Help! mijn kat heeft paniekaanvallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Help! mijn kat heeft paniekaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:25

hallo,

wij hebben een super lieve kat, echt n gaaf beest. hij heeft alleen n probleem, hij is namelijk doof. daardoor kan hij bij ons niet naar buiten want we hebben een grote weg voor de deur en daar gaat hij op liggen. auto's zijn niet eng voor hem, want hij hoort immers niets. daardoor gaat hij dus ook niet aan de kant wanneer er een auto aankomt, dus naar buiten kan echt niet hier.

nu ziet het er naar uit dat het als maar binnenzitten paniekaanvallen bij hem veroorzaakt. vandaag heeft ie een hele zware gehad. hij lag op de keukenplank en ik liep langs. hij schrok zich te pletter van mij, springt op, vacht recht overeind, sjeest door de leuken, springt tegen de muur aan, rent de provisiekast in, tegen de kast die daar staat, rent vervolgens door de kamer en knalt tegen elke muur/raam/kast die ie tegen komt. ik schrok me dood van deze actie, dus ik dacht ik ga maar rustig op de grond zitten aan de andere kant van de kamer zodat ie ziet dat ik t ben en geen gevaar voor m ben. hij zat even stil en krijgt vervolgens weer zo'n aanval. na veel botsingen met muren en ramen (echt harde botsingen) beland hij achter de bank waar hij angstig weg kroop. hij heeft daar een uur gezeten, en toen kwam ie sluipend te voor schijn. ik had onder tussen de kamer deur open gezet zodat ie naar boven kon. hij leek verlamd aan zn achterpoten, maar dat weet ik niet zeker.

hij is nu al zo'n 3 uur boven en ik heb geen flauw idee waar ie zit en offie nog wel leeft Verdrietig . ik heb ondertussen de dierenarts gebelt, maar die moet me nog terug bellen. de kans is groot dat ie niet bij ons kan blijven, of erger nog, dat ie ingeslapen moet worden. ik hou echt ontzettend veel van m, dus dat is voor mij echt de laatste oplossing. we zijn al vaker opzoek geweest naar een lief tehuis waar ie naar buiten kan, maar nooit iets gevonden.
nu is dus mijn vraag, heeft of weet iemand een plekje voor deze lieve dove kat? het asiel is absoluut geen oplossing voor m want daar zit ie ook tussen vier muren en dat wil ik m niet aan doen. doordat ie doof is kan hij ook niet goed met andere katten, want hij wil altijd spelen (alles is leuk!!) maar hoort niet wanneer een andere kat de signalen geeft van: nee ik wil niet, en dat geeft ruzie en frustratie.

we zijn dus opzoek naar een huis dat ver van een grote drukke weg vandaan ligt, en die geen andere katten hebben of katten die veel van huis zijn. het is een ontzettende knuffelkat die veel aandacht nodig heeft maar wel een paar steekjes los heeft volgens mij. maar je kunt gigantisch om m lachen en is heel erg aanhankelijk en speels. hij is helemaal wit van kleur en is net 2 geworden. of honden een probleem zijn weet ik eigenlijk niet.

we wachten de diagnose van de DA af, maar weg moet hij zowiezo, want ik zie dat het slecht met m gaat en zooo graag naar buiten wil! ik vind het wel hartstikke moeilijk, want ik hou echt super veel van m..maar hij is nog veel te jong om ingeslapen te worden.
dus weet je iemand die mijn lieverd een goed tehuis kan geven, PB me of reageer dan!!!!

groetjes, Amber

Ps: sorry voor het lange verhaal!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:15

zou je niet eerst afwachten wat de dierarts zegt?
wie weet heeft hij wel iets wat verholpen kan worden.


djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:15

heb je een schuur? maak dan er een gezellige kattenkamer van!! wil e dat niet danne maak je van de zolder een plaatsje. Heb je een tuin en wil je hem echt helpen? maak er dan gaas omheen. De buren hebben bij ons een achtertuin maar willen net dat ze overal kunnen komen waar ze willen die hebben gewoon een kattenluikje met een ren eraan vastgebouwd. echt zielig da hij doof is maar ik ziu hem echt niet weg doen als ik jou was. er is vast wel een oplossing!!

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:48

ben nu twee keer bij de dierenarts geweest en ze heeft er geen verklaring voor.. Verward ze kon alleen zien dat ie keelpijn had en een beetje koorts. voor de rest wist ze het ook niet. het gaat nu weer helemaal goed met m, maar de DA kon dus ook niet vertellen of dit vaker terug zou kunnen komen..
we wonen op 1 hoog en hebben dus geen tuin en ook geen schuur. naja wel een schuur maar niet een die geschikt is voor n kat..ik vind het heel erg moeilijk, maar het is denk ik echt het beste voor hem om ergens anders naar toe te verhuizen.. dus, heeft iemand nog een plekje voor hem?

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Karina

Berichten: 1432
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:05

Is het geen idee om eens wat verder te kijken, weet ik veel, andere dierenarts, homeopaat, bachbloesems? Een kat kan perfectly happy zijn in huis hoor, ik kan me niet voorstellen dat dat het enige probleem is.
Is hij altijd doof geweest?
Pff, zou bijna zeggen kom maar brengen, maar heb wel een kat en stel honden dus ik weet niet of dat zo'n goed plan zou zijn. Bovendien weet ik niet of het sowieso verstandig is een dove kat naar buiten te laten gaan, waar dan ook.
Maar inslapen is ook zowat als je alleen maar van die vage non-diagnoses hebt. Komt op mij niet erg kundig over.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:32

ik zou een stel bejaarde mensen zoeken ofzo die hem willen hebben en die gewoon de hele dag thuis zijn. en die het voor hem over hebben om een ren te laten bouwen waar die gewooon overdags in kan zitten. in mijn buurt is het echt heel rustig enzo.. zoiets moet je hebben denk ik. Misschien willen mijn buren hem wel Knipoog

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 12:55

inslapen is absoluut niet meer aan de orde, laat dat even duidelijk zijn. alleen toen ie van die aanvallen had, schiet dat meteen door je hoofd. wij kunnen hem niet houden omdat hij ontzettend druk is en domineerd in ons huis, zeg maar. er kan natuurlijk altijd wat gebeuren wanneer hij naar buiten gaat, maar ja horende katten worden ook zo vaak aangereden..een ren is dan idd de beste oplossing.

en jeps, hij is altijd doof geweest. tis een wit mannetje. doofheid is bij witte katten een veelvoorkomend probleem.
de DA vond ik zelf ook erg vaag en weet niet echt wat ik er mee aan moet. voordat hij deze aanvallen kreeg, hadden we het er ook al vaak over gehad dat we misschien beter een ander thuis voor m moesten gaan zoeken, dus dit is niet de reden dat ie weg moet, maar een aanleiding om harder te gaan zoeken..

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:00

Je zou een ren kunnen maken. Kan hij niet de weg op maar toch naar buiten. Klimboom, speeltjes etc. Wij hebben ook een ren. Onze katten vermaken zich daar prima.

Hoe lang heeft hij dit? Misschien moet hij nog gewoon aan de situatie wennen?

Sterkte.

'Paint' it 'Black'

Karina

Berichten: 1432
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:12

Mambo schreef:
inslapen is absoluut niet meer aan de orde, laat dat even duidelijk zijn.
Oh, phewww, gelukkig maar. Schrok een beetje van je bericht maar kan me goed voorstellen dat je even fiks in de stress schiet als je hem zo ziet panieken.
Citaat:
en jeps, hij is altijd doof geweest. tis een wit mannetje. doofheid is bij witte katten een veelvoorkomend probleem.

