mijn arme drachtige friese merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

mijn arme drachtige friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 22:16

wie weet iets dat nu eens echt help tegen jeuk,ze heefd heel veel schilfertjes overal vooral hals en staart,maar ze is drachtig dus ze mag alleen maar iets homeopaties.ik ben radeloos wie kan haar helpen.

mijn friese merrie


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:12

Wat lijnzaadolie door het voer en manen en staart regelmatig wassen met betadine scrub. Is het echt een exceem soort dan zal de veearts je moeten helpen, maar wat ik schreef helpt vaak al een stuk tegen schilferende huid.

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:58

Het kan ook wel eens zomer exceem zijn. Ik weet niet waar ze staat, maar als ze in een bosrijke omgeving staat of in een weiland langs een bossage dan kan ze ook daar exceem van krijgen. Verplaatsen of een zomerdeken, met een halsstuk kan uitkomst bieden.
Tevens is het erg belangrijk om na het wassen van de manen en staart heeeeeeeel goed uit te spoelen met water, zodat er echt geen druppeltje zeep meer achterblijft, dat kan namelijk ook ontzettend irriteren.
Het allerbelangrijkste is dat je er de dierenarts naar laat kijken. Niet alleen is het hinderlijk voor je paard (die jeuk), ze kan op een open huid ook infecties krijgen. Succes OK dan! !

hinnikje
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:28

ik heb ook nog een goede toptip Lachen voor je: zoek kontakt met eric laarakker! hij is echt een paardengenie! hij is bevriend met mijn moeder, en ik kan je vertellen.. hij is heel goed! hij doet aan alternatieve en natuurlijke geneeskunde, het werkt heel goed. Als er iets met mijn paarden is, ga ik ook altijd naar hem toe. succes ermee!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:18

Is zeewier of gewoon zeewater geen oplossing?? Homeopathische middeltjes zat hoor tegen jeuk....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:05

Waarom mag ze alleen wat homeopatisch?
Er zijn zat middelen die gewoon aan drachtige merrie mogen worden gegeven, als ze zo´n erge jeuk heeft zou ik gewoon de dierenarts even bellen.

animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:17

ze mag echt alleen maar homeopaties,ze zou eigenlijk een injectie krijgen,maar nu niet meer ivb.met haar drachtigheid.
maar waar kan ik die man vinden,die daar mischien wel wat voor heb
eric laarakker,geen idee wie dat is

mijn friese merrie


animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:20

er zijn inderdaad veel middeltjes,maar ik heb zo'n beetje alles wel gehad
wat er te koop is,maar goed ik blijf proberen om het onder de knie te krijgen.

mijn friese merrie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yvk en 102 bezoekers