Texas heeft angst voor de sloot ??!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Texas heeft angst voor de sloot ??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 00:55

Mijn jaarling Texas durft op zijn nieuwe stal niet uit de sloot te drinken !!
Ik ben pas verhuisd met zijn vriendje Eclips naar Wennekers en staan nu lekker met z'n zevenen in het land maar Texas verdomd het om uit de sloot te drinken,nu moet ik wel zeggen de slootrand is erg stijl !....(even een stukje terug)...

Toen Texas en Eclips nog bij de Kievitshoeve stonden is Texas daar een keer in de sloot gevallen,hoe lang hij daar heeft in gezeten dat weten ze niet maar,je kon goed zien dat hij kopje onder was geweest. Verdrietig Huilen

Nu hij dus bij Wennekers staat met zijn vriendjes moet ik dus elke dag wel controleren of hij wel drinkt !
Zijn eerste dag was hij helemaal uitgedroogd Verward (Ik helemaal in paniek !!!)
Dus nou dan maar bakken neerzetten ( Ik lijk wel gek Scheve mond ) want, dat is toch lekker makkelijk voor Texas ,dan hoeft hij niet meer te zoeken !
Maar omdat ik me druk maakte heb ik dat dus wel gedaan !
Nu heb ik die bak maar verwijderd want,anders blijf ik aan de gang en als die andere paardjes gaan drinken en hij heeft ECHT dorst lijkt het mij dat hij wel zal moeten gaan drinken....
Ik hoop dat het goed gaat ! Maar ik moet zeggen dat ik niet lekker slaap !

Groetjes Sammy Jo Knipoog

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:18

Ik vind het zelf best eng om je paard uit de sloot te laten drinken! vooral met die blauw alg de laatste tijd (weet niet of dat al over is)
Het paard van een vriendin van me is deze zomer 4 keer in de sloot beland, 2 keer moest de brandweer erbij komen!
dan maar een specie emmer vullen met water! of een oude badkuip.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:23

ja dat is niet prettig maar ik loop dan toch ook liever te sjouwen met emmers water dan dat de brandweer m'n pony uit de sloot moet vissen

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:24

ja dat is niet prettig maar ik loop dan toch ook liever te sjouwen met emmers water dan dat de brandweer m'n pony uit de sloot moet vissen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:25

Ik ben er ook geen voorstander van om dieren uit de sloot te laten drinken. Blauwalg, bestrijdingsmiddelen en weet ik wat voor ellende het dier daarmee allemaal op kan lopen en tel daarbij inderdaad het risico om in de sloot te vallen op en wat ze daar weer allemaal mee kunnen oplopen... Brrr, kmoet er niet aan denken.

Geef jij Texas maar lekker zelf water hoor! Haha!

=^.,.^=

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:34

Helaas is Texas zelf water geven ook niet zo makkelijk als het klinkt aangezien hij de wei deelt met 6 andere jaarlinghengsten -waaronder zijn vriendje Eclipse, mijn kleine wurm- en een 20/25-tal koeien... en waterbak 1 is al in de sloot beland btw Con (was gisteren een beetje te laat om te bellen...pfff)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:32

Kan je dan niet zo'n zware badkuip in de wei zetten dat staat in Redna haar wei ook en die laten ze keurig staan terwijl als je zo'n zwart bak neerzet hij het hele weiland door gesmeten wordt...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:35

Tsja...daar hebben we even over nagedacht, maar het blijven wel spelende jaarlinghengstjes die in die wei staan... ze bijten in hun bakken, slaan er tegen aan... is dus ook niet echt ideaal...in hun vorige wei hadden Texas en Clip een automatische drinkbak, dat was toch wel erg makkelijk...want vullen voor 7 jaarlingen en een tig tal koeien is ook bijna een dagtaak... Scheve mond

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:20

je hebt ook van die half automatische drinkbakken die je met de slang in de sloot hangt en dat ze dan zelf water kunnen pakken.je ziet ze vaak bij koeienweides staan.Is dat geen oplossing?Ze moeten dan zelf met de neus er tegenaan duwen om water te krijgen.
Ik hoop voor je dat je toch een oplossing kunt vinden.

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 14:23

Ik heb er met Jos wennekers over gesproken en die zei: Als hij echt dorst gaat krijgen gaat hij echt wel drinken hoor !!
En doordat ik hem steeds water geef gaat hij zelf niet op zoek !
En ik moet zeggen dat hij daar wel een beetje gelijk in heeft !

Groetjes Sammy Jo

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:48

En na al die regen staat de sloot misschien ook wel ietsje hoger... Knipoog Zou wel makkelijk zijn voor ze...

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 17:58

Nou als dat zou kunnen ???