Bio industrie!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Wat vinden jullie van de bio industrie?

Goed, dieren verdienen geen goed leven
1 (2%)
Maakt me niet uit. ( zet dan in je bericht waarom )
2 (5%)
Zwaar slecht!
32 (80%)
anders namelijk:
5 (12%)

Totaal aantal stemmen: 40


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Bio industrie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 18:40

Zijn jullie ook tegen de bio industrie???? Boos! Boos! Boos!
Ga dan naar wakkerdier.nl en print de handtekeningenlijst uit. Ga in je buurt lang de huizen en verzamel die handtekeningen. Want de bio industrie mag niet meer het is pure dierenmishandeling

Ga alsjeblieft langs die huizen want als ik zoiets zie kan ik er echt niet tegen. Ik hoop dat jullie er ook zo over denken

Bedankt alvast!!! OK dan!
Laatst bijgewerkt door iloveperry op 08-09-03 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:41

Wat meer mogelijkheden in de poll misschien?

want ik ben er niet op tegen en dat staat er niet op een fatsoenlijke manier bij.
Niet omdat ik het niet voel, of geen dier ben. want daar heeft het niks mee te maken.

dus als je een pol maakt, doe het dan aub goed en niet alleen maar in de keuzes die jij goed vind Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-03 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 18:42

kijk maar weer bij de poll

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 18:59

zo weer beter???

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:00

Hahaha, na 3 keer veranderen heeft iedereen wat meer keuzes ja.
Dus kom maar op mensen met alle argumenten voor en tegen Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:12

Voor de bioindustie? Nee zeker niet.
Ik ben absoluut tegen. Maar het jammere is dat scharreldieren het ook niet zo goed hebben als dat er voor gedaan word.
Ben gewoon helemaal anti-vlees Knipoog (eet het ook niet..)

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:44

Makkelijk he om te oordelen over iets waar je absoluut geen verstand van hebt! Heb je ooit wel eens de moeite genomen om te gaan kijken op een boerenbedrijf? Als je weet wat die mensen allemaal doen voor hun dieren... Koeien moeten ook in de vakantie en op zondagen en andere vrije dagen gemolken worden. Kippen leggen ook op die dagen gewoon hun ei. Varkens willen ook op die dagen gewoon hun voer! De mensen die deze dieren verzorgen zijn NOOIT vrij maar staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar klaar voor hun dieren!
Natuurlijk vind je dat niet op de site van wakker dier. Daar staan alleen maar negatieve verhalen. Daar laten ze je foto's zien die echt niet meer van deze tijd zijn.

Prima hoor dat je een mening hebt. Als iedere Nederlander gewoon meer wil betalen voor zijn lapje vlees of zijn ei dan laten wij de boel toch los lopen. Geen probleem, weet je in ieder geval zeker dat je te maken krijgt met nog veel meer ziekten. En wel eens van voedselveiligheid gehoord?

Het is zo simpel mensen te veroordelen. Als je maar nooit vergeet dat er zonder deze groep mensen geen eten zou zijn. Misschien zou het goed zijn dat er eens een tijdje honger zou komen. Dan weet je weer waar het vandaan komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:49

Citaat:
Daar laten ze je foto's zien die echt niet meer van deze tijd zijn

dat is me ook al vaker opgevallen
Maar je moet toch mensen trekken, dat kan niet met foto's die helemaal niet zo heel erg zielig meer zijn.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:53

Ik ben absoluut tegen de Bio-industrie, dit is ook de reden waarom ik geen vlees eet.

Dat ik tegen de bio-industrie ben wil niet zeggen dat ik het de boeren kwalijk neem ofzo, ik denk dat de fout niet bij hun ligt. Als boer kun je niet veel anders, je zult toch op een of andere manier je geld moeten verdienen...

Maar de manier waarop, het vetmesten, kuikentjes die niet ouder dan 6 weken kunnen worden omdat ze anders ontploffen omdat er zoveer voer ingepropt wordt. Dat is was ik triest vind, dat het op zo'n massale manier moet gaan.

Ik begrijp heus wel dat ik in mijn eentje als 1 vegetarier niet de diertjes zal kunnen redden. Maar als er nou wat meer mensen mij volgen(en gelukkig is dat zeker wel het geval niet dat zij mij volgen maar dat er steeds meer mensen stoppen met het eten van vlees), kunnen we misschien met z'n allen het leed een beetje verminderen(voordat het stopt zal ik wel al dood zijn...).

