veel leuker dan dat je paarden gaat klonen en dus eigelijk al groten deels weet wat ze kunnen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:21


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mantha
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:31

Het is een raar en eng idee! maar wie zou het stiekem niet willen met zijn eigen paardje...? jammergenoeg worden ze dan nooit helemaal hetzelfde!
Het schijnt dat gekloonde dieren nu nog heel erg snel verouderen! (ook maar gelezen hoor) Meer weet ik er ook niet van! Verward

Carpe diem!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:48

Ja stiekem wel ja.. Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:51

Ik zou ons paard niet eens willen klonen, ons paard is uniek en dat moet-ie blijven! Lachen

En een kloon veroudert idd sneller dan het origineel, omdat voor een kloon cellen worden gebruikt die al een aantal jaren oud zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:08

Dat het paard dan exact hetzelfde is als degene waarvan het gekloond is,
is niet volledig waar, uiterlijk zijn ze wel hetzelfde,
maar hun karakters kunnen totaal verschillen.
Want het karakter word bepaald door de gebeurtenissen die een paard in zijn leven meemaakt,
en dat kan nooit juist het zelfde zijn als degene waarvan het gekloond is.
Maar ik ben ook wel tegen klonen, want het paard sterft vroeger(kijk naar het schaap dolly) en is niet meer uniek.
Ik zou niet graag hebben dat iemand juist het zelfde paard heeft als mij.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:21

He dat lijkt me niet echt prettig, STEL dat er dan een van de 2 komt te overlijden door een ziekte ofzo of een ongeluk, dan heb je die ander nog en die is precies hetzelfde. Of dan rij je een wedstrijd ergens zie je ineens het zelfde paard rond lopen daar........

Vind dat ze klonen zoiezo moeten afschaffen, en al helemaal voor de paardensport. Maar ja wie ben ik om dat te zeggen Verward

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Jaly
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 06:00

Karin schreef:
En een kloon veroudert idd sneller dan het origineel, omdat voor een kloon cellen worden gebruikt die al een aantal jaren oud zijn.


ook daar wordt weer iets op gevonden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:02

Ik vind het echt heeeelemaal NIKS!!! Getver, ze verzinnen tegenwoordig ook van alles (sprak oma...)

Toos paardloos

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:06

Klonen is niets anders dan de angst van mensen voor de dood verbergen. Mensen zijn gewoon bang om dood te gaan of om iets dierbaars te verliezen. Waarom moet je anders klonen? Elk levend wezen is uniek en heeft zijn/haar tijd op deze aarde. Het is niet aan mensen om daaraan te sleutelen. Neem de tijd die je hebt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:22

Eerst maar eens kijken hoe lang het beestje blijft leven voor we sportprestaties gaan sugereren. Gekloonde schapen schijnen ook niet zo lang te leven......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:10

Nee dat ze nu ook al gaan klonen vind ik echt helemaal uit de hand lopen. Het toepassen van embryotransplantatie bij paarden vind ik al niks. Zo kan de sportmerrie dan in de sport verder, terwijl een draagmerrie dan het veulen van de sportmerrie krijgt. Dat vind ik al een beetje waanzin, maar als ze nu ook nog gaan klonen dat loopt dus helemaal uit de hand.

In mijn profiel staan foto's!!!

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:01

Dit zou verboden moeten worden. Vind dit niet meer leuk. Het leuke van een veulen fokken is toch de zoektocht naar een hengst die past bij jouw merrie en die jouw bevalt. Tjonge allemaal dezelfde paarden van uitzicht is ook maar niets en kan pijnlijk zijn in bepaalde situaties.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:46

raising the mammoet :


Heeft iemand daar wel eens van gehoord?
Ik zag dat vorig jaar op televisie,
Ze hebben toen een mammoet gevonden in het ijs, en ze willen daarmee ook gaan clonen of iets dergenlijks, ik ben trouwens heel benieuwd of daar nog nieuws over is.. iemand iets gehoord over de mammoet?

Groetjes Liz

Extensions voor paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:54

Strax krijgen we een gekloonde Bonfire

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:16

Idd hebben ze bij de dressuur allemaal Bonfires, bij het springen heeft iedereen een Tinka's Boy, De Sjiem of Ratina en elke hengstenhouder heeft straks zijn eigen Nimmerdor. Ik hoop dat het klonen van paarden verboden wordt, want ik vind het maar niks.

.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:41

Hmm... Ik vind dit geen goede ontwikkeling. Ik vind klonen, biotechnologie etc. allemaal erg interessant. En ik denk ook dat klonen zeker wel enige voordelen heeft, maar niet als het deze weg inslaat.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:48

Dit is alweer oud nieuws hoor...

Nulla tenaci invia est via

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:40

Hmm..... Vind ik dus helemaal niets......

It's Damnright unnatural.....

Waarom klonen om betere renpaarden te 'produceren'?
Kunnen ze soms niet meer rennen zonder op deze manier 'vals' te spelen???? Stel je voor, straks halen ze het in hun hoofd om Man o' War, Seabiscuit, War Admiral of welk ander beroemd paard dan ook te klonen! Ondenkbaar, echt waar! Het gaat tegen elke natuurwet in!!

Het moet verboden worden, dat is mijn enige mening......

Niet te geloven dat mijn broer ook voor Biologisch technoloog studeert

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:48

MOHGirl schreef:
raising the mammoet :


Heeft iemand daar wel eens van gehoord?
Ik zag dat vorig jaar op televisie,
Ze hebben toen een mammoet gevonden in het ijs, en ze willen daarmee ook gaan clonen of iets dergenlijks, ik ben trouwens heel benieuwd of daar nog nieuws over is.. iemand iets gehoord over de mammoet?

Groetjes Liz


dat soort dingen kunnen niet. een deel van het DNA is beschadigd, en dan zou het zelfde gebeuren als in Jurasic Park (vanavond op tv btw), het aanvullen met een ander diersoort. dit is niet mogelijk, eigenlijk net alsdat je een paar blz uit een boek kwijt bent en dit aanvult met een ander boek, of zelf iets bedenkt voor die pagina's. Hiermee krijg je nooit het oude boek terug.
Je kan dus nooit een normaal diersoort krijgen. De huideige technieken gaan nog niet zover dat alles precies zoals vroeger kan worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers