Bruin leer, zwart leer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 06:47

Ik ben aan het sparen voor een (tweedehands)KN zadel en nu denk er over om een bruine te nemen. Ik weet eigenlijk niet hoe die tic zomaar komt want zo`n beetje iedereen rijdt in het zwart, maar ik vind bruin leer eigenlijk hartstikke mooi. En dan vooral donkerbruin. Natuurlijk zijn er een paar nadelen. Ik heb al mijn tuig in het zwart dus ik zou dan ook een nieuw hoofdstel, singel etc. moeten kopen. Ook denk ik dat bruin tuig moeilijker te verkrijgen is. En je hebt natuurlijk ook heel lelijk bruin, vooral van lichtbruin houd ik niet. Het hangt er natuurlijk vanaf, als ik bv. voor een hele mooie prijs een zwart zadel kan vinden dan wordt het natuurlijk gewoon zwart. Maar als ik kan kiezen zit ik toch aan bruin te denken. Wie weet wat voor een kleur bruin het zadel van KN heeft? Is het heel lichtbruin, of juist donker? Ik zag een plaatje van een zwart KN zadel en dat leek wel heel donkerbruin, wie kan mij hier meer over vertellen? Pffff moeilijk hoor. Wat is jullie voorkeur en waarom? Wie rijdt er hier toevallig in het bruin? Okee, ik wil nu niet te ijdel gaan klinken hoor, maar staat het wel als je in een zwart rijjasje met bruin tuig rijdt, of staat dan toch een blauw rijjasje veel mooier? Nu denken jullie vast allemaal dat ik een ongelooflijke ijdeltuit ben haha! Valt wel mee hoor, ik zit hiet te typen in een oude spijkerbroek met een enorm gat erin Cool Nou ja, voorlopig moet ik nog ff sparen


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:20

Persoonlijk vind ik zwart mooier als bruin. Maar ik heb een bruin paard dus dat combineert niet zo.... Party!! Party!!
Ik denk dat in bepaalde gevallen een bruin zadel best mooi kan zijn. Ligt er ook aan wat je er mee gaat doen. Voor buiten maakt het geen klap uit, met springen rijden heel veel op een bruin springzadel... maar als je dressuur(wedsrijden) gaat rijden krijg je, ben ik bang, te maken met een vooroordeel dat zwart metter is... Verdrietig Verdrietig
Maar ja, wat is wijsheid... achteraf weet je pas of de beslissing goed is geweest. ik heb nu bv spijt dat ik een leren zadel heb gekocht. Maar wat als ik een kunststof zadel heb? Mischien had ik dan nog wel harder gebaald! *LOL* *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 10:58

Hoi,

ik heb zelf 2 jaar terug een nieuw Stubben springzadel gekocht. Ik wou eigenlijk een zwarte maar ik heb toch een bruine gekocht. In de winkel was hij heel licht (vond ik dat wel mooi?) maar toen ik hem een keer had ingevet was hij al een stuk donkerder!! En nu is hij heel donker en ik vind het echt mooi. En ik rijd trouwens gewoon met zwart hoofdstel en mijn singel is trouwens ook zwart(heb een singel met springlap en die was niet zo snel in het bruin te vinden), en het is niet lelijk.
Ik reed voor iemand een paard en die had ook een bruin KN dressuurzadel, heel donkerbruin en echt heel mooi. Maarja smaken verschillen, maar ik vond het heel mooi en het zat ook nog als een huis. Ik reed er ook wedstrijden mee en heb nog nooit negatieve reacties gehad. En ik had ook gewoon een zwart hoofdstel inhangen. Ik wilde hier nog een foto bijvoegen van dressuuramazone Marie-Jose Hulsman want die rijdt ook altijd met een bruin dressuurzadel (ook op de zwarte hengst Iglesias)maar het uploaden doet het even niet.. Veel succes met je keuze en aankoop.

