Paarden snappen het soms niet...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Paarden snappen het soms niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 22:27

Er staat sinds een maandje een meisje op de pensionstalling en het is nog niet zeker of ze blijft staan. In eerste instantie leek ze me heel aardig tot dat ik haar zag omgaan met haar paard. Tijdens het poetsen deed hij iets wat niet mocht. Wat weet ik niet precies maar ik zag wel dat hij er niet 1 maar een paar klappen voor kreeg. Mmm al niet mijn smaak maar oke.

Gisteren zag ik haar voor het eerst tijdens de les rijden. Alleen maar trekken en schoppen. Je zag gewoon dat het paard niet snapte wat zij bedoelde. Moet hij stil staan zaag zaag naar beneden en schoppen. Hij snapte gewoon totaal niet wat ze wilde. Komt haar vader nog langs me staan met een opmerking 'hier kan je nog wat van leren he! Of kan jij alles al?' Ik zei neuh ik kan er niet veel van. Uiteraard bedenk je naderhand allemaal dingen om te zeggen maar ja laat ik maar verstandig zijn.

Sommige mensen verdienen gewoon geen paard. Of moeten in hun volgende leven paard zijn van zo'n ruiter. Leren ze misschien van. ~~}>


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:39

Als ik zo'n ruiter had zou ik helemaal niet meer lopen Haha!, erbij gaan liggen ofzo, of keihard wegrennen Tong uitsteken

Maar inderdaad, af en toe heb je wel zoiets van: Stoom uit je oren Maar dan kan je beter maar niks zeggen >;)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:51

liberty schreef:
Als ik zo'n ruiter had zou ik helemaal niet meer lopen Haha!, erbij gaan liggen ofzo, of keihard wegrennen Tong uitsteken


Dan ben je vals en wild en moet je, eventueel na een tiental keren te zijn verhandelt met mensen die ook hun manier van temmen even in praktijk willen brengen, naar de slacht.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:00

tssk wat stom zeg!sommige mensen.... Lips are sealed

was het toevallig een vosje dat paard?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 23:06

Nee een donkerbruine volgens mij zonder aftekeningen. Ze lest bij Jan bij de verenigingslessen. Meisje met kort blond haar.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:45

verenigingslessen? welke club geeft jan dan nog les?
want de club van hoogeloon geeft alleen Ben nog les.

vind dat altijd heeeeeeel storend als mensen hun paard onnodig afstraffen, vooral omdat t paard vaak niet eens beseft dat ie iets fout deed, als ie al iets fout deed!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:46

Doet ze dat tijdens de les dan ook?
Want als ik dat soort dingen zou flikken met mijn paard en mijn instructrice zou erbij zijn denk ik dat ik ongenadeloos op mijn kop ga krijgen...als ze me niet eerst van mijn paard afsleurt OK dan!

Verder krijg je misschien nog eens de kans om ook eens op dat paard te zitten, kan je laten zien hoe het wel moet, wedden dat ze dan wel luisteren.

Tsja...denk dat iedereen weleens een ouder *pa of moe* heeft meegemaakt die alles wat hun kind doet geweldig vindt...ook al weten ze er zelf geen barst vanaf.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:21

Kais"]
[quote="liberty schreef:
Als ik zo'n ruiter had zou ik helemaal niet meer lopen Haha!, erbij gaan liggen ofzo, of keihard wegrennen Tong uitsteken


Dan ben je vals en wild en moet je, eventueel na een tiental keren te zijn verhandelt met mensen die ook hun manier van temmen even in praktijk willen brengen, naar de slacht.
[/quote]

nee want bij een andere ruiter die lief is ben ik ook lief

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:29

Lisette schreef
Citaat:
Komt haar vader nog langs me staan met een opmerking 'hier kan je nog wat van leren he! Of kan jij alles al?' Ik zei neuh ik kan er niet veel van.

Eigenlijk is dit het beste antwoord dat je kunt geven!! Met zulke mensen in discussie gaan leidt toch nergens toe...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:09

liberty schreef:
Als ik zo'n ruiter had zou ik helemaal niet meer lopen Haha!, erbij gaan liggen ofzo, of keihard wegrennen Tong uitsteken

Maar inderdaad, af en toe heb je wel zoiets van: Stoom uit je oren Maar dan kan je beter maar niks zeggen >;)


Probeer ik zo me best te doen en alles op een vriendelijke manier met me paard op telossen...
Heb ik er wel 1 die als ze iets moest gaan doen ging liggen, heel hard weg rennen, stijgeren, meppen naar je been en tegen de muur leunen... Boos!
Maar goed dit gaat niet echt over het onderwerp...

Ik vind het knap dat je dat antwoord kon geven. Dat neem ik me ook altijd voor dan denk ik niet mee bemoeien is niet mijn paard.
Maar als iemand dan ook nog beweert dat het goed is tja dan kan ik me bek niet meer houden en dan komt er iets heel banketstaaf uit...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:10

liberty"]
[quote="Kais"][quote="liberty schreef:
Als ik zo'n ruiter had zou ik helemaal niet meer lopen Haha!, erbij gaan liggen ofzo, of keihard wegrennen Tong uitsteken


Dan ben je vals en wild en moet je, eventueel na een tiental keren te zijn verhandelt met mensen die ook hun manier van temmen even in praktijk willen brengen, naar de slacht.
[/quote]

nee want bij een andere ruiter die lief is ben ik ook lief
[/quote]

Je wordt dan meestal naar iemand gestuurd of aan iemand verkocht die jou wel even zal 'aanpakken'...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:42

Ja dat is waar, maar er zijn er ook bij die het op een rustige manier doen Knipoog

Ow ja en Roxxie het is maar een grapje Tong uitsteken Sommige paarden zijn zo, maar voor alles is een oplossing Lachen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:38

sommige mensen zijn echt gewoon .................................. Ik word daar ook zo ziek van, ik kan dan wel niet zo goed rijden maar ik trek of schop niet. Ik heb ook weleens van die mensen gezien en dan intussen zichzelf echt geweldig vinden..........grrrrrrr

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:44

Idd sommige mensen horen gewoon geen paard te hebben!! En het erge wat je dan hoort is dat ze dan nog denken dat ze heel geod kunnen rijden en er superveel verstand van hebben.

Maar ja zulke mensen zal je altijd wel houden

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:52

Petje af voor je antwoord hoor. OK dan! Ik zou waarschijnlijk met mijn mond vol tanden hebben gestaan. Ik ben nu ook niet zo'n fantastische ruiter maar mijn paarden schoppen doe ik niet of het moet als straf zijn omdat ze niet luistert naar het been. Moest ik zo rijden dan sleurt mijn instructeur mij van mijn paard of krijg ik flink op mijn kop.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:51

liberty schreef:
Ja dat is waar, maar er zijn er ook bij die het op een rustige manier doen Knipoog

Ow ja en Roxxie het is maar een grapje Tong uitsteken Sommige paarden zijn zo, maar voor alles is een oplossing Lachen



Dat van mij was ook maar een geintje Knipoog
Sommige paarden zijn ook inderdaad gewoon zo en ik kies er precies zo 1 uit. Daar heb ik talent voor. Clown

mirjamm

Berichten: 131
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:35

best wel heel erg zielig.
mijn paard snept ook nog niet veel omdat ze nog jong is maar dat meisje moet het niet oplossen om te slaan dat vind ik dierebeul.
zegt niemand er iets van????????????

I love Udora 4-ever

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:58

oogkleppen op en de andere kant uitkijken

zal je nog wel vaker tegenkomen

Nimmy

Berichten: 3939
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:53

petraaken schreef:
Petje af voor je antwoord hoor. OK dan! Ik zou waarschijnlijk met mijn mond vol tanden hebben gestaan. Ik ben nu ook niet zo'n fantastische ruiter maar mijn paarden schoppen doe ik niet of het moet als straf zijn omdat ze niet luistert naar het been. Moest ik zo rijden dan sleurt mijn instructeur mij van mijn paard of krijg ik flink op mijn kop.


dat zal bij mij ook gebeuren,
en tja ik ken ook van die mensen, een paard snapt iets niet er op los rammen met de zweep en vervolgens in zn mond hangen omdat ie er vandoor gaat, en maar beweren dat het zo'n eigenwijs paard is, ouders erbij, wat rijdt ze goed he? en is ie weer bezig, hij moet maar flink aangepakt worden.
ok ik gebruik ook en zweep, maar alleen als hij niet op mn been reageert, een tikje en niet omdat hij geen stelling heeft. Maar wat kun je eraan doen, behalve als ze afstapt er iets van zeggen waarbij ze toegeeft dat ik gelijk heb en zij dr gedult weer s is verloren????????????


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:56

o-o, daar had ik m'n mond dus niet kunnen houden he!!
ik geloof dat ik hem zo hebben aangekeken met een heel onnozele blik en gezegd hebben 'u maakt toch een grapje he?' of iets van 'noemt u dit in de mond hangen rijden?' of iets dergelijks.... als ik het lef had. dat is iig wat ik zou willen zeggen als ik zoiets zag... gruwelijk. ik rijd zelf niet super, maar ik luister wel naar mijn paard.
ik heb geen instructrice om naar te luisteren, dan luister ik alleen naar het paard Haha!

Enya - Daya :-)

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:58

hier kun je nog wat van leren ??

ja vooral hoe het niet moet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:26

ik had zondag toernooi gehad en moest inrijden kortbij de jumpingparcours.
komt daar een meisje met haar paard de ring uit (meisje was schat ik een jaar of 15,16). Dat paard deed totaal niets en zij begint daar met een zweep op te slaan Stoom uit je oren en dan ging dat paard vooruit, gaf ze zo een keiharde ruk aan de teugels en begon ze weer te slaan. tja ik heb het niet gezien misschien had het paard wel expres geweigerd, maar dan straf je het paard toch op het moment dat het gebeurd en eenmalig, en niet blijven doen een kwartier later, want ja dan snapt het paard het idd niet Verdrietig
en trouwens.. wat kreeg ze nu? paard: stijger, bok, stijger, bok, stijger... helemaal van de kaart. en dan kijk je ook heel lelijk naar haar als ze voorbij komt, maar 9 gevallen van de 10 krijg je dan een blik van : "moei je met je eigen zaken!" terug. zo'n mensen kunnen gewoon hun frustraties niet onder controle houden. maar moest ik later zo een kind hebben, ook als ze hetzelfde deed wat Lisette, ik gooide haar van haar paard af en dreigde het te verkopen als ze nog zo verder deed Boos!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:34

toen ik nog moeder was van een opgroeiende dochter (die is nu volwassen) zag ikdie dingen ook om mij heen en zodra ze ook maar een neiging had in die die richtung, had ze niet veel, maargoed, kon ze het rijdenschudden
alleen al die waarschuwing was voldoende
samen met het betere voorbeeld van moeders en het slechte voorbeeld vaneen berijdster op stal, dia alle frustraties op het paard afreageerde was dat genoeg

Nimmy

Berichten: 3939
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:58

sommige mensen zijn gewoon geen paard waard, (vorige eigenaar van mn vorige pony heeft in 1,5 jaar 8 pony verknalt) ken zelf een instructeur (heb er gelukkig nooit zo meegemaakt in de les, die bij kinderlessen als een pony wat lastig deed er met de longeerzweep achteraan ging, kan me niet voorstellen adt t waar is, maar dat hoorde ik van mn stage begeleider, en daar heb ik bijna 2 jaar les van gehad

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:24

Donderdag heb ik nog een meisje bij ons op stal van haar pony gehaald. Ze moest vandaag naar de Hippiade, en hij moest ineens lopen als Bonfire. (Is een haflinger). Ze werd kwaad, begon hem vooruit te stampen, begon te gillen en te huilen. Ik heb het heel eventjes aan gekeken en haar eventjes verteld van wat ze nu allemaal aan het doen was het alleen maar slechter werd. Ze begon nog harder te huilen, en toen heb ik haar af laten stappen. De arme pony was helemaal buiten adem, hij deed zo zijn best voor haar, en nog was het niet goed genoeg...
Eventjes gestapt, en toen ze rustig werd kon ze er weer op.
OEIOEI!!! Zo'n mensen zijn erg vervelend...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, DayDream21, Dirkje_Nero, Flip, K_nolan, knockout1, lies_sparkle, lissssan, marit34, midori, paardje2013, Padoertje, pillow, Ponytante, Relserk, Syzygy, xamberr en 144 bezoekers