springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 18:32

ik heb zelf geen westernpaard, rij er op het moment een van iemand die op vakantie is, maar daar ga ik alleen mee het bos in! Dat lukt wel. Maar ik vroeg me af of je kunt springen met een westernzadel?? Op zich het paard zal wel lukken, maar dat zadel?Die knop lijkt me vrij vervelend!? Verward
Bij ons op stal staat namelijk iemand die wil gaan springen met westernzadel (maar heel veel ervaring hebben ze niet!!)

gr ellen


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:53

Gaat mij prima af, geen enkel probleem Lachen


Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:14

In het bos hoef je alleen maar rekening met je handen te houden, dat ze niet tussen jezelf en de knop komen (auw!).
Als je echt een parcoursje gaat springen, vind ik het zelf prettiger toch de beugels een gaatje korten te maken.
Ligt er trouwen ook aan hoe hoog je wil/kan.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:16

roel heeft net voor het eerst gesprongen met Jim
en dan nog wel op een orthoflex Clown
super vering OK dan! ging echt goed.

maar je kan gewoon springen hoor.
misschien niet 2 meter, maar de huis tuin en keuken sprongetjes wel

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:24

Ik spring zelf zowel met western zadel als met engels zadel gaat prima. Ik heb met het westernzadel al zeker 60 cm gesprongen (ben niet zo'n held) zonder problemen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:44

tot 70 cm gaat het wel.... Je moet alleen een beetje achter de sprong aanzitten. Boven de 70 cm pak ik toch maar mijn springzadel....

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:58

grinnik ik heb eens 110 gesprongen met baily maar toen had ik wel een afdruk van de knop in mijn buik....
niet echt handig..ook niet handig als je gulp opengaat en je knop erdoor gaat zonder dat je het doorhebt en na de sprong niet overeind kunt kopen .... Bloos


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:59

Ik spring ook met mijn OF over bomen van rond de 60 cm. Je gewicht niet te ver naar voren, anders kom je iid de knop wat pijnlijk tegen.

blossom
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:30

moet je niet net met stopoefeningen bezig zijn, eerst wil je dat die stopt voor het hek en dan moet ie er ineens overheen.Lachen

ashley,henkie,bueno en billy zijn mijn toppers:) Lachen

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 09:25

thanx allemaal! Het hoeven idd alleen maar kleine hindernissen te zijn, in het bos enzo!! We zullen het eens gaan proberen!! Als mijn maaginhoudt ineens naar ergens anders is verschoven Verward dan horen jullie het nog wel!

gr ellen

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:40

Of je buckle achter je knop Bloos

Toen kon ik dag buckle zeggen Boos! maar tot zo'n 70 cm wil het prima met een westernzadel, daarna zit die knop idd in de weg Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:39

Op ITP staat een springfoto van mij met m'n westernzadel.
banketstaaf sprongetje, maar ik vind het maar al te lastig met zo'n zadel, moet de hele tijd die knop in de gaten houden *LOL*

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 18:26

heb het vandaag zelf even geprobeerd. Ik moest dat meisje de verlichte zit laten zien, maar dat kan ik beter zelf voordoen dan uitleggen! Alleen vond ik het springen met westernzadel erg beroerd zitten. Maar ja, ik ben dan ook een gewoon zadel gewend. En dat paard was een tennessé walking horse (ofzoiets)en die hebben geen gewone draf.
Nee, is mij niet zo goed bevallen, maar 't zal wel schelen omdat ik nromaal geen western rijd!!

Ik weet in ieder geval dat het wel kan!! Lachen

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:01

Ik heb mijn bh doormidden gescheurd tijdens een sprong... ahum

Maar nu heb ik een hele brede knop en gebeurd dat niet meer.. Paard kan springen, zadel kan springen... nu ik nog...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:34

ik maak altijd mn beugels 2/3 gaatjes korter, afhankelijk van de hoogte van de sprong, en ik zorg ervoor dat ik een strak shirt aan heb; ik ben een keer blijven hangen, en toen was mn shirtje verrot, dus..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 45 bezoekers