Het is de natuur dat organismen elkaar eten, een kat eet een muis, een spin vliegen etc. Maar dat is niet vergelijkbaar met de hoeveelheden vlees die de mens eet(in verhouding dan he, tuurlijk eet een mens meer dan een kat maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel). Ik ben niet tegen het eten van vlees, alleen het moet beperkt worden. Produktie van vlees opzich kan ik nog meeleven, maar niet zoals dat op dit moment gaat in de bio-industrie!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:57

PienV Amen OK dan!
Ik ben het helemaal met je eens.
De regels veranderen en in opdracht van de mensen wordt het welzijn verbeterd. Knap hoor, om met een grote keel te gaan schreeuwen dat eko beter is, maar wat doet de consument in de supermarkt? Die koopt gewoon het goedkoopste! Ja, zo gaat-ie lekker.
De proefboerderij op de faculteit diergeneeskunde heeft oa ook varkens en werkt in prinipe gewoon als een normaal varkensbedrijf, met dat verschil dat de boerderij ook gebruikt wordt voor onderwijs (omgaan met dieren, huisvesting&verzorging, verloskunde; ik doe maar een greep). De varkensstal is pas geheel volgens de nieuwe richtlijnen verbouwd en de varkens zitten nu weer lekker los en op een dikke laag stro. En dit is een gewoon gangbaar bedrijf, dus niet met extra subsidies of wat dan ook, ook geen biologisch of ekologisch. Maar zulke bedrijven tref je echt niet aan op de site van wakker dier.
Die zijn alleen maar bezig om de hele sector de nek om te draaien, met de suggestieve beelden. Want zi prefereren objectief te zijn, maar dat zijn ze absoluut niet!!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:28

boeren houden de dieren op de manier zoals ze ze houden door, jawel de consument, wij dus en de regering
wij willen vlees en melk maar het moet niet te veel kosten
door alle regeltjes van de regering moeten ze wel zoveel mogelijk produceren omdat het veel kost en weinig opbrengst
dus hoe meer dieren hoe meer opbrengsten en zo kun je je bedrijf laten overleven
ik ben niet zozeer tegen bioindustrie maar wel tegen legbatterijen en scharrelkippen
ooit wel eens in een scharrelstal geweest? daar valt vrij weinig te scharrelen
ik ben tegen bedrijven waar dieren hutje mutje op elkaar gepropt zitten
maar dat zijn echt niet alle "bio industrie"bedrijven
er zijn genoeg gangbare bedrijven die de dieren wel de ruimte geven

kijk tuurlijk zou het het mooiste zijn als de koien gewoon vrolijk rondhuppelen zolang de conditie van het land het toelaat
de kippen vrij op een stuk land
de varkentjes los in de wei
en dat kan wel, als iedereen per direct biologisch en ekologisch gaat kopen en geen bio industrie producten meer aanschaft
maar aangezien dat niet gebeurt is de vraag naar bio en eko producten tre klein en de vraag naar BI producten errug groot en zal de boer moeten blijven boeren zoals hij boert
in het grote web van regeltjes die onze "fijne" regering de boeren al tijden oplegt

proefdiervrij en wakkerdier zijn zeer zeker NIET objectief
helaas

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:41

vinden jullie het niet raar dat een fles cola(water met bubbeltjes)meer kost dan melk(ondehoud koe...veel meer werk eraan enzo)...Ik ben geboren op een boerderij en wij hadden koeien met namen en koeien die je lievelingskoe waren..het is echt niet zo dat boeren niet geven om hun koeien maar de regering maakt het gewoon onmogelijk!boeren in frankrijk krijgen meer subsidies dan boeren in nederland en als je ziet hoe het bij de boeren hier allemaal geregeld is qua wetgeving en dat de AH dan gewoon ff argentijns vlees importeerd(je WIL niet weten hoe die beesten daar gehouden worden en welke ziektes daar in zitten)dat is onzin!trouwens....de regering heeft er jaren voor gezorgd dat er geen kleine boeren meer konden bestaan!!boeren willen wel maar jah...met welk geld?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:06

Absoluut tegen! Bij onze paardenwei staat een varkensschuur en alle varkens liggen aan de ketting! (wat allang verboden is...) Ik heb daar een keer een raampje opengeschoven, zodat ik naar binnen kon kijken... Wat je daar aantreft is echt om misselijk van te worden.... Scheve mond Varkens bijten elkaar kapot, tot bloedens toe. Wij horen de hele dag gegil en op een gegeven moment wen je er wel aan, maar ik vind het zo onmenselijk dat iemand zijn beesten zó kan houden (met alle respect voor de varkensboeren onder ons, die wél weten hoe ze hun dieren moeten houden)...
Die arme varkens worden in een hok gestopt om vet gemest te worden en verder wordt er niet naar omgekeken... 's ochtends en 's avonds komt de boer (die 3 dorpen verder woont) om ze een lading 'vreten' te geven... ik heb er ff geen worden meer voor... Verdrietig

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:18

Het knullige van al die regels is dat wij voor onze vleeskalfjes en koeien geen cent meer krijgen per kg. als een kistkalf. Kan je verzekeren dat onze kalveren vanaf ongeveer dag 2 in de wei lopen. Alleen omdat wij er voor kiezen om onze dieren niet op die manier te houden maar niet in aanmerking komen voor het certificaat "biologisch". Snap ook dat "logisch"trouwens niet maar dit even terzijde. (wordt het een heel lang verhaal) Gelukkig hoeven wij er ook niet van te leven want anders waren we allang failliet geweest. Iedereen heeft altijd wel een grote mond over de bioindustrie maar een paar cent meer betalen doen ze niet. Kopen we allemaal wel braaf scharreleieren in de winkel maar heb je je wel eens afgevraagt wat voor eieren er bv. in een cake zitten die je in de winkel koopt??? De goedkoopste hoor!!!

Afgeven op iemand/iets is altijd wel lekker makkelijk maar kom eens met oplossingen die uit te voeren zijn en niet bedacht zijn achter een bureau door iemand die uberhaupt niet weet wat er leeft in de agrarische sector.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 04:16

Tegen!
En honger zonder bio-industrie, PienV?

Afbeelding

Ik ben een vette vega! Haha!

Bloos! En Jessie88 zit natuurlijk, net als Wakker Dier, ontzettend te liegen!

De pro's zullen wel nooit wakker worden, vrees ik...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 06:32

pienV schreef:
De mensen die deze dieren verzorgen zijn NOOIT vrij maar staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar klaar voor hun dieren!
..............
Prima hoor dat je een mening hebt. Als iedere Nederlander gewoon meer wil betalen voor zijn lapje vlees of zijn ei dan laten wij de boel toch los lopen. Geen probleem, weet je in ieder geval zeker dat je te maken krijgt met nog veel meer ziekten. En wel eens van voedselveiligheid gehoord?

Het is zo simpel mensen te veroordelen. Als je maar nooit vergeet dat er zonder deze groep mensen geen eten zou zijn. Misschien zou het goed zijn dat er eens een tijdje honger zou komen. Dan weet je weer waar het vandaan komt!


Als boer kies je er zelf voor om dat vak uit te gaan oefenen, de dieren hebben geen enkele keuze. Er zijn tal van andere manieren om je brood te verdienen, ook in de agrarische sector. Kom nu niet aan met zielige verhalen over varken- of koeienhouders.

Ik ben zelf als consument zeker wel bereid meer te betalen voor een stukje vlees. Voor die 2 keer per jaar dat er vlees op mijn bord ligt komt dat van de biologische slager. Een kilo varkensgehakt kost daar E20,- en dat betaal ik er graag voor.

Die ziektes die onstaan worden veroorzaakt door de intensieve veehouderij waardoor er een veel grotere kans op besmetting ontstaat. Ik zou veel liever zien dan boeren veel kleinschaliger gaan werken en dan op een biologische manier. Dan moet de klant leren minder te consumeren. En omdat de landbouw de grootste vervuiler voor het milieu is zou de overheid die kleinschalligheid moeten subsidieren.

Wanneer we al onze landerijen zouden gebruiken voor de teelt van gewassen, dan zou het wereldvoedselprobleem opgelost zijn. Niemand hoeft honger te lijden in de wereld. Maar we voeren onze koeien liever mais zodat wij een hamburger kunnen eten dan dat we de mais eten. Voor de productie van iedere kilo vlees is zeker 10 tot 12 kilo plantaardig voedsel nodig geweest.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 06:48

Voordat je er over oordeelt, weet je wel niet hoe strenge regelingen er zijn voor de boeren, weet je wel hoe het er echt aan toe gaat.
Wil men nog een beetje rond komen dan is de luxe er niet hoor.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:29

De overheid heeft ervoor gezorgd dat de bedrijven geworden zijn zoals ze nu zijn.

Eerst zijn de kleine bedrijven weggesaneerd......De grote bedrijven konden blijven.

Wageningen deed onderzoek naar hoe je zo efficient mogelijk zoveel mogelijk dieren kon houden. Allemaal gesubsidieerd door de overheid.

Daarna zijn er steeds meer regels en beperkingen gekomen....De bedrijven moesten groter worden om eraan te kunnen voldoen en gebruik gaan maken van technieken om de mest zo goed mogelijk op te slaan.

Nu zegt de overheid verbreding te willen in de agrarische sector. Om dit te bewerkstelligen worden er weer regels verzonnen.....Om aan die regels te kunnen voldoen gaan de meeste bedrijven weer groeien. Er schuilt tenslotte niet in elke boer een goede kampinghouder.

