Madelein en Sonja

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 11:42

He hoe is het nu met Leorna?
Enne Sonja hoe is het Milena?

Hoop dat het wat beter gaat met beide!!!!

Jacqueline


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 13:42

ha jacq!
Lief dat je 't vraagt!:)
leorna is eigenlijk nog steeds t zelfde als een week terug, helaas. Ze loopt totaal niet makkelijker, en soms staat ze ook niet meer op het been ( soms ook wel, da's wisselend), terwijl ze er in het begen nog wel gewoon op stond en dat vond de DA ook nog een beetje goed teken..Hij zei ook dat als t begin deze week niet wat beter ging, ik maar weer moest bellen, dan kwam hij alsnog een beetje pijnstiller geven..maar dat zie ik dus ff niet zitten, banketstaaf misschien maar waar:
De keuze tussen een kreupel paard en een dood veulen is al niet zo easy, maar als ik dan toch moet kiezen ( en daar komt t wel een beetje op neer Verdrietig ), dan toch maar nog ff een kreupele leorna. Niet dat ik dat aan kan zien, maar..wat moet ik?
Dus ik heb 't bellen nog maar ff uitgesteld, want drachtige paarden zijn vrij gevoelig voor (de gevolgen van) pijnstillende middelen, heb ik gehoord..
Ze nmioet nog 8 weken, dus misschien ook nog 8 weken krupelen. Als ze nou vervoerd mocht worden, had ze allang in Roosendaal gestaan, maar dat is dus niet zo ( met alle respect hoor, maar..)
Ik bekijk 't van dag tot dag en als t nou echt helemaal niet meer ietsiepietsie beter gaat of nog slechter, dan moet ik misschien toch maar de DA bellen...??
't is kiezen uit 2 x nix, zo ervaar ik dit.

ja, hoe zou t met Milena gaan eigenlijk?
Sonja..?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 13:47

Jeetje Madelein........als ik het dus goed begrijp dan gaat het zelfs een beetje slechter met haar.....moeilijk hoor!!!
Ik hoop echt heel erg dat het gauw weer beter met haar gaat......en dat ze een gezond veulen op de wereld zet....want je kijkt er zo naar uit, en dan krijg je dit er weer bij .......duim voor je dat Leo gauw weer beter loopt en dat de VA er niet meer bij hoeft te komen.

Groetjes van Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 14:24

Balen dat het Leorna nog niet beter gaat zeg, ik blijf voor je paardje en veulentje duimen hoor!

Met Mileen gaat het wel elke dag vooruit. Ze komt nu min of meer vrijwillig haar box uit en kan al weer aardig "hups" doen tijdens het stappen. Ze loopt nog wel kreupel, maar niet echt heel erg meer. Bij ons komt het nog wel goed. Ik stap 4x per dag met haar, dus ze blijft nu goed in beweging.
Maandagmiddag gaan de krammetjes eruit en als ze zo goed vooruit blijft gaan, zet ik haar zaterdag een uurtje op een klein weitje (been inbandageren) zodat ze niet gaat hollen, want ze wordt altijd een beetje krankzinnig van stilstaan....

Liefs, Sonja

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 14:29

Gelukkig dat het met Milena weer beter gaat.....ben blij om dat te horen.........nu maar hopen dat het ook gauw weer goed gaat met Leo!!!

Jacqueline

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 18:01

oliebol!! Boos! had vanmiddag een heel verhaal hier getyped, is t weg..?! (of t is er nooit geweest..hoe kan dat?)
naja, ff in t kort..Fijn dat Milena vooruit gaat! btw; spreek je t uit zoals 't er staat [mieleena], of op z'n 'engels'? [Mai..]?
Ja, continu op stal staan lijkt me ook niet echt prettig voor haar, als ze gewend is in het land te staan! Zou leorna ook niets vinden denk ik.
keep up the good hope!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:28

Toch Madelein, ik koos in deze situatie voor het veulen. Stel dat Leorna er niet bovenop komt, hoop van wel. Dan heb je in ieder geval het veulen. Rationeel gezien het beste denk ik, blijft dat het absoluut niet leuk is je paard te zien lijden, veel sterkte, duim voor je.

Gery

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:10

"Ikke", ik denk niet dat het een kwestie van kiezen is, maar zoals je misschien weet moet je ontzettend oppassen met dragende merries en pijnstillers zoals bv zelfs het "onschuldige" Quadrisol.

Oh ja, Madelein: het is gewoon op z'n Jan-Boerenfluitjes: Mieleena (klemtoon op Mie).
Ik vond het niet zo'n mooie naam toen ik haar kocht en wilde haar eigenlijk wel omdopen tot Marit ofzo, maar helaas hadden we al een Marit op stal.
En ach, ze luisterde binnen de kortste keren naar haar naam, en het went. Maar ik vind het een beetje een kaknaam Misselijk en dat past niet bij een draaiorgelpaardje Party!! Hihi!

Sterkte met Leo!

Grtz, Sonja

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 22:42

hoi 'ikke', ja dat zou ik waarschijnlijk ook doen als t er echt op aan kwam; eigenlijk doe ik dat al een klein beetje. Ik heb tot nu toe pijnstillers geweigerd om die reden( de DA was er ook absoluut niet voor in t begin, maar hoe ver moet je gaan, zei hij en vind ik ook wel..?)
Maar zoals sonja ook zei, echt een keuze is t niet, ja, 2 keer nix dus.. Kijk, t is voor leorna niet levensbedreigend, alleen erg pijnlijk, maar voor t veulen is 't dus wel degelijk bedreigend.
En als t veulen er eenmaal is, en leo zou nog steeds net zo kreupelen ( liever niet..), dan kan (en gaat)ze altijd nog op de pijnstillers.
Ze moet nu nog 8 weken dragen, dus in t ergst geval nog 8 weken kreupelen..
-Met alle gevolgen van dien ( want ze belast nu continu het andere voorbeen ..en een evt. ontsteking zal er niet minder op worden..?) -
tja, morgen weer een dag, weer opnieuw overwegen wat ik ga doen..
'k snap ook niet echt dat de DA over pijnstillers begon voor deze week'al', want dan weet je toch bijna zeker dat t einde veulen is, terwijl ze er bijna is..naja bijna..8 weken..maar dat vind ik toch wel bijna. Daarom bel ik 'm nog maar ff niet.
Vind t wel erg prettig dat ik hier over m'n getob kan 'praten' met paardenluitjes, want thuis is niemand paard-minded, en ik hoor dan net wat te vaak dat 'dat beest altijd wat heeft' en dat 'ik ben opgelicht' etc..
Ze menen 't goed hoor, maar ik wil nu dat soort dingen gewoon ff niet horen!


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 22:46

oh ja,.. klemtoon van Milena op Mie..??
ik dacht eigenlijk op de 'E', tenminste zo sprak ik het uit voor mezelf zeg maar..Lachen
Maar 't is dus MIE-le-na ipv mi-LE-na ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 07:27

Heb je de smid al naar Leorna laten kijken? Misschien heeft ze wel een stomme onsteking in haar hoef?
Suces er mee iig is echt een klote situatie

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 17:53

ja, da's nou net het probleem: de enige goede smid in de buurt, komt niet aan huis (bij 'kleine' nieuwe klanten), maar weerkt vanuit de kliniek in roosendaal. In septmeber hebben ze inderdaad een ontsteking in d'r hoef weggesneden ) zat best diep en zag er niet uit....daarna liep ze in een week ook weer normaal))en nu loopt ze 'toevallig' meoilijk aan t zelfde been..
De smid die ik nu -tijdelijk- heb laat ik niet snijden, dat doet hij zelf ook liever niet, zei hij. Ik ben nog op zoek naar een geode in de buurt, heb er misschien 1 gevonden, die ook sporadisch nog nieuwe klanten aanneemt; de smid die ik al een tijdje had voor leo, is gaan minderen, omdat z'n cader erg ziek ik geworden en de zoon ( mijn smid dus), 'dubbele 'klanten kreeg en er een paar moest laten vallen. En dat waren diegenen die er de laatste jaren bij zijn gekomen, waaronder ikke..
Maar zodra ze vervoerd mag worden, wil ik t even laten controleren, hoewel ze sinds gisteren weer wat minder kreupel loopt.Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 20:52

goh madelein het is echt tien keer nix he?ik zou niet graag in je schoenen staan....heel veel sterkte de komende tijd!!!!!en beterschap met je paardje en ik hoop van ganser harte dat het allemaal goed komt!

soms is het beter om te zwijgen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 22:42

nee, ik heb soms zelf ook liever dat ik niet in m'n eigen schoenen stond Lachen (ehh??)
maar ik miet zeggen: sinds vandaag loopt ze wat beter. naja, 'beter', minder kreupel! je ziet t nog wel duidelijk,maar 't is wat minder dan dat t was!!
Vanavond kwam ze dus meteen enthousiast aandraven toen ze me zag ( eerste draf sinds weken), maar daar was ik nou ook weer niet zo blij mee ( hinkeldehinkel..), lijkt me niet echt goed voor t been. Maar zolang ze zoals nu weer langzaamaan wat vooruit gaat, ben ik allang blij! kan ze misschien als t veulen er is weer normaal lopen en rennen..!( de laatste 8 weekjes.., maar voor mij heeeeeele lange weken -zucht-).
Ik hoop nu maar dat t niets ernstigs is, want daar kom ik nooit meer achter, tenzij dat mkz alsnog 'snel' overgaat en ze naar de kliniek mag voor controle/foto's/.. want ik vind t geen toeval dat t hetzelfde 'ontstekingsbeen' is van een half jaar geleden, terwijl ze daarvoor nooit kreupel was..?? Anders hebben we over een paar maanden misschien t zelfde 'grapje'..?
thanks voor je meedeleven Lachen en ik houd je op de hoogte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Mark0919, Swift en 40 bezoekers