groetjes
Mytens Knipoog

_________________
[img]../upload/236/tabbyloopkat.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-03-28 11:59 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:00

ja, ik vind t wel een beetje afhankelijk van de kleur v/h paard: bij een buine of vos, zou ik geen bruin tuig nemen denk ik..
Ik persoonlijk heb een fjord en ben helemaal in t bruin, donkerbruin dan. dat vind ik gewoon erg mooi, en vooral bij de kleur van een fjord.
Zwart rijd inderdaad iedereen in en is dus wat 'gewoner', vind ik.
En ik heb wel en zwart jasje ( had ik al), maar als je t toch vraagt: bij bruin tuig vind ik een donkerblauw jasje ( en cap dan ook) toch wat mooier.
Maar ik rijd nu weinig wedstrijden, en de meeste caps zijn trouwens ook zwart, dus..( ik heb ook een zwarte cap: casco-eitje..*LOL* )
en ik vind het wel zo mooi als dan alles in 1 leur is, en niet dit zwart, dat blauw, etc. Alleen blauwe laarzen wordt een beetje een probleem *LOL*
wat voor paard heb jij, dat praat wat makkelijker?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:08

Ik ben voor zwart! Maar ik heb een vos...
Ik heb weleens op een paard gereden, dat was heel donker van kleur, tegen het zwart aan en die had z'on heellicht bruin zadel. Vond de kleur op zich lelijk, maar op dat paard stond het heel shique!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:29

Het ligt er helemaal aan wat de kleur van je paard is.

Het rare is dat je met springen veel meer bruin ziet dan met dressuur. Het moeilijke is dat bij een bv Stubben bruin zadel het bruin hoofdstel van bv Kieffer niet mooi past qua kleur en natuurlijk ook andersom.

Dus als je een bruin zadel koopt moet je eigenlijk gelijk het bruine hoofdstel kopen van hetzelfde merk. En het leer veranderd ook altijd een beetje door slijtage en zon en onderhoud. Op een schimmel of zwart paard is het wel erg mooi.

Marie-Jose gebruikt zowel een zwart als bruin zadel ligt eraan welke kleur het paard heeft. Slim he *LOL* . Trouwens een heel tof mens (en erg klein) ze is op een hele proffesionel manier met haar paarden bezig Kwijl .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:49

Ik moet zeggen dat ik zwart het mooiste vind op een zwart paard, een zwart paard met bruin zadel vind ik echt lelijk.
Bij een vos, bruine en schimmel vind ik het wel heel mooi. Maar we kunnen hierover discuseren maar het is toch smaken verschillen Clown

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 14:36

Lips are sealed Heel goed geen ruzie meer op bokt.nl
Lips are sealed

Of zal ik toch beginnen Extreme duivel ??

nee hoor.

Gr Pris
}>

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 23:13

Tja, ik ben er nog niet uit! Mijn paard is vos met bles en 4 witte voeten en hij heeft donkerbruine manen en staart dus ik denk dat donkerbruin wel erg mooi staat. Aan de andere kant rijd ik ook op een bruin paard met alleen 1 wit sokje en kolletje en binnenkort ook een zwartbruine, dus ik ga niet voor ieder paard een eigen kleur zadel aanschaffen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:02

Ik heb zelf alles zwart. Hou niet echt van bruin.
Ik heb wel een keer met voltige een fries gezien die helemaal WIT tuig had. Dat was wel heel erg mooi moet ik zeggen, maar om nu een wit zadel te nemen.......

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:15

Op mijn vos vind ik juist een bruin zadel veeeeel mooier en dat heb ik dus ook en op mijn donkerbruine merrie juist weer een zwarte.. tja smakeb=n verschillen, maar ik vind bruin veel sjieker.

Voorzitster AFM

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 09:56

Mijn lievelingskleur is bruin. Ik heb zelf een vos en vind bruin daar heel mooi bij staan, maar op de een of andere manier associeer ik bruin tuig een beetje met springen. Aangezien ik zelf zelden spring, heb ik alles in het zwart. Daarnaast ligt het natuurlijk ook nog aan de kleur van je paard. Ik vind bruin mooi bij een vos, maar bij andere kleuren vind ik het persoonlijk wat minder. Op een wit, zwart of donkerbruin paard zou ik zelf niet zo gauw bruin leggen, maar ja, dat is natuurlijk een kwestie van smaak... en over smaak valt niet te twisten.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 12:33

Mijn stalgenootje heeft een bruin zadel bij Hulsebos laten maken, voor een zo goed als zwart paard. Ik heb het heel lang uit haar hoofd proberen te praten, want ik dacht dat het heel lelijk zou zijn, 2 kleuren bruin nog wel!! Maar nu ze hem heeft is het eigenlijk heel mooi en chique. Ik zou het zelf nog niet zo snel doen, ik heb ook een hele rooie vos, maar moet toegeven dat het toch wel heel mooi staat.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:01

ik had altijd een bruin zadel en zwart hoofdstel. ikheb hem ook ingeruild voor een nieuw zwart zadel!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:33

ik heb gewoon een zwarte bij mijn zwarte tinker

de fries marco die ik bij het plaatjes forum heb neergezet heeft ook een bruin zadel ik vind dat niet echt mooi staan maar smaken verschillen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 16:46

Ik heb een heel mooi bruin dressuurzadel,een bruin springzadel en twee bruine hoofdstellen. Eentje met wit onderlegt. En ik vind het gewoon heel erg mooi staan.

