Talent????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Talent????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 16:42

Hey,

Afgelopen weekend werd er een wedstrijd georganiseerd in Delden. Ik had zelf `s ochtends in de M1 gereden, en toen zag ik op de startlijst van de Z dressuur dat er "een bekende dressuuramazone uit de achterhoek" (ik zal haar naam maar niet noemen maar volgens mij is ze ook nog rabobank talent geweest) zou mee rijden.
Ik ben dus even met mijn ouders bij haar proeven gaan kijken: De eerste proef ging goed, maar de tweede proef liep wat minder. Nou dat stond mevrouw dus blijkbaar niet helemaal aan, en ze begint dat paard toch op z`n donder te geven na afloop van de proef . Ze deed het wel achter op het losrij terrein, maar het was zo onterrecht! (alsof dat paard op dat moment nog snapt wat ie in de proef verkeerd heeft gedaan.
Ik snap niet dat mensen ( met EK ervaring!!) op zo`n manier met een paard omgaan.

Groetjes!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:00

Ik vind dat soort dingen ook nogal weinig zin hebben. Als het niet naar je zin ging, weet je waar je thuis op door moet oefenen lijkt me.
Het enige wat ik wel zinvol vind ik gewoon een aantal oefeningen nog een keer overdoen, die in de proef verkeerd gingen, maar boos worden en slaan heeft echt geen zin!

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:25

Wat belachelijk zeg. Ik heb dat ook weleens dan zeg ik tegen mezelf:" JA dan had je nog beter moeten oefenen Bonnie! banketstaaf voor Kick (mijn paard) hij doet zijn best maar ik verpest het voor hem."

Knipoog

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:27

bankestaaf whahaha ik zij alleen maar l*llig.

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:29

Toch altijd jammer dat mensen er pas achteraf melding van maken op Bokt, terwijl ze beter ter plekke naar een official kunnen stappen.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:32

Sonja schreef:
Toch altijd jammer dat mensen er pas achteraf melding van maken op Bokt, terwijl ze beter ter plekke naar een official kunnen stappen.....

Dat was ook het eerste wat in mij op kwam.
Lekker gemeen om je agressie los te laten op je paard, omdat je wedstrijd even niet goed ging.
Iemand van dat niveau hoort beter te weten.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:01

Ik denk niet dat dit iets met niveau te maken heeft. Ook mensen die net beginnen met rijden weten dat je een paard niet onterecht hoort te straffen.

Helaas zie ik het vaker bij de wat meer ervaren ruiters/amazones dan bij mensen die net beginnen.
De wat meer ervaren mensen zijn vaak wat fanatieker en kunnen slecht tegen hun verlies (ik heb het dus niet over iedereen he?! Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:16

Antoinette schreef:
Helaas zie ik het vaker bij de wat meer ervaren ruiters/amazones dan bij mensen die net beginnen.

Mijn ervaring is juist precies andersom. Ik ken heel wat l ruiters die heel gefrustreed naar hun paard en en hun paard van alles verwijten terwijl ze zelf niet beter rijden.
Onsympathieke ruiters kom je overal tegen, op alle niveau's. Maar ik heb steeds beter leren relativeren. Hoe verder je komt hoe duidelijker worden je eigen tekortkomingen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:19

Ik weet wel over wie je het hebt denk ik. Valt me toch best wel van haar tegen.
Inderdaad zijn er ook zat B of L ruiters die na hun mislukte proef hun paard afranselen. Of rustig nog een uur gaan rijden (om de mensen te laten zien dat hij het echt wel kan...).

Don't dream your life, live your dreams!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:33

Wat min zeg!! Alsof het paard dan nog weet wat het fout heeft gedaan!

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 18:56

Ik vond het helemaal fout van haar, omdat zij toch een beetje een "voorbeeld functie" moet geven. Het viel mij idd ook erg tegen van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:09

Goed voorbeeld van hoe het dus niet moet!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:15

tja ik hoorde van de week ook een paar verhalen over zeer bekende trainingsstallen en hoe ze daar met paarden omgaan. daar gingen mijn nekharen ook van omhoog.

Amor Vincit Omnia

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:20

SuperPepeijn schreef:
tja ik hoorde van de week ook een paar verhalen over zeer bekende trainingsstallen en hoe ze daar met paarden omgaan. daar gingen mijn nekharen ook van omhoog.


