morgen mn paard verhuizen..zo zenuwachtig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

morgen mn paard verhuizen..zo zenuwachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:34

Morgen is het zover dan gaat mn paardje naar dr nieuwe plek..ik ben harstikke zenuwachtig!

We konden onverhoopt geen trailer lenen, dus gaan we stappende voort, het is te doen hoor zo'n dik uur lopen naar de kust..Ik ben hartstikke zenuwachtig ik hoop maar dat alles goed gaat, het is ook een onbekende weg die ze lopen moet, gelukkig gaat een bijrijdster mee, wat tref ik het toch weer, zij gaat er naast fietsen, zo wisselen we om en hopend dat we er aankomen! Schijnheilig

Zal wel lukken hoor maar ik houdt niet zo van zulke vernaderingen zou blij zijn als ik een maandje verder was....alles weer een beetje gewent ed...las net een stukje op bokt dat een paard niet wende aan zn nieuwe stal, wat lijkt me dat erg!

Duimen jullie morgen voor me???

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:36

Veel sterkte, maar het zal vast wel goed gaan komen. Ik help 't je hopen *LOL* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:38

iefke schreef:
Veel sterkte, maar het zal vast wel goed gaan komen. Ik help 't je hopen *LOL* Knipoog


dankje Iefke, dat kan ik wel even gebruiken! OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:38

Tuurlijk duim ik morgen voor je !
Fijn dat er iemand met je mee gaat, da's toch fijner dan wanneer je het hele stuk in je eentje moet lopen.

'k Zou me vooral niet teveel zorgen maken over de verhuizing.
Mijn paard is vorige maand verhuisd.
Daarvoor had hij ruim 6 jaar in z'n uppie bij een particulier gestald gestaan.
Ik heb me ook ontzettend veel zorgen gemaakt hoe hij het zou doen op de nieuwe stal, waar ook nog een ander paard staat Bloos!
Uiteindelijk heb ik me voor niks ongerust gemaakt, want meneer heeft het perfect naar zijn zin, is dikke maatjes met z'n lotgenoot en heeft totaal geen aanpassingsproblemen gehad.
De enige die er een probleem mee had was ik zelf, moest toch even wennen hoor ! Haha!

Veel succes morgen !

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:10

*duim* duim*duim*duim*duim* Knipoog

Spannend hoor! Wat fijn dat je bijrijder meegaat..Ik zal zeker morgen ook nog even voor je duimen...
Wel een verslagje hoe het ging he!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:13

OK dan!

Het verhuizen zal wel meevallen (zeker met zoveel duimende bokkers Knipoog )

Ik heb een half jaartje geleden m'n paard ook van stal verhuist, het was wel maar 10 minuutjes wandelafstand van z'n vorige wei enzo, maar vond het toch ook spannend... Hoe gaat de stal meevallen, hoe gaat paardje het er vinden...

En ik kan alleen maar zeggen dat alles heel goed is meegevallen... Aangekomen aan de wei waar hij in mocht (grote wei met grote inloopstal), kennismaken met de twee andere paarden die er stonden (wat goed is verlopen).
Hij heeft dus geen last gehad van niet kunnen wennen ofzo...

En ik denk dat het bij de meeste paarden even aanpassen is, maar dat ze uiteindelijk zich er wel thuis gaan voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:29

oef...jullie verhalen hebben me echt goed gedaan en wat meer vertrouwen gegeven, ik zal morgen wel een verslagje doen!
Ik denk dat ik net het verkeerde verhaal gelezen had, van een paard dat niet wennen kon op zn nieuwe stal, en dat het juist een draak werd.....en ze noodgedwongen weer naar de oude stal moest....en dat wil ik absoluut niet!

Nou dan heb ik er maar vertrouwen in dat alles goed gaat....an die lange buitenrit is alleen maar gezond!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:14

*LOL* Ben blij dat je weer wat moed hebt gevonden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:50

nou vandaag is het dus gebeurt, samen met mn bijrijdster hebben we Larissa naar de duinen gereden was een rit van ander half uur, maar het is daar zo mooi...en zo rustig! Ze kwam bij een ander paard te staan in een heel mooi natuurgebied!

Wat heuvelig landschap een kolkje, en mooi gras, lekker groen nog en vlak onder de strandopgang! mooier kan ik het toch niet treffen!

Van de winter, met oktober wordt ze verhuist naar een km verderop naar een mooie grote verlichte boks gezellig in de pensionstal....ik heb er een heel goed gevoel over, ze begon eerts showend rond te lopen en te bokken naar dr weide genootje maar later zag ik al dat ze samen stonden te grazen.... Ach gut

ik denk da ik er goed aan gedaan heb haar daar neer te zetten, kan ik eindelijk ongestoort lekker naar het strand, ik heb er zin in!

Dit was mijn verslag van de dag...ik ben doodop.....al dat geregel...en of ze wel zou wennen...maar het zit wwel goed enk ik anders had ze heen en weer gaan rennen, want het is een zenuwenpees, maar ze stond zo gelukkig te grazen!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:57

Fijn dat het zo goed ging..!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:55

Dat is goed nieuws !
Zie je nou wel Knipoog
Soms zijn paarden echt stukken makkelijker dan hun baasjes.
Ze rennen een rondje, maken even contact, en gaan gewoon door met waar ze goed in zijn (eten dus Pling ).
Nog veel plezier daar, het klinkt als een superplek !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:08

dankjullie wel allemaal voor jullie steun!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:53

Fijn dat 't allemaal goed is gekomen *LOL*

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:59

Staat ze misschien bij de strandopgang Callantsoog. We vandaag daar het strand opgegaan en daar werden twee paarden geknuffeld door voorbijgangers.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:29

Vertel eens Chiqa, hoe gaat het nu met je paardje ?

Andy_livez

Berichten: 51
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:31

Tis inmiddels al 'morgen' geweest. Tong uitsteken heo is het nu? paardje en jij gewent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:30

hoi Andy, ja we zijn allebij helemaal gewent, mn paard nog meer dan ik, maar ik mag in mn handen knijpen, dat beessie staat in een prachtig natuurgebied, heeft lekker lang gras samen met een ruin, in een pitoresc plaatsje....t lijkt wel vakantie voor dat beessie!
Over een maand gaan we naar de winterstalling en daar heb ik inmiddels al kennis gemaakt met wat ruiters, en wat afgesproken voor een eventuele buitenrit en daar heb ik ongelovelijke zin in, want bij mn vorrige stal reed ik 9 van de 10 keer alleen....nee dit is stukken beter!