Rijverenigingen voor Western ruiters???????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Rijverenigingen voor Western ruiters???????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 13:45

Misschien een stomme vraag,maar bestaan er eigenlijk ook rijverenigingen voor Western ruiters? Verward


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:56

ja volgens mij zijn er verschillende. Ik dacht in Elst en in Middenmeer (ze staan wel in de Quarter).

Ik ben zelf lid geweest van de vereniging in Hoogland (bij Amersfoort) waar ook een western afdelinkje is.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 14:00

Hhmm dus ze zijn er wel,vraag me alleen nog af of er in het noorden ook rijverenigingen zijn voor de Westernruiter.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:12


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:25

Hee Minkieboy, heb je zitten slapen algelopen zondag; wat dacht je dat ons Team WSW was.... Haha!
Een echte 'ouderwetse' rijvereniging dus van onze volledige Western-manege Schijnheilig

Marion

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:03

spotless schreef:
Hee Minkieboy, heb je zitten slapen algelopen zondag; wat dacht je dat ons Team WSW was.... Haha!
Een echte 'ouderwetse' rijvereniging dus van onze volledige Western-manege Schijnheilig

Da's geen rijvereniging Marion, maar een groepje ruiters, dat het wedstrijdgebeuren samen regelt en toevallig afkomstig is van dezelfde manege... Zo heb je ook zo'n groepje ruiters van Vostenbosch, maar die noemen zich toevallig "The Future Guys". Doen ook leuke dingen met elkaar. Maar je kunt geen lid worden.
Wat Minkieboy bedoelt, zoek ik ook. Want lid zijn van een Engelse vereniging (ben ik nu) schiet niet op...

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:16

Nieuw leven is dus wel echt een rijvereniging. Deze heeft ook afdelingen voor de engelse tak van de sport. Eerst werd vanaf hun kant erg raar naar ons gekeken, maar dat is nu veel beter.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:32

WIj komen vanuit Middenmeer. Je hebt er dessuur, mennen springen en voor pony's en paarden. WIj zijn er nu ook tussen gekomen en zijn de een na grootste club van de hele overkoepelende WIERINGERMEERRUITERS.

We staan ook op www.wieringermeerruiters.com

Euh,...?? Tsjah,...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:23

Hee, wat leuk dat de Wieringermeerruiters ook een westernafdeling hebben!!
Toen ik "vroeger" nog landelijke wedstrijden reed hebben ik bij de Zaanse Ruiters veel tegen jullie gereden.
Maar ik mis een vereniging nu wel, misschien willen de Zaanse Ruiters hier ook wel eens over nadenken..... Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:38

Euhm evelien geerlof zit toch weleens in de manege van de zaanse ruiters??

Euh,...?? Tsjah,...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 23:48

wat ik dus erg jammer vindt is dat er in de buurt bijna altijd wel een paar rijverenigingen zijn(engels dan)
Maar dat je voor de Western alweer een redelijk eindje moet rijden,niet dat ik dat er niet voor over heb of zo.
Mar het kost zoveel tijd Verward en dat heb ik dus niet + het feit dat ik nachtblind ben dat schiet ook niet echt op Cool

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:04

Moet je de zonnebril afzetten Tong uitsteken

But seriously, NieuwLeven zit het dichtse bij Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:07

Mijn zus is (als westernruiter) lid van de Zaanse Ruiters, helaas kunnen ze geen western activiteiten en/of lessen aanbieden omdat het groepje westernruiters erg klein is en ook niet georganiseerd.
Zo'n 2 jaar geleden was het uberhaupt erg moeilijk om er lid te worden...blijkbaar zagen ze ons niet zo zitten.
Eigenlijk is ze lid geworden om in de accomodatie te kunnen rijden bij slecht weer en dan moet je ook nog overdag kunnen, want 's avonds zijn er lessen en in het weekend vaak wedstrijden.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:50

Elles schreef:
Da's geen rijvereniging Marion, maar een groepje ruiters, dat het wedstrijdgebeuren samen regelt en toevallig afkomstig is van dezelfde manege... Zo heb je ook zo'n groepje ruiters van Vostenbosch, maar die noemen zich toevallig "The Future Guys". Doen ook leuke dingen met elkaar. Maar je kunt geen lid worden.
Wat Minkieboy bedoelt, zoek ik ook. Want lid zijn van een Engelse vereniging (ben ik nu) schiet niet op...


Dat dacht ik dus niet! Team WSW is wel degelijk een rijvereniging, kompleet met bestuur, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, statuten, Nieuwsbrief en contributie.

Doelstelling is het begeleiden van ruiters (o.a. voor wedstrijden), het verhogen van het niveau in het algemeen, het (mede) organiseren van evenementen zoals de Open dag, clinics enz. De leden krijgen korting op evenementen van WSW. Lidmaatschap staat open voor alle ruiters/leerlingen van WSW in de breedste zin, met of zonder eigen paard - alleen praktische overwegingen (zoals jouw woonplaats bijv. Ach gut ) zouden e.e.a. kunnen beperken. Daarnaast doen we onderling natuurlijk ook andere gezellige dingen, het één sluit het ander tenslotte niet uit... Haha!

