Verkoop perikelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Verkoop perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 17:33

Vorige week heb ik een advertentie op marktplaats gezet waarin ik onze merrie Lafayette te koop heb gezet. Met een aantal mensen loopt nog email contact en een aantal mensen heb ik telefonisch gesproken, sommige van die gesprekken waren heel leuk en gezellig (duurden ruim een uur), bij andere had ik echt een nare smaak in mijn mond.

Het eerste gesprek was met een mevrouw die momenteel 12 paarden op stal had waaronder 3 keurmerrie’s en op zoek was naar uitbreiding van de bloedlijnen. Ze wilde graag een 3 jarige Nourejev merrie inruilen vanuit een moeder uit de briolitta stam. Deze merrie was dit jaar voorgebracht maar om hun onverklaarbare reden geen ster geworden. Het was een ontzettend leuk gesprek en we zaten zeer op 1 lijn. Helaas gooide haar man de volgende dag roet in het eten. Hij vond uiteindelijk Lafayette niet goed genoeg voor hun doel, dat doel bleek dus een goedgekeurde hengst fokken (ze hadden er al 1 gefokt). Hij zei dat ik uiteraard wel hun 3 jarige kon kopen maar wat moet ik nu met een merrie die niet eens sterwaardig is Schijnheilig

Het tweede gesprek was met een man die theoretisch zeer wel onderlegd was. Op elke hengstnaam die ik liet vallen had hij wel een negatief verhaal, ik had hem eigenlijk het www adres van bokt moeten geven want hij had er wel tussen gepast op FA. Het kwam er eigenlijk op neer dat hij een keurmerrie –sport wilde met prokcertificaat, waar zijn dochter Z mee kon rijden en dat paard mocht ook nog niet te veel kosten. Ik vroeg hem wat hij zoal gefokt had, toen gaf hij zelf al aan dat hij voornamelijk theoreticus was en het fokken in de praktijk nog moest blijken Slim .

Het derde gesprek was met een zeer aardig fokker die echter een 2 jarige ferro in wilde ruilen . Dit krijgt misschien nog een vervolg.

Daarna heb ik nog iemand gesproken die hun 6 jarige Jet Set ruin in wilde ruilen. Die was L1 met 1 winstpunt want hij deed het nog niet zo goed. Ik moest echter wel geld bijleggen want hun ruin was wel 8500 euro waard. Verward

Ik heb ook nog een dame aan de telefoon gehad die als enige vraag had wat de vraagprijs was. Ik gaf haar aan dat voor mij een goed tehuis het belangrijkste was en een eventuele mogelijkheid om jet later terug te kunnen kopen. Deze dame had een eigen pensionstal en verzekerde me dat de paarden bij haar absoluut niets te kort zouden komen, ze was echter niet van plan er veel voor te geven. En als de merrie gust zou blijven ging ze meteen weg want er moest wel brood op de plank komen en ze had de paarden niet voor de liefdadigheid. Ik heb haar vriendelijk gezegd dat zoals ze op mij overkwam ze niet iemand was aan wie ik mijn Jet zou willen verkopen en heb haar veel succes gewenst met het zoeken naar een voor haar geschikt paard, maar de mijne krijgt ze echt niet .

Kortom Jet is nog niet verkocht, we hebben geen haast, over 2 weken gaat ze weer starten. Er lopen nog een aantal contacten en zolang als ik geen geschikte koper vind dan blijft ze gewoon. Ik geef haar nog liever weg aan een liefhebber dan dat ik haar verkoop aan zo'n **mens dat alleen maar denkt aan Geld, geld! en een merrie ziet als broedmachine voor veulentjes

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:52

Citaat:
Ik geef haar nog liever weg aan een liefhebber dan dat ik haar verkoop aan zo'n **mens dat alleen maar denkt aan en een merrie ziet als broedmachine voor veulentjes

Jammer hoor dat sommige mensen alleen aan geld denken!!!
Hel veel sucses met de verkoop van je paardje, waarom doe je haar eigenlijk weg???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:08

Kan het niet anders dan het met je eens zijn! Hoewel het voor een grote (handels)stal natuurlijk heel anders zou liggen, zou ik mijn paard ook niet zomaar weg doen naar de eerste de beste!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:21

ja verkopen, leuk he Heb er op dit moment ook last van, helaas heb ik nog niet zo veel kijkers gehad maar ik hoop dat daar nog verandering in komt. Jij ook veel succes met de verkoop!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:35

Sommige mensen
Zelfs al heb je een leuk paard te koop zonder mankementen dan kan het nog knap lastig worden.
Zoveel mensen, zoveel wensen..... om nog maar te zwijgen over de figuren die denken verstand te hebben van paarden (en het niet hebben Knipoog ) en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (terwijl hun eigen paard natuurlijk goud geld waard is ).

Gelukkig heb je maar 1 goede koper nodig, en die komt vast nog wel !
Moed en geduld houden, jouw tijd komt nog wel Ach gut

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:03

ilsjuh schreef:
jammer hoor dat sommige mensen alleen aan geld denken!!!
Hel veel sucses met de verkoop van je paardje, waarom doe je haar eigenlijk weg???


Het is een hele goede fokmerrie maar ik heb geen ruimte/mogelijkheid om zelf verder te fokken, we hebben nu 1 veulen van haar welke in opfok staat. Voor de sport is ze voor ons eigenlijk al te oud (10 Haha! ) om veel verder te komen (wij willen verder dan de Z en hoewel ze daar wel de capaciteiten voor heeft is ze pas te kort in training voor haar leeftijd om daar nog goed in mee te kunnen komen), bovendien heeft ze bijna 3 jaar geleden een ongeval gehad waarbij haar hoef gewond is geraakt. Dit is geheel hersteld maar er is een kans op een hoefscheur waardoor ze enige weken er tussenuit zou kunnen zijn.

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:10

Oke, bedankt voor de uitleg!!!+:)+ Schijnheilig Tong uitsteken
Nogmaals veel sucses met de verkoop!!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:41

Ja, ik ken al die perikelen ook, altijd een ellende om je paard te moeten verkopen. Ik heb nog maar 1 keer iemand meegemaakt die zij: wauw, wat een gaaf paard en die niets te zeiken had. Verder kraken ze altijd wel iets af. Als ik een paard ga kopen zeg ik voor mezelf hardop wat ik wel en niet leuk eraan vind en als ik hem/haar leuk vind, zég ik dat ook gewoon. Wel vraag ik of er nog over de prijs te praten valt, zo niet, is dat geaccepteerd. Als ik een prijs te hoog vind voor mijn budget, ga ik er gewoon niet op in en kijk ik verder. Sowieso dat afkraken op de prijs, dat vind ik zo erg.
Je hebt trouwens veel mensen gesproken die willen ruilen, of had je dat erbij gezet in je advertentie?
Veel succes verder!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:20

Veel succes hoor, ik weet precies wat je doormaakt.
Mijn advies is, volg je hart!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:57

Ja, ik ken dat ook. Onze recreatiemerrie is al 2 jaar te koop. Niet dat ik er nu altijd even actief mee bezig ben, maar sommige perioden ook wel hoor. Mijn eis was ook dat ze goed terecht moest komen. Maar dat valt echt niet mee. Inderdaad heeft iedereen wel iets te zeuren, en soms heb je ook gewoon pech. Mensen gaan vaak bij meerdere paarden kijken en dan is die andere toch net ietsje leuker of goedkoper... Maar onderhand heb ik hier dus ook al 2 jaar een paard te koop staan waar praktisch niks mee gedaan word...
Dus voor jou meer succes gewenst!