Dillema

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Dillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:54

Ik zit al een hele tijd te piekeren over een probleem. Met woody gaat het steeds beter. Hij staat te glimmen en hij wordt steeds aanhankelijker. Lekker kroelen, poetsen enz. Het is echt een schat van een paard.
Maar zodra ik er op gaat zitten klikt het gewoon niet meer. Het knopje gaat om en het is gewoon een totaal ander paard. Niet dat hij gemeen ofzo is. Maar hij is zo druk.
Zit echt heel erg te twijfelen of dit wel een paard voor mij is.

Zo he he dat heb ik van me afgeschreven. Echt ik wil hem niet kwijt, maar ik zie er gewoon tegen op om er op te gaan zitten.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:59

Hoe lang heb je je paard al en was het vanaf het begin al zo?

Bij mijn vorige paard heb ik het een half jaar aangekeken. Ze ging van kwaad naar erger en daarom heb ik haar verkocht. Mijn paard was dus een levensgevaarlijke bok en ik wilde nog langer blijven ademen...

Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, voor mezelf een tijdslimiet maken en als binnen die tijd het niet verandert, de knoop doorhakken en opzoek gaan naar een ander paard waar het wel onder het zadel mee klikt.

Toos paardloos

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 17:02

idd hij is vanaf het begin al erg druk. Maar hoe langer hij onder het zadel is en meet spieren en conditie krijgt hoe drukker hij wordt. Verder is hij niet gevaarlijk ofzo, maar hij wil gewoon absoluut niet meewerken. Zodra je hem iets strenger aanpakt is hij beledigd en dan is hij de eerste komende 3 rondjes van het padje

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:33

Jammer. Ik vind jullie juist zo een mooi plaatje, van de foto's. Hopenlijk komt het weer goed.

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:41

Mijn verzorgpony was een tijdje terug ook altijd heel druk. Hij kon heel gemeen bokken en druk doen en ik zag er soms inderdaad tegenop om er weer op te gaan zitten. Nu heeft hij een keer per week dressuurles, een keer per week springles en een keer per week crossless. Voor de rest wordt hij een keer per week gelongeerd en gaat hij vaak naar buiten. Misschien is crossless iets voor jouw paard, daar kan hij misschien zijn ei in kwijt. Of misschien is een intensieve dressuurles ook voldoende. Succes!

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:42

Mijn verzorgpony is nu trouwens superlief, hij bokt nooit meer en doet ook nooit druk Lachen (Was ik even vergeten om erbij te zetten)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:15

hij krijgt beweging zat dus daar ligt het niet aan

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:22

hij is toch nog niet zo lang onder het zadel?

hij is volgens mij gewoon aan het puberen, alle paarden hebben zo'n periode!

Besluit voor jezelf of je er echt voor wil gaan, en ga er da ook voor de volle 100% voor, of besluit dat je liever een makkelijker te rijden paard wil, die al wat meer kan(bv L niveau op wedstrijden heeft gelopen) en dan zal je woody moeten verkopen.

Ik heb 4 jaar lang een soort gevecht gehad met mn paard, ben samen met hem achterover gevallen door t gesteiger en gestaak van hem, maar ik heb besloten er echt voor te gaan, en dat ik hem naar het Z zou rijden.
we zijn nu M2+wp dus ben hard op weg

het is zeker niet makkelijk geweest, maar ik heb zo veel geleerd!

heb vorig jaar een jonge merrie ingereden, duie is nu ook zo heerlijk aan het puberen, ze is dwars en probeert te staken en steigeren, en als je haar da flink voorwaarts rijdt gaa ze bokker en gaat ze stuurloos door de bak.

Ik ben van mn eigen paard wel wat meer gewend dus pak haar flink aan, tot ze luisterd, en dan loopt ze weer heel braaf

dus kijk naar jezelf, hoeveel zelfvertrouwen&lef heb je, en wil je er echt voor gaan, of heb je liever een makkelijker paard?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:34

ja ik denk idd Puberen leonie, hij is je aan het uitproberen, en de kunst is, kan je dat aan? Ik neem dat je wel les hebt? Wat zeggen die ervan? Ik ou het een half jaar aankijken, en dan nadenken over een beslissing. Ik heb ook een jong paard gehad, en zelf ingereden, maar de klik was er niet, ze wilde alleen maar klieren....en uitproberen, want ze worden meer mans en gaan zich vervelen....
Wat geef je voor voer, staat ie goed in het voer bedoel ik, niet teveel en krijgt ie kuil? Want dat zijn allemaal energie peppers, mijn vorrige paard kon absoluut niet tegen Geplette haver, dan werd t een duivel!
Ik heb die strijd overigens opgegeven, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen hoor!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:00

Er is nog hoop hoor.. Haha!

Banjer en ik klikten ook helemaal niet met rijden in het begin... en nu gaat het super!!

