help ik zit zo vast als een huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

help ik zit zo vast als een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 21:28

hallo,

Het is waarschijnlijk een heel bekend probleem. Maar voor mij erg vervelend. Ik zet namelijk mijn rechterarm tijdens het rijden zo vast als een huis ( dit is ongeveer een jaar) ik kan hem soms niet meer bewegen van de spanning. ik heb al vanalles geprobeerd. oefeningen doen. naar fysio geweest enz enz. maar niks helpt.
Ik wordt er zo langzamerhand erg vervelend van en vraag me af of ik niet moet stoppen met het paardrijden. Het is namelijk niet eerlijk voor mijn paard die super loopt maar ik merk gewoon dat zij er hinder van ondervind wanneer ik zo vast zit..
Het is zelfs zo sterk dat toen ik laatst op tv een video van mezelf zat te kijken ik me erop betrapte mijn rechterarm en schouder super erg te spannen...
dit is toch niet gewoon??? en wat hebben jullie nog ervaringen of tips voor mij?

groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:38

Rijden onder begeleiding die je keer op keer er op wijst dat je de boel moet onstpannen..Ik heb het ook een tijdje gedaan..Mijn rechterhand en arm gespannen houden..Dit is er gewoon ingeslopen,maar kan ook zeker gecorrigeerd worden..Als je dat zelf maar wilt..Niet opgeven,maar doorgaan..Als je wilt leren paardrijden moet je consequent zijn,niet alleen voor je paard,maar zeker voor je zelf.

Groetjes


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 21:45

ik heb ook regelmatig les. maar wat ze ook zeggen. Het gaat twee minuten goed en daarna is het weer hetzelfde verhaal.
verder als ik rijd is meestal mijn moeder of vriendin erbij maar ook dan zit ik muurvast... zucht... tis hopeloos

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 01:01

Probeer eens met je teugels allebei in je linkerhand en je rechterarm losjes naar beneden laten hangen.

Neem zitlessen!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:40

Ja sluit me aan bij Don. Zitlessen nemen misschien een beetje de hoek van centered riding op gaan.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 10:21

ik rij al via de cr methode...en ook dat helpt niet.
ik kan nog proberen mijn armen vast te binden. en misschien dat ik dat kan ontspannen..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:09

Kun je je in het dagelijks leven ook niet ontspannen dan? Als dat het geval is,neem dan yoga lessen of ga op reiki..Doe iets zodat je je leert ontspannen..

Span je je alleen als je rijdt? In dat geval kan ik je niets anders aanraden dan gewoon consequent zijn..Je zegt dat het dan telkens 2 minuten goed gaat..Nou,dan bouw je dat uit..Ik wil niet hard overkomen,weet ook de oorzaak niet natuurlijk.. Maar niet ermee blijven zitten,er wat mee doen..Oorzaak achterhalen,en niet bij de pakken neerzitten..Misschien is je ene arm wel slapper dan het ander,dat ie snel moe wordt ofzo?

Groetjes en succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers