Jonge katjes bij ons gedumpt....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Jonge katjes bij ons gedumpt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:35

Donderdagavodn had ik al het idee dat er iets zat in het stro (wij hebben van die grote balen stro en kuil bij elkaar onder de kapschuur)
Maar ik kon niets vinden.
Vrijdagmiddag dacht ik wat te horen toen ik kuil moest hebben.
Ik vond het maar eng , vlak voor we hier gingen wonen zaten er ratten. brrrr

Zaterdag vloog onze herder achter iets aan.
Ik schrok me rot want het was groter dan een muis.
dus toch ratten.Bo mijn jackrusselpup was er helemaal bang voor.

Toen had ik het moeten weten want Bo vind katten heel eng Haha!
Dus zondagmiddag stond ik te praten met de vriend van mijn zusje die zegt kijk nou een jong katje.
Dus ik eens goed kijken en op het kuil geklommen en ja hoor 3 jonge katjes.
Mijn zusje schat ze rond een weekje of 6.(heeft zelf katten) 4 weken geleden is bij ons nieuw stro en kuil gebracht dus ze moeten er nog niet zo lang zitten.Ik heb het nu eens in de gaten gehouden maar er is geen moeder kat vanmorgen lagen ze om 6.00 met z'n 3tjes op een open pak kuil dat is wat warm.
Tja wat moet ik er nou mee?
Ik kan ze tot een metertje naderen ze zijn verder hardstikke bang.
er is 1 rode en 2 van die lapjeskatjes.
de rode is heel brutaal die durft wel te blazen.

Voor een maand terug lag er bij ons in de bosjes een doos die was afgetaped en daar zaten ook katjes in...
Tja en nu, als ze naar het asiel moeten zal ik ze toch te pakken moeten krijgen maar ze kruipen in allemaal hoekjes en gaatjes.
en als ik ze niet te pakken krijg heb ik over een half jaar een hele kudde vrees ik...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:37

Pak ze dan Haha! met een handschoen ofzo...en dan gewoon lekker mak maken Knipoog


Wat vind je vader ervan? Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:47

die mompelde iets over neerschieten etc Haha! ach hij moet de shock maar te boven komen Haha!

maare ze kruipen achter het stro en daar aps ik echt niet achter en ik kan die balen van 220 kilo ook niet zo ebst tillen
zou het helpen als ikz e ga voeren?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:50

Je kan het altijd gaan proberen, ze zullen er zeker wel op af komen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:52

Voeren en water geven zal wel helpen wrs. Zoveel mogelijk op vaste tijdstippen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:00

Pak ze gewoon en breng ze weg, of voeder ze tot ze groot genoeg zijn en geef ze dan weg.
Er is genoeg anomi voor kittens

Succes OK dan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:02

Ach gutteguttegut... ik zou er zo weer een nemen.... maar heb er eetnje die inmiddels voor 2 telt...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:06

Anders laat je ze Tony vangen. Tony krijgt alles te pakken.
Maar is er geen moeder te vinden? Het kan ook dat het de jongen van de poes van de buren is. Moederpoes heeft de jongen ook altijd bij de buurman liggen. Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:54

Op mijn vorige stal hadden we een poes die geholpen moest worden, maar die was zolang die daar rond liep al zo schichtig als wat! Maar ondertussen kwamen er nestjes en nestjes, en waar laat je al die kleintjes Haha! Maar ze was nogal gemeen, blazen en aanvallen enzo dus hadden we zo'n kooi ( ik geloof dat ze die bij martin gaus vandaan hadden, die zit hier toevallig in de buurt.. maar ik denk dat ze er ook wel zo 1 bij een dierenasiel in de buurt hebben..) Met een bodempje met een spanner en een klepje, dat als ze op die bodem stonden het klepje dicht viel. Nou werkte dat spannertje niet erg, dus hadden wij een touwtje gemaakt aan het klepje en zo gezorgd dat dat klepje nEt om hoog bleef staan (met een stokje ofzo) en dat touwtje hadden we door een ringetje gehaald aan het plafond, en wij zaten ergens achter een muurtje. We voerden elke dag in dat ding, en dus was ie gewend om er in te lopen om te eten. EN meteen de eerste keer hadden we em te pakken, werkte vet goed!

Maar als er geen moeder te zien is.. (kan ook zijn dat de moeder heel vaak weg is hoor) zou ik ze gewoon vangen en naar het asiel brengen ofzo. Want als ze er eenmaal zitten hebje idd heeeel snel een hele grote groep Haha!

"What we call human nature, is actually human habit.."

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:08

Als je op regelmatige tijden een schoteltje met wat blikvoer (die kleintjes kunnen droge brokken niet echt wegkrijgen) neerzet, zullen ze dat waarschijnlijk al gauw enthousiast begroeten. Als je er in de buurt blijft zitten worden ze hopelijk al gauw minder schuw.
Mocht dat niet lukken, of heb je er geen zin in - je plaatselijke dierenbeschermind heeft waarschijnlijk vangkooien, die kunnen je vast helpen.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:00

Nimber schreef:
zou het helpen als ikz e ga voeren?


Voeren helpt meestal wel, zo hebben wij onze kat ook gekregen Haha!

Succes ermee!!!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:05

Die moederpoes loopt vast wel ergens rond, maar zal net zo bang zijn als haar jongen. Als je geen zin hebt in een kudde katten om het huis zou ik ze proberen te vangen. Maar als ze nog heel jong zijn, kunnen ze nog niet zonder de moeder. Dus eigenlijk moet je proberen of je die er ook bij kunt vangen. Misschien is een vangkooi dan niet zo'n slecht idee.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:36

Je kunt bij de dierenambulance een vangkooi huren voor ong. 5 euro. daar kun je wat voer indoen en ze zo vangen.

Daarna kun je ze zelf naar het asiel brengen of ze laten ophalen door de dierenambulance.

Succes OK dan!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:10

Probeer ze wat te voeren en dan komen ze vast wel naar je toe na een paar keer. En dan of naar het asiel of castreren die hap....dat scheelt een hele kudde! Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:29

Wat sneu zeg zo zonder moeder Verdrietig
Ik zou ze proberen een beetje tam te maken door ze te voeren, en dan maar kijken wat je ermee doet. Lief baasje vinden ofzo Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:54

ach gossie. Probeer ze een met wat eten te lokken hept denk ik wel

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:59

Je kunt ook de dierenambulance bellen met de vraag of ze de kat vangen. Als het goed is komen ze dan met een speciale vangkooi (die je idd ook kunt huren) en een stel netten. Meestal zijn de katjes dan in no time gevangen. Maar het is wel de zoveelste traumatische ervaring.

Je kunt ook gewoon beginnen met voeren, kijken hoe ze daar op reageren.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:07

Wij hebben ook ooit eens zo´n nestje gehad, die zich niet zonder blazen/ krabben lieten vangen Scheve mond .
We hebben ze toen idd met voer gelokt en steeds met een handschoen opgepakt. Binnen een dag of 10 waren ze helemaal aan ons gewend en konden we ze ook zonder handschoen oppakken Lachen !
Toen ze eenmaal tam waren, hadden we ook in no-time een goed tehuis voor ze gevonden Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GrapeshotBot, OmgiliBot, Tigerboy, Urona447 en 183 bezoekers