Spijt, dat ik pups heb gekregen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Spijt, dat ik pups heb gekregen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 23:32

In een eerder forum: Spoed!Mijn hond is aan t bevallen, vond ik alles nog wel spannend.

Nu heb ik echt spijt, dat ik
Kaatje niet eerder heb laten helpen, of Gizmo.Maar ik zat te twijfelen tussen welk van de 2, en twijfelde dus te lang.......... Scheve mond

Ik heb direct na de geboorte een advertentie geplaatst, waarop 2 teven al verkocht zijn.
1 Reu gaat naar een kennis (blijft ie in de buurt) en ik had er 1 graag zelf gehouden, maar de omgeving is het er niet mee eens.

Ik heb SPIJT, omdat ik ZOVEEL van die pups HOUD, als je ze ziet zul je me kunnen begrijpen, zeker als je weet dat mijn eigen 2 honden voor mij als mijn kinderen zijn.
De teefjes zijn verkocht, maar ze zijn ZO LIEF Lovers
Ik ga straks zoveel verdriet krijgen, als ze weg moeten, wie begrijpt wat ik voel en bedoel?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:53

ik!!

mn ex had een nestje duitse herders gefokt toen ik nog bij hem woonde

o wat miste ik die hondjes toen ze weggingen!

1 pup heb ik na een halfjaar opgezocht, dat was echt mn favo hondje

en ze werd helemaal gek toen ze me zag! ze sprong op mn schoot en bleef maar likken en gek doen!
ze herkende me nog gewoon!!

maar ja die had ook 9 weken lang elke dag bij mij op schoot gezeten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 00:09

O verschrikkelijk he renske, wat is het leven toch wreed!
ik zou ze het liefste allemaal houden, maar dan kun je je nooit ergens meer vertonen MET je honden.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:17

ja ik heb nog een stel foto's van die hond, zo'n schat is het!!

mn ex heeft mn eigen pup die ik van hem had gehad(niet zelf gefokt, maar gekocht bij een kennis van hem) verkocht toen ik bij hem wegging, achter mn rug om Boos!

daar was ik ook ziek van

maar die hond kende ik vanaf 12 weken t/m 10 maanden, die pup kende ik vanaf dag 1

maar ja ik hecht me sowieso veel te erg aan alle beesten!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:27

ik begrijp helemaal wat je bedoelt, het is voor mij al wel 9 jaar geleden toen ik een nest Lhasa apso's had . 2 teven2 reutjes.
de mensen die op de advertentie afkwamen moesten bijna een Test ondergaan voor ik ze zou verkopen, best erg van mij Bloos! maar ik kon ze gewoon niet zo maar weg doen.een teef is verkocht, een reu heb ik geplaats na dat hij 1 jaar was de andere reu heb ik gehouden en de laaste teef heb ik verkocht maar de mensen die haar gekocht hebben waren er niet echt goed voor, ik kreeg dit te horen van een buurvrouw, en via de dierenbesherming ,dus je voelt het al aan komen ik heb haar terug gehaald, dus we hebben nu 4 honden, Gipsy(mama) is nu 13 jaar, Alamo(papa)is nu 12 jaar en de 2 kinderen Djamila en Santana 9 jaar. ik wil ook nooit meer een nest puppies hebben want ik zou ze niet weg kunnen doen Haha!
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:52

Ja, is wel erg, maar als je weet dat die andere mensen goed voor die beestje s gaan zorgen vind ik het wel oke, heb zelf een nestje jackies gehad, echt super cool, maar we hadden er al twee en als er dan nog eens 5 bij komen, wordt echt veel te druk, en kun je ze nooit allemaal veel aandacht geven, dus is het beter om ze een goed onder komen te geven, ook al is het moeilijk, kan het toch beter zijn voor het hondje

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:44

Ik geloof dat een nest pups of kittens ook niks voor mij zou zijn. Het is heel normaal dat je je gaat hechten aan die beestjes... Ik denk dat ik het ook heel erg zou vinden om ze weg te moeten doen.

* To Belg, or not to Belg *

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:26

Ik heb nog nooit een nest puppies gehad en dat wil ik ook niet.
Wel een nest van 3 kittens, en eentje hebben we gehouden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:40

Volgend jaar krijgt mijn Laekense Herder Sjefke haar eerste nest pups.
Er blijft 1 teefje bij ons wonen, de rest wordt allemaal verkocht. Een of twee gaan naar andere fokkers van het ras, die met mijn pups hun lijn willen vernieuwen, een paar gaan naar mensen die al ervaring hebben met de Laekense. Met alle toekomstige kopers heb ik nu al contact, zodat ik precies weet waar mijn pups blijven.

Tuurlijk zal het moeilijk zijn om afscheid te nemen van je eigengefokte "kroost", maar in mijn geval doe ik het met name om het ras in stand te houden en is het dus zaak om nieuwe eigenaren te vinden, die het ras waarderen en die er eventueel ook mee verder willen.

Voor de hondjes zou het ook niet eerlijk zijn als ik ze allemaal zou houden, ze krijgen dan nooit de aandacht die ze verdienen!

Maar mijn situatie is natuurlijk heel anders dan de jouwe, omdat het fokken bij jou een ongelukje was, en bij mij een zeer lang overwogen en heel goed voorbereide beslissing.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:25

Pfoe ik heb dat ook voor..Had een tijdje geleden een neste cavia's *grinnik*.. Was erbij toen ze werden geboren...Maar 5 cavia's kon ik echt niet houden...Dus met heeeel veel pijn in mijn hart heb ik er toch maar twee weggegeven..Oei, wat heb ik verschrikkelijk gehuild zeg.

Groetjes

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:32

Mijn hondjes mogen ook noooit puppies krijgen! Het lijkt me zo erg om je hondje weg te geven aan andere!
Niks voor mij dus Haha!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:35

Dat is ook de reden dat mijn poes en kater gesteriliseerd en gecastreerd zijn.
Met al die lieve kittens om ons heen,was er niet 1 weggegaan.
Dat is ook de reden dat ik nog aarzel met een veulen krijgen van onze Magic,die mag ook nooooit meer weg


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

_Jimmy_

Berichten: 15
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:15

snap precies wa je bedoelt!
toen onze hond pups kreeg was er al een dood, de andere had een open gehemelte, de andere werd door de moeder doodgedrukt en de laatste zouden we houden maar toen besloten mijn ouders om hem toch maar te verkopen omdat het een reu was, dus ik snap precies wat je bedoelt Huilen Lachen

Hmmmmmmmmmmm

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 23:13

Bedankt voor jullie reacties.

Toch zit ik er nog erg mee.
Ze worden met de dag mooier en aandoenlijker........ Verdrietig

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Joelle1996, rider, Rivendell, Tieneke en 149 bezoekers