Hoewel veel dingen in mijn ogen niet door de beugel kunnen moet je niet vergeten dat veel paarden die in training gebracht worden niet de gezelligste paarden zijn. Dan ben je soms genoodzaakt om wat gemenere trucjes te gebruiken uit veiligheid van jezelf.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:24

ze zal wel geld zat en een goede pony hebben om ek te rijden alleen wat gebrek aan talent

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:27

staverej, een paard tot op de borst bijgezet een uur op stal zetten vind ik geen gemeen truukje maar dierenmishandeling, alsook stoelen naar paarden gooien.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 10-09-03 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:31

mmm raar, dat noemt zich profecioneel?
Wilden ze de stoelendans gaan leren of zo?
Ook dat bijzetten in de stal is echt niet gunstig voor de spieren, dat zet zich alleen maar stugger vast.
Dat er op die stallen waar elke week een hoop paarden komen en gaan geen tijd is om te tutten is begrijpelijk, maar zoiets is niet normaal en daar zie ik ook geen nut van in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:37

SuperPepeijn schreef:
staverej, een paard tot op de borst begezet een uur op stal zetten vind ik geen gemeen truukje maar dierenmishandeling, alsook stoelen naar paarden gooien.

Voorbeeldje uit de L-praktijk: paardje moest nodig wat piaffe leren volgens alom gerespecteerde trainer en jurylid. Dat arme paard had niks aan zijn lijf mee omdat ook maar voor 1/1000ste te kunnen. Remedie: achterwaarts tegen het schrikdraad, dan deed ie het wel...
Als je toevallig het probleem hebt dat je paard wat weinig impuls hebt, dan huur je deze instructeur in, die neemt dan een handvol trekbommetjes mee om je paardje wat impuls bij te brengen. (ik hoorde ook een keer over rotjes, maar die maken zo'n t**ing herrie, dat geloof ik dus niet).

We hebben het maar niet over de verhalen die ik hoor van lui die internationaal meegedraaid hebben bij het springen of de dressuur.

Een paard straffen na de proef heeft weinig zin, de associatie met de foutjes in de proef is er al lang niet meer. Narijden kan wel, maar dan wel alleen op dat moment over wat er op dat moment gebeurt.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:42

SuperPepeijn schreef:
staverej, een paard tot op de borst begezet een uur op stal zetten vind ik geen gemeen truukje maar dierenmishandeling, alsook stoelen naar paarden gooien.

sorry voor offtopic.. maar wat is het doel ban stoelen gooien??

een een paard bijzetten in stal, neuh doen we niet ook niet in de molen(gebeurt heel veel).. om spieren los te maken hebben we een paardenfysio... veel doeltreffender

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:44

SuperPepeijn schreef:
staverej, een paard tot op de borst begezet een uur op stal zetten vind ik geen gemeen truukje maar dierenmishandeling, alsook stoelen naar paarden gooien.


"gemene truukjes" vind ik sowieso niet goed te praten.

En inderdaad, zeer zwak van die amazone. Zou het nou nooit eens ophouden met dit soort gevallen in onze sport? Het moet geloof ik een onderdeel van de rijlessen gaan worden of zoiets; geduld bewaren en geen frustraties afreageren op een dier wat afhankelijk van je is.
Echt heel zwak als je dat niet kunt en zeer onprofessioneel ook nog eens.
En zoals al gezegt werd al zou het paard wat 'dwars' zijn geweest in de proef, zal het echt niet tot hem doordringen dat hem om die reden een paar minuten later op een ander terrein pijn gedaan wordt! Wat verwacht ze nou, dat het de volgende keer beter gaat?!
Laatst bijgewerkt door Luci op 10-09-03 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

puntje puntje puntje

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:49

hmm drie keer achter elkaar dezelfde quote Knipoog

Inderdaad, zoals runnigkawa zegt, op een professionele stal is geen tijd om uren met een paard te tutten zoals een particulier dat doet. Dat hoeft ook helemaal niet. Gewoon eerlijk met de paarden omgaan is het belangrijkst en dat tekent volgens mij ook de echte professional!
Laatst bijgewerkt door Luci op 10-09-03 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

puntje puntje puntje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:51

"Geduld" heeft 1000 keer meer waarde dan welke kunstgreep dan ook volgens mij. Misschien dat men wat meer geduld zou moeten hebben??

janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:58

bedoel je toevallig joyce h. ?

KWW !!!!!

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:09

janma14 schreef:
bedoel je toevallig ...?


Volgens mij heeft ze met opzet geen namen neergezet. Vind het dan ook niet gepast als jij het wel doet.
Ik denk dat nou iedereen wel weet wie jij bedoelt.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:15

wat een vreselijke lage streek!!!! vanochtend ook er was van 10 tot 11 paardensport op tv, springen...bij een zo'n paard ging er bij de laatste sprong een balk af en toe ze neerkwamen gaf die vent echt een enorme rukl aan de teugel echt zielig, t bit schoof echt grof ver naar achter...Verdrietig

Your stairway lies on the whispering wind


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Pony2024 en 140 bezoekers