Ja, ik dacht het al vanwege het wit, vandaar de vraag. Maar denk je dat zijn problemen hier grotendeels aan gerelateerd zijn?
Citaat:
de DA vond ik zelf ook erg vaag en weet niet echt wat ik er mee aan moet. voordat hij deze aanvallen kreeg, hadden we het er ook al vaak over gehad dat we misschien beter een ander thuis voor m moesten gaan zoeken, dus dit is niet de reden dat ie weg moet, maar een aanleiding om harder te gaan zoeken..

Ik hoop dat je een goed plekje voor hem vindt. En denk anders nog even na over een homeo- of bach-consult? Deze mensen zijn er veel beter als de gemiddelde DA in getrained om een dier als GEHEEL te bekijken om de kern van zijn probleem te kunnen vinden en evt. behandelen.
Je schrijft verder zo enthousiast over je kat... wie weet, proberen waard toch? Ik maak er veel gebruik van en heb echt wel kleine "wonderen" zich zien voltrekken, ook op gedrags-gebied, zeker met homeopathie.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:42

tja soprrie ik bedoel t niet gemeen ofzo maar ik zou geen kat nemen als ik op n flatje woonde.. katten zijn buitenbeesten

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:23

we wonen ook nie op een flatje hoor. gewoon op 1 hoog. we wonen verder net zo groot als een rijtjes huis, maar een tuin zou fijner zijn ivm deze dove kat! een gewone kat kan hier prima naar buiten, via t balkon op de schutting van de onder buren enz. en ja, katten zijn buiten dieren vandaar dat we ook een ander plekje voor onze kat zoeken! want we wonen in een woonwijk waar wel een erg drukke weg doorheen loopt.

ik weet het niet zeker natuurlijk dat zn problemen met zn doofheid te maken hebben. maar het ziet er wel naar uit dat ie zich verveelt door het als maar binnen zitten. hij wordt erg druk, kan zn energie niet kwijt. of die paniek aanvallen komen door het tussen 4 muren zitten kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar we hebben wel zo'n vermoeden. een Bach-consult is idd wel een goede. heb ik wle goede ervaringen mee! nou ik ga dr mee aan de slag!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:56

O sorry. Dacht dat je nog steeds aan inslapen dacht. Ja, dat het door je hoofd schiet kan ik me voorstellen.

Tip: wij woonden vroeger ook op een flat. Wij hebben gewoon het balkon met gaas afgesloten.

Succes!!!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:57

En wat als je er eenkatje bijneemt? Dan heeft hij een vriendje.

'Paint' it 'Black'

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:17

Citaat:
we wonen ook nie op een flatje hoor. gewoon op 1 hoog
ooh sorrie kd8 dat je op n flat woonde Bloos in hget park bij mij hebben mensen die ook op 1 hoog woonden een trappetje naar beneden gemaakt dat hun kat gewooon vanaf het balkon naar buiten kan. Misschien kan je is met je buren overleggen of je kat dan in hn tuin mag ofzo?? je ziet op animal planet heel vaak van die asielkatten waar dan heel veel mensen voor hebbben gebeld en dan komt ie altijd goed terecht. het huis word dan eerst goedgekeurd. Misschien kan je een advertentie zetten en dan kan je hem zelf gaan brengen en kijken of die mensen een geschikt huis hebben en of ze misschien een ren voor hem willen maken in hun tuin ofzo

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 11:25

een katje erbij is niet ehct een oplossing, want we hebben hem juist als vriendje erbij genomen voor onze andere kat. die is inmiddels weg gelopen uit frustratie. onze dove kat hoort namelijk geen waarschuwingen als een andere kat bv niet wil spelen of boos is of wat dan ook. hij gaat vrolijk verder en springt er boven op, rent er om heen en ga zo maar verder. het snapt gewoon niet wanneer een kat Nee zegt Haha!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, boeflover, Eva1975, Flip, friezenfan2, GoogleAdsense, IASCrawler, Jette, JitskeJeldau, kouwene, Liselot, LonnekeXXX, LWDaisy, Roosch, Ubermetrics, Witje2, xSannee, YandexBot en 106 bezoekers