Wie dit wil voorkomen kan in plaats van strijden met organisaties als Wakker dier er beter voor zorgen dat hij/ zij producten koopt die geproduceerd worden op een manier waarop je het wel graag zou zien. En hun familie en vrienden daar ook toe aanzetten. Mijn ouders kopen bv altijd vlees van een pink waarvan ze weten dat die de hele zomer buiten heeft gelopen. Ik heb mijn eigen scharreleieren en ik weet dat mijn kippen regelmatig het hele erf af mogen scharrelen.

Vraag anders eens aan een veehouder of je een weekje mee mag helpen om te zien hoe het eraan toegaat. Het is mij toen ik dat deed erg meegevallen. Ik was vroeger net zo actief met Wakker Dier e.d. maar daar ben ik wel van teruggekomen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:38

Ik ben absoluut tegen de bio-industrie, zoals zo veel mensen die je het vraagt. Maar we weten het allemaal maar toch gebeurd het nog! Waarom omdat de meeste mensen niet bereid zijn om bijvoorbeeld wat meer te betalen voor scharrelvlees. Ik zelf eet alleen Kosjer vlees en rijdt daarvoor speciaal naar Amsterdam om bij een joodse slager vlees te halen. Deze slager neemt alleen vlees wat onder rabinaaltoezicht is geslacht en op een kosjere manier heeft geleefd.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:20

pienV schreef:
Makkelijk he om te oordelen over iets waar je absoluut geen verstand van hebt! Heb je ooit wel eens de moeite genomen om te gaan kijken op een boerenbedrijf? Als je weet wat die mensen allemaal doen voor hun dieren... Koeien moeten ook in de vakantie en op zondagen en andere vrije dagen gemolken worden. Kippen leggen ook op die dagen gewoon hun ei. Varkens willen ook op die dagen gewoon hun voer! De mensen die deze dieren verzorgen zijn NOOIT vrij maar staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar klaar voor hun dieren!
Natuurlijk vind je dat niet op de site van wakker dier. Daar staan alleen maar negatieve verhalen. Daar laten ze je foto's zien die echt niet meer van deze tijd zijn.

Prima hoor dat je een mening hebt. Als iedere Nederlander gewoon meer wil betalen voor zijn lapje vlees of zijn ei dan laten wij de boel toch los lopen. Geen probleem, weet je in ieder geval zeker dat je te maken krijgt met nog veel meer ziekten. En wel eens van voedselveiligheid gehoord?

Het is zo simpel mensen te veroordelen. Als je maar nooit vergeet dat er zonder deze groep mensen geen eten zou zijn. Misschien zou het goed zijn dat er eens een tijdje honger zou komen. Dan weet je weer waar het vandaan komt!


em ja ik kom zelf van de boerderijen dus ik weet wat daar gebeurt!!! Scheve mond
En nee ze hebben geen vakantie maar dat is nog geen reden om kippen in kleine hokies te proppen om meer geld te verdienen of om kalveren in kisten te stoppen voor wit vlees!!!!! Boos!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:25

Niet iedere boerderij is hetzelfde en het is de vraag die het product maakt dus wijst maar beter naar jezelf dan naar de producent.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:27

mobick schreef:
Niet iedere boerderij is hetzelfde en het is de vraag die het product maakt dus wijst maar beter naar jezelf dan naar de producent.


leg uit! ik snap em niet moet ik mezelf op de kop geven omdat ik tegen bio industre ben? Verward

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:35

Nee tuurlijk niet! Ik bedoel dat de bio industrie een kwestie van vraag en aanbod is. Door de grote vraag wordt het aanbod aanpast (de grond uitgestampt zeg maar). Als de mensen eens wat bewuster zouden zijn en eens wat vaker een dagje geen vlees zouden eten of naar de scharrelslager zouden gaan dan zou de bio industrie verminderen. Dus als iedereen scharrelvlees zou willen zouden er meer vraag zijn naar scharrelvlees dus meer scharrel(biologische) boerderijen. Dit bedoel ik er mee. dus iedereen weet dat het gebeurd maar toch gebeurd het nog en waarom omdat de meeste mensen het geld er niet voor over hebben. Dus niets persoonlijks verder

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:36

en ik bedoelde dat niet iedere boerderij het zelfde is: daar mee bedoel ik dat niet iedere boer zoveel schulden heeft dat hij het op zijn beesten moet verhalen, met andere woorden, er zijn heel veel boeren die op een dier-eerlijke manier boeren.
Dus niet op iedere boerderij zitten de kalfjes in een kist.


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 13:41

nee oke dan snap ik het ook weer!!! Ben ook wel blij dat wei meestal diervriendelijk vlees eten zeg maar. Bedankt voor de uitleg!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjarni, fransje23, GoogleAdsense, Jannie79, loveslimpie, Plonspony, Poety, Sneeuwmaan, spookyskippy, teunis001, XXInKA en 47 bezoekers