wit schuim rond zijn lippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

wit schuim rond zijn lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 12:20

Hoe krijg je wit schuim op de lippen van je paard? Mijn had dat eerst wel maar na 3 maand een blessure gehad te hebben schuimt hij niet meer. Wat moet je doen om hem weer te laten schuimen? Moet ik met meer stelling rijden? Hij is niet snel ontspannen. Graag tips.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:26

wil je graag schuim dan?

Farjen

Berichten: 7990
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:28

Ik denk dat ze wilt dat hij op zijn bit kauwt en daarom speeksel produceert?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:30

halve appel geven vlak voor het rijden
of wat stroop op het bit smeren

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:34

Het is toch niet nodig dat je paard schuimt? Ik zou vooral niet doen wat crossmonster zegt, want dan gaat het alleen maar om het schuim en niet om hetgene wat het schuim veroorzaakt. Gewoon je paard ontspannen rijden en als je dat goed doet gaat hij vanzelf op zijn bit kauwen en schuimen. Zowieso komt schuimen niet bij elk paard. Mijn paard zit namelijk vaak ontspannen te kauwen op het bit, maar echt schuim heb ik nog nooit gezien.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:39

Je kunt hem ook een pepermuntje geven, doen wij altijd bij de belsen als we erop gaan rijden.

Groetjes,
Anneke

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:44

Kiamyd schreef:
Het is toch niet nodig dat je paard schuimt? Ik zou vooral niet doen wat crossmonster zegt, want dan gaat het alleen maar om het schuim en niet om hetgene wat het schuim veroorzaakt. Gewoon je paard ontspannen rijden en als je dat goed doet gaat hij vanzelf op zijn bit kauwen en schuimen. Zowieso komt schuimen niet bij elk paard. Mijn paard zit namelijk vaak ontspannen te kauwen op het bit, maar echt schuim heb ik nog nooit gezien.


als een paard moeite heeft om het bit aan te nemen, dan kun je deze dingen makkelijk proberen , het schaad iig niet, alleen als je het elke dag zou doen (niet goed voor de tanden:D)

maar als het bit voor het paard smakelijker is ,neemt ie het ook makkelijk aan.ik ken mensen die voor de dressuurproef een appeltje geven zodat ie in de proef een beetje schuimt

en zoals in de vraag staat vermeld, wil ze weten hoe ze m weer kan laten schuimen.sommige paarden schuimen idd bijna niet, maar als ze dat toch misshcien mooi vind ofzo? geef gewoon een half appeltje

Romeertje

Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:12

Er zijn appelsnoepjes en daar gaan ze van schuimen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:26

er zijn idd paarden die minimaal schuimen en anderen hebben een overvloed aan schuim op hun bekkie als ze aan het werk zijn Haha!

rijd je nou anders? of niet?
heeft ie nog wat last van z'n blessure?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:03

Zorgen dat je paard een bit heeft wat hij goed accepteert Lachen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:52

Kore schuimt ook niet elke dag.
Meestal is schuimen een teken van ontspanning. Het kan dus zijn dat je paard om een of andere reden ergens spanning voelt en/of opbouwt en dus niet lekker gaat schuimen.
Maarja, er zijn ook zat paarden die ontspannen lopen en niet schuimen, t ligt maar net aan het paard.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:53

Ik snap niet dat ze zo kickt op die schuim?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:01

kattebeest schreef:
er zijn idd paarden die minimaal schuimen en anderen hebben een overvloed aan schuim op hun bekkie als ze aan het werk zijn Haha!

Ja zoals Jamy Haha!
Is daar niks tegen ofzo Verward De slierten druipen er echt vanaf af en vliegen in de ronte, je kan zo zien waar ik gereden heb meestal! Dat is niet te kort. Niemand wil dat lieve diertje ook in zijn buurt hebben na het rijden Verward *LOL*

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:19

wil net zeggen spuit er scheerschuim op!!

nee ff zonder dollen je moet ontspannen rijden en zorgen dat hij lekker het bit aanneemt. Staat het btw stoer dan schuim?? of ben ik blont