Ik vind bruin wat aparter dan zwart wat iedereen al heeft.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 18:40

Heike! Ik hou van je... DAt wilde ik net gaan zeggen....

Ik ben nu niet zo kleurbewust, maar als ik Joop zou mogen aankleden (niet op geld gelet) dan zou ik hem helemaal in het bruin met bordeauxrood steken. Het was bruin met blauw, maar bordeauxrood staat zo sjiek. Zwart vind ik ronduit lelijk op een vos. Je krijgt dan zoveel verschillende kleuren. Ik probeer het een beetje in 1 tint te houden. Ik heb nu voor de grap de Divoza en Horselover gids doorgekeken. Echt niet grappig meer, heel weinig bruin met wit onderlegt... *snif* En niet alle zadels zijn in het bruin te krijgen. Zwart zou ik alleen doen als je paard ook zwart heeft (dus zwarte benen of manen en staart). Wel erg jammer dat het zo moeilijk te krijgen is. Joop heeft nu een zwart hoofdstel en bruin zadel, maar ja, alsssss... dan krijgtie alles bruin, met bordeauxrood... Wow!

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-01 18:44

ik had ook een keer zo'n bordauw rode shabrak voor hick gekocht. een fluwele met een gouden randje, nou ik vond het afschuwelijk bij haar staan! het werd net een sinterklaas paard(ze was alleen niet wit)! heb toen de shabrak snel ingeruild. ben nou helemaal van het bordaux af.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:17

Ik heb een tijdje op een hele gave, sjieke, slanke, hoge haf gereden met een bruin dressuurzadel en een heel mooi bruin hoofdstel. Toen ik het eerst zag, vond ik het maar niets.
Maar op die haf was het zóóóó mooi!!! Wow! Echt heel gaaf en opvallend was het. En het is eens wat anders dan normaal he? Op mijn eigen arabiertjes heb ik gewoon zwarte zadels liggen, omdat bruin bij hun bij de kleur niet staat.
Dus, het licht er maar aan hoe het staat bij de kleur van je pony... Maar als het net zo mooi staat als zwart, dan zou ik het absoluut doen hoor!
Be original!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:14

Er heeft hier iemand een hoofdstel van geruwd leer ofzo iets Verward
Ieder geval verkleurd het niet en is het een beetje grijze zweem achtig, is ook wel apart.
Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:19

Bruin is op dit moment juist erg in !!!!!!iedereen die een nieuw zadel koopt gaat voor een bruine ,Ik vind dat het van de kleur van je paard afhangd en ik vind ook dat als je een bruin zadel hebt dat je alles in stijl moet doen dus alles bruin .Je ziet wel eens van die miepen op wedstrijd met een nieuw bruin zadel ,zwart hoofdstel met messing ,zilverkleurige beugelriemen ,en een blauw jasje met een zwart hoed .Die waaien naar mijn gevoel met alle winden mee .Mijn Moontje is zwart en een bruin zadel vind ik er absoluut niet bij passen bij een vos wel en bij een schimmel ook . *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:39

Kn heeft een bruin zadel dat een beetje cognac kleurig is, heel mooi. Ik heb zelf een zwarte KN. Kleur maakt me niet zo veel uit. Wat ik wel lelijk vind is wanneer het adel gaat verkleuren op bepaaldeplaatsen bijv. op de zweetbladen bij de beugelriemen.

lOviE
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: hhw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:43

ik ben zeker tegen voor zwart!!!
ik zal je vertellen waarom...
met een wedstrijd vind ik het veel netter staan!!!
en ook je laarzen zijn zwart met wedstrijd dus jah...
ik ben voor zwar!!!

oooooooi iedereen...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:49

Dit is een topic van bijna 3 jaar oud!

Slotje dus...

Het leven is een gebakje!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Justico, N_B_N, YandexBot en 40 bezoekers