ALs je echt twijfelt, vraag jezelf dan af... Wat wil je met je paard? Waarom heb je dit paard? Ben je bereid om je doelen voor dit paard aan te passen? En ben je bereid om te "knokken" voor het laten klikken?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 09:32

Hij staat nu op drie kilo basisbrok en een keer kuilgras. Ja ik heb 2 keer in de week les. Zij zegt dat ik gewoon door moet rijden als of er niks gebeurd. Namelijk als je woody afstraft dan raakt hij totaal in paniek en dan kan je de ontspanning het komende uur wel vergeten.
Ik wordt er zo moedeloos van dat ik eigenlijk niks kan doen. Maar bedankt voor al jullie reacties. We gaan er gewoon weer tegen aan. Hopen dat het ooit wat wordt en dat hij voor me wil gaan werken.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:40

o maar dat doe ik met Quentin ook hoor

die kan zo achterlijk steigeren en staken, maar dan gewoon doen of je gek bent enm weer doorrijden

niet boos worden/blijven, gewoon doorrijden of er nix aan de hand is, dat werkt het beste!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:46

Kan het neit zijn dat hij aan het puberen is??
Toen ik Ewald kocht was ie een brave rustige pony. Maar nu komt er steed smeer leven is. Met rijden moet ik er tegenwoordig altijd op verdacht zijn dat hij kan omdraaien en er vandoor kan vliegen. Maar dit zijn bij Ewald tot nu toe gewoon periodes. Hij zit nu ongelovlijk goed in zn vel en is zooo vrolijk, dus ik neem het hem niet kwalijk dat hij het ook onder het zadel is, maar oke er zijn grenzen!

Ik zou het nog even aankijken, succes!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:04

je zegt dat ie kuil krijgt, kan je dat niet beter vervangen door gewoon hooi? Want er zit erg veel energie in, mijn arabier is ook niet te handhaven als ik dat voer, of jemoet minder biks geven...succes!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:23

Als hij zijn brok nodig heeft, dan zoveel blijven voeren, doet hij het goed op de helft en valt hij er niet van in en wordt niet sloom, dan voer je gewoon de helft. Mijn volbloed krijgt in totaal per dag maar 1- 1 1/2 kilo brok en dat is voor hem meer dan genoeg en hij werkt dus echt 6 dagen per week.

Toos paardloos

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:59

Ik kan alleen maar zeggen doorzetten!!!!
Met Mable heb ik precies hetzelfde doorgemaakt. Neem een goeie instructrice in de arm en geef niet op!
Het helpt ook om er altijd iemand bij te hebben als je gaat rijden, het mooiste zou zijn als dat ook nog een iemand is die je wat aanwijzingen kan geven. Geloof me je moet er alleen maar even mee om leren gaan.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:28

Renske20 schreef:
Besluit voor jezelf of je er echt voor wil gaan, en ga er da ook voor de volle 100% voor, of besluit dat je liever een makkelijker te rijden paard wil, die al wat meer kan(bv L niveau op wedstrijden heeft gelopen) en dan zal je woody moeten verkopen.

Ik heb 4 jaar lang een soort gevecht gehad met mn paard, ben samen met hem achterover gevallen door t gesteiger en gestaak van hem, maar ik heb besloten er echt voor te gaan, en dat ik hem naar het Z zou rijden.
we zijn nu M2+wp dus ben hard op weg

het is zeker niet makkelijk geweest, maar ik heb zo veel geleerd!


dat heb ik ook gehad met mickey,op een gegeven momment hebben we haar ook willlen weg doen (na een ongeluk met haar enzo)
en als ik er niet opzat was ze zo lief echt met alles,dat is ze nu trouwens nog hoor Lachen
ik heb toen ook gewoon flink doorgezet,want ik wou haar niet kwijt,na dat flinke doorzetten heb ik er idd ook alleen maar van geleert,en er een heel fijn paard van over gehouden.
ik heb nu harstikke zin altijd in het rijden,wat super gaat enzo,en ben helemaal trots op haar,ik denk nu pff wat was ik slap als ik haar toen had verkocht.
het buitenrijden lukt ook nog niet helemaal naar het ongeluk,dat ben ik weer aan het opbouwen,ik kan nu alweer lekker kleine stukjes het bos in,wat ik super goed vind gaan Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:39

Ik sluit me aan bij de bovenstaande suggesties ,
en daarbij nog :

Ben je niet steeds min of meer hetzelfde met het paard aan het doen , dat het hem gaat vervelen of niet meer boeit , en hij dwars wordt omdat hij er geen plezier in heeft Verward

Ik bedoel , misschien dat hij veel liever oplettend voor je werkt als je wat meer afwisseling en leuks in het werk brengt ?

Bijvoorbeeld regelmatig een paar stevige kilometervretende buitenritten om het gemoed op te peppen

Ik weet niet hoe je nu rijdt en dat paard houdt natuurlijk Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 16:07

Bedankt voor alle lieve reacties.
Op minder voer kan hij echt niet. Dan valt hij heel erg in. Hij is nu al niet een van de dikste. En het zal best dat hij aan het puberen is. Maar het is al een heel druk paard van zich zelf en nu is het helemaal erg. Ik weet niet of zijn karakter wel bij me past. Maar bedankt voor alle tips ik zal er aan denken als ik het weer eens niet zie zitten. ik ga er gewoon weer tegen aan Haha!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:22

knap van je leonie als je gek bent van je paard moet je er gewoon voor gaan, en dan komt je tijd vanzelf.!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:13

Niet opgeven hoor! Je hebt echt een supermooi paard als ik de foto's zo zie en deze buien gaan vast wel weer over als ie wat ouder en wijzer is.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:02

Gewoon lekker doorrijden, hij geeft zich vanzelf wel over ... Probeer het spelenderwijs op te pakken ...

Het is nog een jong dier ... en net als julia zegt: Het gaat echt wel over als ze ouder word en meer leert over het hoe of wat ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 11:37

ja ik hoop het en anders stuur ik hem gewoon op strafkamp grr Haha!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:06

Lekker veel lessen tot je erbij neevalt Lachen
Jullie komen er echt wel jullie passen zo goed bij elkaar, juist omdat hij heet is en jij rustig dan compenseert dat.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 10:41

nou ik weet niet hoelang ik nog rustig kan blijven hoor. ben hem zo zat

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ravie2013 en 34 bezoekers