Ferro x Voltaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Ferro x Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 19:33

Wat vinden jullie van deze combinatie? Ik ga binnenkort kijken naar een 2 jarige Ferro merrie kijken uit een elite sport van Voltaire. Ik verwacht een wat klassiek aandoend paard.

Op bokt is trouwens niets te vinden van voltaire, ik dacht dat het wel een bekende hengst was (springer toch)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:36

Hoeft niet hoor klassiek, van Voltaire zijn er ook bloedbeestjes.
Maar wel veel prestatie iig OK dan! .
Hoe ziet de lijn er verder uit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:57

astridh schreef:
Op bokt is trouwens niets te vinden van voltaire, ik dacht dat het wel een bekende hengst was (springer toch)


De zoekert levert toch 10 pagina's op met "Voltaire", als je daar eens door heen loopt, dan vind je wel het een en ander denk ik hoor, er is genoeg over Voltaire geschreven.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 21:15

Lovely schreef:
De zoekert levert toch 10 pagina's op met "Voltaire", als je daar eens door heen loopt, dan vind je wel het een en ander denk ik hoor, er is genoeg over Voltaire geschreven.


Doe ik dan iets verkeerd als ik geen resultaten krijg Verward

Edit: nogmaals geprobeerd en ik had volgens mij voltaire bij auteur ingevoerd Bloos! , ik ga ze eens doorspitten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:25

Je kan ook gewoon even in het sticky Stempelhengsten kijken voor "De onweerstaanbare opkomst van Voltaire"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:03

Leuk artikel was dat van Voltaire

Ik heb zelf een Koriander x voltaire en dat is echt een bloedbeestje. gister heb ik nog een ferro gezien uit een dressuurmerrie en dat was ook niet zo'n kollossaal paard als ik had verwacht bij de afstamming

Je weet het nooit. Vind het bij deze combinatie helemaal moeilijk te voorspellen Knipoog


(ik heb trouwens de eerste goed springende jazz gevonden Haha! )

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:45

Van een Ferro x voltaire, verwacht ik een beknopt aandoend dier, met kortere voorbenen, stevig beenwerk, korte hals met brede aanzet, hoog schoft. Zal kunnen springen, echt lopen moet nog....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:16

Voltaire geeft veel fijne paarden. Zowel springers als fijne dressuurbokkies!! Heb zelf een aantal voltaires gereden, en zeer fijn karakter, goed model en correct bewegen.

Maar in combi met Ferro????

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:18

Pipo schreef:
Voltaire geeft veel fijne paarden. Zowel springers als fijne dressuurbokkies!! Heb zelf een aantal voltaires gereden, en zeer fijn karakter, goed model en correct bewegen.

Maar in combi met Ferro????


Daarom wilde ik weten wat er meer achter zit. Als er achter die Voltaire weer bloed zit heb je kans dat Pericles meer doordrukt.

Dus ben benieuwd wat Astridh aantreft.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:10

Volgens een bokker zou het om een haar bekend paard kunnen gaan, dan is het een ferro x voltaire x nimmerdor x duc de Normandie. Ik ga woensdag kijken denk ik. Hebben jullie meer houvast aan deze aanvulling? In ieder geval ontbreekt het niet aan de grote namen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:14

Hmm,

Moeilijk, zou denken dat het een flink stampertje is. Maar goed, je weet het nooit.

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:15

Bij ons op stal hebben we een zoon van Voltaire lopen... zijn eigenaresse heet Astrid Lachen
http://www.valentinesplac.cjb.net>Boerderij>Rocky <foto
Is wel grappig beessie, loopt dressuur wedstrijden.
Moeder weet ik zo niet (leeft niet meer) maar is maar kleine ruin gebleven (1.55?)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 20:43

astridh schreef:
dan is het een ferro x voltaire x nimmerdor x duc de Normandie.


Dat is bevestigd. Klein wereldje hoor die paarden of is bokt zo groot Verward .

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:42

Bij Voltaire x Nimmerdor meot je denken aan springwonders als Lancelot en GErshwin, die konden beide goed springen, maar geen van beiden leuk dressuurmatig lopen. Slechts een enkeling kan dit wel, maar dat hebben ze dan echt aan moeders te danken.
Maar hier achter zit dan weer Fransman Duc de Normandie, ook hij was een propperig springwonder, zonder echte lange bewegingen zoals we dat vandaag graag zijn bij dressuurpaarden.
Ferro zal dan de beweging hebben moeten toevoegen...ben bang dat het exterieurmatige dit slechts in kleine mate mogelijk maakt.

Kwa karakter zal dit een hele taaie zijn. Ferro's kunnen lastig zijn, Voltaires zijn prima kwa werkmentaliteit, maar Nimmerdors zijn vaak bijzonder hardleers. Frans bloed is vaak wat lastiger in de mond.

Maar goed, de drie eerste genoemde hengsten konden per stuk wel presteren, dus wellicht dat ze alleen het beste van hun genen hebben gecombineerd in deze twenter.... Dan is het zeker de moeite waard!
Hoop doet leven Knipoog, laat je nog weten wat het nu wel was?

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:57

voltaire is een echt mooi paardje mijn pippi heeft ook in de stamboek staan voltaire, voltaire is een springpaard. meneer knol daar hebben wij hem gekocht en hij doet veel met voltaire en burggraaf

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:52

(Ferro X Voltaire X Amor)Deze zeer edele, typische en lichtvoetig bewegende Wulia heeft 6250 opgebracht op de veiling
http://www.veulenveilingborculo.nl/2003/video/37.mpg

Afbeelding

En dit is ook niet zo'n misselijke merrie zeg!! en met Ferro X Voltaire X Farn, natuurlijk wel behoorlijk familie!!

RETORISKA 98.07302 STB, STER, 10 juni 1998, 1.63 m BRUIN
V. FERRO KEUR, v. ULFT KEUR
M. LANOESKA STER
v. VOLTAIRE PREF, m. ZANOESKA STER PREF
mv. FARN PREF -- DORUTO PREF
Fok./Eig.: A. VAN DE GOOR, MERGENTAL 10, 5373 LK HERPEN
Gedekt door: FUTURE
SI 3 SPR.:126 27% / SI 3 DR.:133 29% Ex. 80 Bew. 80 Spr. 78

Hoop dat je twenter ook zo'n topper is!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 13-09-03 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:00

Hmm....Wulia! Had ik maar geld over... Lovers

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:05

MissHIS schreef:
Hmm....Wulia! Had ik maar geld over... Lovers


Miss-hiss, kan jij van die RETORISKA niet ook aan een foto komen, ze was 9e in de 3 jarige nationale merriekeuringfinale en volgens mij heeft ze als veulen ook wat gewonnen, maar het archief van de kwpn site gaat niet terug tot 1998, maar jij hebt vast alle oude ids-en netjes bewaard en bij de hand!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:44

Samsam"]
[quote="MissHIS schreef:
Hmm....Wulia! Had ik maar geld over... Lovers


Miss-hiss, kan jij van die RETORISKA niet ook aan een foto komen, ze was 9e in de 3 jarige nationale merriekeuringfinale en volgens mij heeft ze als veulen ook wat gewonnen, maar het archief van de kwpn site gaat niet terug tot 1998, maar jij hebt vast alle oude ids-en netjes bewaard en bij de hand!
[/quote]

Ik zal eens kijken, maar vandaag lukt niet meer hoor!