Waar was jij trouwens met de Open Dag - andere verplichtingen om 'mocht' je niet de hele dag de hort op Knipoog

Groetjes Marion

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:24

Henriette schreef:
Eigenlijk is ze lid geworden om in de accomodatie te kunnen rijden bij slecht weer en dan moet je ook nog overdag kunnen, want 's avonds zijn er lessen en in het weekend vaak wedstrijden.

Ja daar heb ik ook eens een keer over gebeld toen ik Fuego nog had maar de tijd dat de bak vrij was is inderdaad erg beperkt. Maar het lijkt mij juist zo leuk om een westerngroep inclusief instruktie te hebben. Als is het maar 1x in de 14 dagen dat je samen komt (liefst meer natuurlijk Tong uitsteken ). Voor mij is het 10 minuten rijden met de trailer en het is leuk om kontakt te hebben met ruiters uit je omgeving. Ik zal Evelien eens vragen of zij daar nog actief is.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:38

Bij Middenmeer hebben we het voordeel dat we Vrijdags avonds les hebben en dan is de gehele bak voor ons. En we hebben ook de mogelijkheid om wedstrijden te organiseren en dat zijn de Mid SUmmer CLassic Show en op 30-04 de Middle Lake Queen Show

Euh,...?? Tsjah,...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:44


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:15

Chantalleke schreef:
Bij Middenmeer hebben we het voordeel dat we Vrijdags avonds les hebben en dan is de gehele bak voor ons. En we hebben ook de mogelijkheid om wedstrijden te organiseren en dat zijn de Mid SUmmer CLassic Show en op 30-04 de Middle Lake Queen Show

Pcies! En dat is natuurlijk heel leuk als je gewoon een eigen plek hebt. Wat dat betreft is de Zaanse Ruiters een prima plek, twee binnenbakken, groot buitenterrein, prima parkeermogelijkheden, kantine, etc.
Maar ja, misschien hebben ze er wel geen oren naar Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:20

spotless schreef:
Lidmaatschap staat open voor alle ruiters/leerlingen van WSW in de breedste zin, met of zonder eigen paard - alleen praktische overwegingen (zoals jouw woonplaats bijv. Ach gut ) zouden e.e.a. kunnen beperken.


Even een aanvulling: We hebben ook twee leden uit Den Haag !!!(tenminste daar wonen ze nu nog)

Maar ook anderen zouden lid kunnen worden van onze vereniging, een van de doelstellingen is natuurlijk wel dat we elkaar verder helpen in de westernsport. Op wat voor manier dan ook. Ook mensen die niet rijden zouden lid kunnen worden en kunnen helpen als groom, chauffeur voor mensen zonder E-rijbewijs enz.
Wel wordt er van iedereen verwacht dat ze een steentje bijdragen en natuurlijk niet allen van de "leuke" dingen profiteren (kortingen op clinics bijv.)

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:59

Ik vind het geen vreemde vraag hoor. Ik zou ook graag lid worden van zo'n club, maar mijn paard staat in Wouw (NBr). Weet iemand daar in de buurt misschien een westernvereniging.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:37

vera"]
[quote="Chantalleke schreef:
Bij Middenmeer hebben we het voordeel dat we Vrijdags avonds les hebben en dan is de gehele bak voor ons. En we hebben ook de mogelijkheid om wedstrijden te organiseren en dat zijn de Mid SUmmer CLassic Show en op 30-04 de Middle Lake Queen Show

Pcies! En dat is natuurlijk heel leuk als je gewoon een eigen plek hebt. Wat dat betreft is de Zaanse Ruiters een prima plek, twee binnenbakken, groot buitenterrein, prima parkeermogelijkheden, kantine, etc.
Maar ja, misschien hebben ze er wel geen oren naar Haha!
[/quote]

En natuurlijk een goede bodem dat is ook belangrijk. Stel je voor dat een rijverenigin een vilte bodem heeft en western ruiters willen hebben in de vereniging.

Euh,...?? Tsjah,...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 20:47

Bedankt allemaal voor de reacties OK dan!
Ik had niet verwacht dat er toch nog ze veel rijverenigingen waren voor de western ruiters Knipoog
Heb ik weer wat om over na te denken Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:49

Zit in Elst (Utr) een westernrijvereniging? Dan moet ik toch maar eens wat informatie op gaan vragen!

samba
Berichten: 400
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:57

zit er ook een westernvereniging in omgeving leiden/haarlem

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:48

we zijn bij ons op stal (uitgeest) bezig met een binnenrijhal neer te zetten (waarschijnlijk in de winter) en het lijkt mij heel leuk om een westernvereniging op te zetten. wij staan met 5 westernruiters op stal een klein aantal natuurlijk maar we hebben ervaring met wedstrijden, lessen en clinics etc. etc. wie er voor is kan mij altijd even pben. de stal is tegenover bobs saloon vlakbij de snelweg dus ideaal om te bereiken. OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers