indrukken van mijn eerste endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

indrukken van mijn eerste endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 19:08

En dan hier, een verslagje van Holten!

Gister ( vrijdag ) optijd naar bed gegaan, en de hele nacht heerlijk geslapen, niks geen rare visioenen gehad over wat er allemaal fout zou kunnen gaan, en dat was maar goed ook! Pling
Sochtends om 7 uur ging mijn wekker, vrijdag avond mijn spullen al klaargemaakt, dus het ontbijt naar binnen gepropt aangekleed etc. Om 10 voor 8 vertrokken we op weg naar stal ( ondertussen begonnen de kriebels een beetje te komen, denk aan: heb ik wel alles? straks is kim kreupel, straks wil ze de trailer niet in )
Gelukkig was al het 'gestress' voor niks, kwam aan op stal en daar stond Kim rustig op haar hooi te kauwen, heb der een schep bix gegeven en de spullen in de auto geladen ( zadel etc. ) deken,beschermers omgedaan, en gelukig ging kim ( redelijk ) makkelijk de trailer in. pfieeuw we zijn iig op weg! rustige reis gehad en om 9:15 aangekomen op het terrein. Beetje rondgekeken, hesje opgehaald ( nr. 85! Clown ), agnes ( lepeltje ) opgewacht, en toen om een uur of 10 op weg naar de voorkeuring, het eerste gedeelte was niet echt zenuwslopend, hartslag was netjes ( 40 ) ademhaling ook ( 28 ) de rest wat ze controleren was ook allemaal prima. WEl wat commetaar over haar ontstoken oogjes, maar goed. Toen op weg naar voordraven ( was echt als de dood dat alles voor niks was geweest, en dat ze werd afgekeurd ) Gelukkig was niets minder waar, en kreeg ze na 1 keer draven een A voor locomotie. yess:D we mogen starten ( agnes was verder ook helemaal goedgekeurd )
Onze starttijd aangevraagd ( 11:20 ) en rustig aan beginnen met opzadelen en verder klaarmaken. Om 11:10 rondjes gaan lopen in de binnenmanege en keurig om 11:20 gestart ( kunnen de dressuurwedstrijden nog een voorbeeld aan nemen Knipoog )
Van de hele rit heb ik echt genoten! Super omgeving, Kim had er een ontzettende zin in, ze was super vrolijk, geen gestress om de route want die stond prima aangegeven. voor het eerst laten gromen bij groompunt D, wat gedronken ( kim en ik ) en weer vrolijk verder gegaan OK dan!
Bordje, nog 2 km tot de p/a iets erna zijn we gaan stappen, het begon nu toch allemaal wel te knagen. 1 km voor de p/a afgestapt en er naast gelopen. Trix en Kim zagen er beide rustig uit, en dat bleek waar te zijn, Kim had een hartslag van 44 Lachen Wij weer vrolijk verder. Het laatste gedeelte van de rit ging stukken sneller dan het eerste lekker gedraafd helemaal perfect. ( helaas wel vivian *vippie * zien vallen Scheve mond ) En zo'n 2 km voor de finish weer gaan stappen ( pony's zagen er al wel weer wat meer moe uit ) en 1 km voor de finish er naast gaan lopen ( ook nog even gegroomd bij groompunt G ) en vlak voor de finsh er weer op. Hartslag bij finish: 44 Pling
Ik weer helemaal gelukkig, rustig naar de trailer gelopen, kim afgesponst deken opgedaan, bix gevoerd, water laten drinken en op naar de nakeuring. Hartslag: 36, ademhling: 28 en voor de rest helemaal in orde. Bij het voordraven weer gelijk een A voor locomotie. Heb mijn eerste endurance dus prima uitgereden!

Wat ik vooral super vond was de sfeer, allemaal wildvreemde mensen die je allemaal begroeten alsof je ze al jaren kent ( niet binnensmonds 'dag' maar echt heeeeeey Tong uitsteken ) Mensen die vragen hoe het allemaal is gegaan echt top OK dan!
Verder de route was super aangegeven, ook de groompunten waren makkelijk te vinden, mijn ouders vonden alleen het parkeren wel een minpuntje, beetje kriskras door elkaar etc. verder helemaal top OK dan!

Heb uitgerekend dat we zo rond de 10 km/h hebben gereden, leek me best netjes voor de eerste keer!
Ben wel van plan om als er nog een volgende keer komt ( als het aan mij ligt wel Lachen ) Iets minder te stappen en in een wat hoger tempo te rijden

Ik reed dus samen met Agnes ( Lepeltje ) de kennismakingsklasse ( 27 km )

Foto's zijn ook gemaakt, zal ze er vanavond nog even op zetten.

Zo, het is een beetje een lang verslag geworden, en dan heb ik nog niet eens alles kunnen vertellen... Clown


(L)


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:46

wat leuk dat het zo goed is gegaan. Op naar de volgende rit OK dan!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:47

O goed jho dat het je zo goed is bevallen
En ongeveer 10km p/u heb je netjes gereden hoor! Echt niet slecht voor de 1e keer.

Pas maar op endurance is zeer verslafend! Haha! Ik kan het weten namelijk, ik ben na 1x kennismakingsklasse, gelijk lid geworden en Leersum wordt mijn 3e wedstrijd

Welke wordt je volgende endurance wedstrijd?

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 19:52

hmm... ben nu een beetje aan het rondkijken, zijn nog maar drie wedstrijden, waarvan 2 op zondag ( en aangezien agnes, waar ik mee samen rij niet haar pony mag gebruiken van de eigenaar.... ) blijft alleen katwijk over, en dat is best een eind rijden, dus moet nog even overleggen.

(L)

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:37

echt gefeliciteerd joh echt heel goed voor de eerste keer,maar zat je niet in de prijzen?maar ja het is belangrijker dat de conditi goed is van het dier en dat je ervan genoten hebt leuk voor je OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:43

Zo nette hartslagwaarden zeg!
Leuk dat je eerste rit zo goed bevallen is, ben benieuwd naar de foto's!
En natuurlijk naar de andere verslagen van de mensen in Holten, want er verschenen veel bokkers aan de start vandaag als het goed is.
Heb jij veel bokkers gezien?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:48

Het ging wel erg goed he? Met Trix wat minder maar toch ook niet slecht. Lachen
Mijn verslag+ foto's staan hier:
[ITP] Endurance Holten
Holten was echt zwaar leuk!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:08

PAS OP !!! Endurance is verslavend!
Gefeliciteerd met de volbrachte rit ! En de sfeer is inderdaad erg goed. Heb jullie niet gezien (iig niet onderweg Knipoog).

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:12

fijn dat ie zo goed ging !! succes met de volgende

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:12

roderigo schreef:
echt gefeliciteerd joh echt heel goed voor de eerste keer,maar zat je niet in de prijzen?maar ja het is belangrijker dat de conditi goed is van het dier en dat je ervan genoten hebt leuk voor je OK dan!


Van de kennismakingsklasse word geen klassement opgemaakt, dus in de prijzen vallen lukt zowieso niet Haha!

Leuk dat het je goed bevallen is. KWB was mijn eerste, en ook ik ben aangestoken. Als alles goedgaat, ben ik volgend seizoen lid en gaan we meer wedstrijden rijden.. Lachen


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:36

post op verkeerd topic Clown

(L)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:01

Anne schreef:
Wat ik vooral super vond was de sfeer, allemaal wildvreemde mensen die je allemaal begroeten alsof je ze al jaren kent ( niet binnensmonds 'dag' maar echt heeeeeey Tong uitsteken ) Mensen die vragen hoe het allemaal is gegaan echt top OK dan!


Dat heb ik vandaag van meer 'nieuwelingen' gehoord en ik kan het alleen maar bevestigen!

Leuk dat je eerste endurancerit zo goed is bevallen! En ik herinner me nu ineens dat ik jullie volgens mij heb gezien. Ik liep om een uurtje of 9 met paard van het parkeerveld naar de binnenbak en toen kwam er een trailer met 'KIM' erop het veld op. Moest meteen aan jou denken, was jij dat ook?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:40

Heh, mijn maman (echt helemaal geen paardenmens) was mee vandaag en vond het erg leuk, de sfeer enzo, ze kon helemaal begrijpen dat ik er gek van was. Dus ik geloof dat ik m'n eigen groom-team in de maak heb, voor volgend seizoen... Haha! OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:42

Goed geregeld!!
Zo proberen mijn zus en ik mijn vader momenteel om te praten om zijn Renault Megane in te ruilen voor een auto die 2-paards mag trekken en zowaar het lijkt op langere termijn te gaan lukken ook! Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:41

Heb naar iedereen uitgebereid HALLO geroepen!! Maar naar wie???Geen idee!!
Vast ook tegen jullie maar ja, dat weet ik dus niet!!
We waren na afloop voldaan maar errug moe!!
Ik ben blij al die enthousiaste verhalen te horen. Klasse 2 was al redelijk bezet maar het zou leuk zijn als meer mensen doorstromen en dat begint toch bij de kennismakingsklasse en klasse 1. Dus ik hoop dat iedereen enthousiast blijft!! Maar endurance is een verslaving dus dat zal dan wel Knipoog
Jorie

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 10:41

Karin schreef:
[Leuk dat je eerste endurancerit zo goed is bevallen! En ik herinner me nu ineens dat ik jullie volgens mij heb gezien. Ik liep om een uurtje of 9 met paard van het parkeerveld naar de binnenbak en toen kwam er een trailer met 'KIM' erop het veld op. Moest meteen aan jou denken, was jij dat ook?
[/quote]


Ik denk het wel, wij kwamen om iets over 9 aan ( presieze tijd weet ik niet ) een grijze auto? met een grijze trailer en idd in nummerbord vorm, staat er kim op de trailer... Heb jou misschien ook wel gezien, maar er was zoveel te zien..... Clown

(L)

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:47

leuk dat je eerste wedstrijd zo goed gegaan is. Bij de endurance is het altijd gezellig. Echt heel ontspannen en de wedstrijd in Holten is altijd een van de gezelligste wedstrijden. We zien je vast wel vaker aan de start!

Geniet van de dag


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers