Verbazende Endurance Holten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Verbazende Endurance Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 10:00

Nou, mijn favoriete wedstrijd van het seizoen zit er weer op.. Heerlijke wedstrijd vind ik het altijd, supersfeertje en perfecte organisatie, nog nooit problemen gehad..

Na Kootwijkervbroek 2 weekjes terug, zat ik mezelf helemaal op te vreten tot aan gisteravond. In Kwb heeft ze zich in de eindsprint gestoten tegen een paaltje en daardoor werd zij afgekeurd op kreupelheid. Goed, ik wist dus heus wel dat het door dat paaltje kwam, maar toch blijft het in je hoofd malen "Straks is het wel die hoefkatrol..". Ik zat dus al een week vol spanning..

Om half 5 uit bed, en om 10 voor 6 stonden we op stal. Het inladen ging weer super, zonder twijfelen liep ze er in. Uiteraard nog een keer verkeerd gereden (volgens mijn vader en mij was de A28 het snelst, volgens mijn vriend en moeder de A1.. En grr.. zij hadden gelijk, dus weer omkeren...), maar verder waren we er zo, om exact half 8.

Rustigaan alles gehaald, Navy gefatsoeneerd en even lekker los gestapt voor we naar de voorkeuring gingen. Daar was alles in orde.

3 kwartier later van start gegaan. Navy had wat behoorlijke problemen met die km stappen in het begin, ze wou zo graag.. Er kwam dus ook behoorlijk wat actie uit toen we na 1 km in draf overgingen. Ze voelde super, alleen veel te snel. Normaal gesproken is dat met 10/15 km wel minder, nu pas na 22 km.. Ze voelde zo anders vergeleken met andere wedstrijden, zoveel enthousiaster. Ik denk dat ze wat meer aan het klasse II begint te wennen. Super dus.

Bij aankomst in de vetgate had ze een hartslag van 54, maar toch even gekoeld en wat laten drinken voor we aanboden. 6 minuutjes later bij de keuring was haar hartslag 48, ademhaling 22 en de turgor (zoals gewoonlijk) te hoog, ik geloof 2.
Voor de locomotie helaas weer een Btje, gelukkig niet op de voorbenen maar omdat ze wat stijfjes achter liep.

Rit weer vervolgd. Mevrouw dook opeens de bosjes in (met mij half in takken verstrengeld) om een plas te doen. Geweldig, dat was ze in elk geval kwijt.
De laatste lus ging ook super, en veel sneller dan ik had verwacht waren we bij de finish.

Een hartslag van 60 daar, en na een halfuur, op de nekeuring was deze netjes 44. Weer alles goed, ze had wat beter gedronken. Alleen nog steeds een Btje, jammer, maar ik was allang blij dat het niet in de voorbenen zat.

Uiteindelijk bleken we zelfs tweede te zijn geworden met een nette tijd van 14,73 km/u! Lekker naar huis gegaan, waar Navy meteen begon te drinken en plassen. Gekke beesten, dat doen ze het liefst thuis.. Alles was in orde, en ik heb over deze wedtsrijd zeker het beste gevoel gehad dan over alle andere klasse II´s.

Thuis kreeg ik alleen een flinke dip. Geen idee wat het was; de p+ijn in mijn rug waar ik al een half jaar mee klooi, de pijn in mijn schenen, de hoofdpijn, vermoeidheid of alle spanning die eruit kwam.. Maar ik was hjelemaal overstuur. Mentaal was het allemaal een beetje veel geweest. Lekker gebadderd en daarna ging het wat beter.

Net even de film gekeken, leuk Lachen Ik zal zo direct de foto´s erop gooien, even uploaden. Dan gauw naar mijn meisje, lekker verwennen met een slobbertje en een stapritje en flinke knuffels, en dqan volgende week Leersum al weer...

(iedereen verder: gefeliciteerd!)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:04

Fijn dat het zo goed ging in Holten. Ik vond het ook leuk om je nu toch eens echt gemeet te hebben. En Navy is anders dan Salty, maar wel een erg mooi paard !

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:21

Ik heb je trailer zien rijden en de naam Navy kwam me wel erg bekend voor!!
Maar niks gezegt, ook omdat mijn kwartje errug op was Knipoog
Sorry, alsnog:Hallo en fijn dat het goed gegaan is.
Ik kijk uit naar je foto's
Jorie

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:39

gefeliciteerd! goed dat ze zo goed liep. hoop wel dat ze leert drinken en eten op een wedstrijd. Is wel zo handig als je langere afstanden gaat rijden. Start je in leersum ook? Op welke afstand?

Geniet van de dag

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:59

!!!gefeliciteerd!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:14

ook gefeliciteerd van mij!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 16:29

Dank jullie wel!

Gerritje, eten doet ze wel, gelukkig, alleen het drinken.. Met zemelen en heel veel water lukt het wel, maar over het algemeen drinkt ze echt niet voldoende voor we er 45 op hebben zitten, daarna lukt het wel. Elke wedstrijd gaat beter, en thuis oefenen we nog flink door na elke rit emmers aan te bieden.
Jij in elk geval heel erg gefeliciteerd! Ik bewonder jullie enorm, het hele groepje Fjorden en de IJslander, zeker nadat je in Wittelte (of was het Lage Vuursche? Bloos ) een beetje twijfelde door de ridgeway.

De foto´s staan inmiddels op de PC, maar het uploaden wil nog niet lukken (wachtwoord kwijt..), maar ik zal me haasten..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:25

Heb je al eens bietenpulp water geprobeert? Wil ook nog wel eens werken. Of een hele waterige slobber. Nasir mijn arabiertje) is ook zo'n slechte drinker. Na een km of 50 is het pas nodig om een slok te nemen. Hele waterige slobber of bietenpulp water wil wel eens werken.

Wat rij je in Leersum? Ik start met Nasir daar klasse 2.

Geniet van de dag

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:02

Navy gefeliciteerd, superprestatie hoor!
ik heb je trailer nog zien staan maar toen was er niemand in de buurt dus kon ik me ook niet komen voorstellen.
ik ben erg benieuwd naar de foto's dus kom maar op.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:08

Ook van mij gefeliciteerd. Superprestatie meid.

'Paint' it 'Black'

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:35

Navy, het gaat super met je in klasse 2 OK dan!

gefeliciteeerd hoor

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:05

Goed gevoel hè, zo'n klasse 2 goed uitrijden! Ik heb jullie maar heel even in een flits voorbij zien komen op dat 2 km heen/2 km terug-traject (waar Ret niet zo'n zin had in 2 km terug), dat ging er vrij vlot aan toe. Nogmaals gefeliciteerd met je 2e plaats! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 17:17

Nog een keer allemaal bedankt!

Ik start in Leersum lekker weer klasse II, even flink getwijfeld, maar het ging zo lekker zaterdag en gister gaf ze me het idee niets meer dan een gewoon ritje te hebben gamaakt. We gaan wel rustigaan doen dit keer, dat zeg ik vaker, maar nu wil ik me echt richten op de tijd die ik in gedachten heb; rond de 12 km/u. Een nette vetkaart achterlaten en wie weet in Ommen zelfs de 73 rijden in een rustig tempo. Maar goed, daar hebben we nog even bedenktijd voor, anders switchen we weer even naar klasse I over..
Bietenpulp hebben we geprobeerd; mevrouw is verwaand en vond dit vies Lachen Slobber wil nog wel eens lukken, maar heel veel water met zemelen vind ze gewoon veel lekkerder. Voordeel is ook dat dit de darmen continu actief houdt (maar dat kan zich ook uiten in flink veel schijten Haha! ).

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers