Een product/dienst gezocht wat nog niet bestaat

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Een product/dienst gezocht wat nog niet bestaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 13:06

Bij mij op school hebben ze het geweldige idee bedacht dat alle groepen een eigen onderneming moeten gaan starten. Ook wel het project mini-onderneming. Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan?
Het is dus de bedoeling dat we dus een echte onderneming met 10 mensen opstarten. We moeten een product op de markt brengen wat nog niemand heeft. Iedereen heeft zijn eigen taken/verantwoordelijkheden binnen de onderneming. Na een aantal maanden wordt dus bekeken hoe je er voor staat. Sommige mensen blijven met hun onderneming doorgaan, maar je kunt ook beslissen er mee te stoppen.

We moeten dus ongeveer 120 aandelen verkopen. Wie wil al? Haha!
Deze kosten 12.50 per stuk. Elke persoon mag er maar een. Das jammer he...
Heeft iemand misschien nog leuke ideeën voor een origineel, niet bestaan product waarmee we de markt kunnen bestormen? Volgende week moet ik namelijk 10 ideeën hebben. En het schiet nog niet erg op Verdrietig
Alles is welkom !


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:18

Wat voor opleiding doe je? Of hoeft het niet binnen een bepaalde branche te zijn?
Kan vast wel wat ingewikkelde biotechnologische dingen bedenken, maar het moet voor jullie ook uit te voeren zijn natuurlijk.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:25

Navelschoonmaakbedrijf? Ruim de helft van de Nederlanders heeft immers een pluisje in z'n navel.... Tong uitsteken
Compleet met directie, management en werkvloer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:32

O of wacht effe, kun je niet een overhemdenstrijkservice beginnen? Maar dan in het echie en bij mij op het dorp? Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:35

Het is wel handig als je het ook kan maken,
verzin een goed antivliegenspul dat oo kwerkt tegen mok Haha! (die bestaat vast nog niet, ik ben de eerste die er wel een paar flessen van wil Haha!)

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 15:11

Ik doe een sport, gezondheid en management, maar het product hoeft er in principe niets mee te maken hebben.
He overhemdenstrijkservice is nog niet zo'n gek idee Haha! Maar volgens mij bestaan die toch al hoor Sonja. Dus.... Tong uitsteken

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:17

Een product dat nog niet bestaat meot nog worden uitgevonden! ah, nee ik vrees dat inmiddels alles al eens is uitgevonden, zelfs een navelpluisverwijderaar!

Wel zijn er zat dingen voor verbetering vatbaar. Ik kan nu natuurlijk niet bedenken, maar soms heb ik iets wat zo onhandig werkt en dan denk ik dit moet beter kunnen. zoiets moet je hebben....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:24

Hm, misschien iets als een hondenuitlaatservice?
Maar dan de nog niet-bestaande variant...
De konijnenhok-schoonmaak-service?
De vijverschoonmakers?
De fietsband-op-pomp-service op het station?
Bakjes vers gesneden fruit in de kantine op school?
Nah, succes!


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:39

Ha, dat hebben ze bij ons op school ook gedaan. Echt veel gigantisch werk dat daar in ging zitten. Je wilt de uitkomst niet wetten, net kiet zonder zelf winst te houden. Ikzelf heb er niet aan mee gedaan, maar voor ons was het dan ook niet verplicht. Hun idee. Het beste, tenminste zij vonden dit achteraf, is om een product te bedenken dát echt gemaakt kan worden. Hetgeen wat hun hadden, klinkt op papier wel goed, maar de meeste bedrijven gingen niet met ze in zee omdat het maar voor een korte tijd is. Hun idee was ook o.a om een Keycord(?) van iets te maken. Maar een niet bestaand product op de markt brengen is wel moeilijk hoor, kun je niet een product differentseren?
Ikzelf heb wel met een groep een telefoon met GPS systeem en voicecontrol "bedacht",maar hiervan hoefden we alleen een marktonderzoek en reclame,communcatieplan van te maken, dus is dan iets makkelijker dan het daadwerkelijk op de markt brengen.

Nou veel succes en ik ben benieuwd wat er van wordt.

- Offline -

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:39

Fabiënne1 schreef:
Heeft iemand misschien nog leuke ideeën voor een origineel, niet bestaan product waarmee we de markt kunnen bestormen? Volgende week moet ik namelijk 10 ideeën hebben. En het schiet nog niet erg op Verdrietig
Alles is welkom !


Ik heb hier nog een heel communicatieplan+reclameplan+marktonderzoek op de pc staan van het bedrijf 'Aikon', ook door ons zelf verzonnen, en wij hadden als product [hoewel het al wel bestaat volgens mij, alleen niet echt aangeslagen is tot nu toe] een navigatie systeem voor op de telefoon bedacht...


Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:58

idee-en:
string pocket(alleen bestaat deze al een string met een zakje)(hiertt zou je wel het heup madel van kunnen verzinnen)
sok meet een vakje om geld ik te doen(met uitgaan)
of iets anders waar geld ikn kan wat je aaan een laars/schoen kan doen
een bord(om van te eten) met een ingebouwde verwarming nooit meer koud eten.
een mesje waarmee je de laatste boter uit een boterkuipje kunt halen..
een ontwerp-je-eigen-shabrak-winkel

eh meer wete ik zo snel niet, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:00

Strijkservice bestaat idd al Sonja Knipoog
Verder ben ik eigenlijk niet zo creatief Bloos
Ik zal er eens over nadenken mocht ik vannacht opeens een geniale ingeving krijgen, dan hoor je het Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:16

Sonja schreef:
O of wacht effe, kun je niet een overhemdenstrijkservice beginnen? Maar dan in het echie en bij mij op het dorp? Tong uitsteken


Tja, moet je maar hier blijven wonen, in Alphen zit er sinds kort eentje!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:52

Ynzo schreef:
Ik heb hier nog een heel communicatieplan+reclameplan+marktonderzoek op de pc staan van het bedrijf 'Aikon', ook door ons zelf verzonnen, en wij hadden als product [hoewel het al wel bestaat volgens mij, alleen niet echt aangeslagen is tot nu toe] een navigatie systeem voor op de telefoon bedacht...



(!) Bloos! Bloos! Tjeeee, da's toevallig. Ik heb dát verslag thuis ligen. Wat doe jij hier op Bokt, joh!?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-09-03 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:52

Wat grappig, dit heb ik ook al een paar keer voor mijn opleiding moeten doen (commerciele marketing)

wat wij o.a. hadden
1. een 'bestemmingsbril' deze staat bij bijv een reisbureau en is geheel automatisch. Via deze bril kan je de vakantiebestemmingen live bekijken, evt met geluid. Op deze manier kan je makkelijker besluiten waar je naar toe wilt.

wat anderen ook wel hadden:

2. een pakje sigaretten dat...neem even een doosje lucifers in je hoofd..aan de zijkant een aanstrijkgedeelte heeft en dat je je sigaret daar langs haalt en zo aansteekt. Op die manier hoef je nooit meer met lucifers en aanstekers te werken.

poeh verder kan ik even niet opkomen...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 21:54

[/quote]Ik heb hier nog een heel communicatieplan+reclameplan+marktonderzoek op de pc staan van het bedrijf 'Aikon', ook door ons zelf verzonnen, en wij hadden als product [hoewel het al wel bestaat volgens mij, alleen niet echt aangeslagen is tot nu toe] een navigatie systeem voor op de telefoon bedacht...[/quote]

Dat klint op zich wel goed. Had je dit ook voor een mini-onderneming gedaan of een andere opdracht? Ik weet nog niet helemaal precies wat er in moet komen hoor. Maar wat jij noemt zal inderdaad ook wel.
Zou ik die eventueel een keer mogen bekijken om te kijken hoe de opzet is?

Martenique: Die met dat bord met verwarming vind ik ook een goede zeg! Ik heb weer wat om op te schrijven.
Antoinette: Bestemmingsbril is ook echt een goede.. weet je of een team daar mee verder is gegaan naar een voorronde of zo? Anders weten ze namelijk dat we het ergens anders vandaan hebben.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:01

Nee, het was een opdracht voor onze school..

er kwamen mensen van een reclamebureau om de finalisten bekend te maken...en wij zaten daar niet bij.
Alles bleef wel binnen school verder.

En onze stand stelde niet veel voor. Als jullie ook een stand moeten maken: ga voor 2 kleuren ofzo. Niet teveel, 2 kleuren is veel duidelijk Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:08

Fabiënne1 schreef:
Citaat:
Ik heb hier nog een heel communicatieplan+reclameplan+marktonderzoek op de pc staan van het bedrijf 'Aikon', ook door ons zelf verzonnen, en wij hadden als product [hoewel het al wel bestaat volgens mij, alleen niet echt aangeslagen is tot nu toe] een navigatie systeem voor op de telefoon bedacht...


Dat klint op zich wel goed. Had je dit ook voor een mini-onderneming gedaan of een andere opdracht? Ik weet nog niet helemaal precies wat er in moet komen hoor. Maar wat jij noemt zal inderdaad ook wel.
Zou ik die eventueel een keer mogen bekijken om te kijken hoe de opzet is?


Dat was voor een andere opdracht, er moest een product bedacht worden, daarna moest er een marktonderzoek gehouden worden of zo'n product wel in smaak zo vallen. Zo niet dan moesten we daar toch mee door gaan. Daarna een reclameplan, waarin o.a. moest komen te staan wanneer je reclame ging maken, hoe, waar. Communincatieplan was eigenlijk overlappend met het reclameplan, waarin je dus precies uitging leggen wat de aandachtspunten zowel plus als min, wat je doelgroep is enzo enzo. Met je mini onderneming zal je deze idd allemaal moeten maken. Op Google kun je zo een paar standaard communicatieplannen vinden.

- Offline -

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:09

Moet het persé een onbestaand product of dienst zijn? Ik weet nog dat toen wij véééle jaren geleden (7 Knipoog) een mini-onderneming hadden, dat zelfgemaakte producten (à la nestkastjes voor vogels enz) het nogal goed deden in de finale...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:36

Antoinette schreef:
2. een pakje sigaretten dat...neem even een doosje lucifers in je hoofd..aan de zijkant een aanstrijkgedeelte heeft en dat je je sigaret daar langs haalt en zo aansteekt. Op die manier hoef je nooit meer met lucifers en aanstekers te werken.


Da's echt een mooi idee om echt uit te werken . Niet dat ik een roker ben, maar al dat onhandige gedoe altijd met die mensen die geen vuur bij hebben enzo... Echt origineel vind 'k deze!


Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:40

dat moest een collega van mij vorig jaar ook!
Die hadden toen stropdassen met een rits bedacht *LOL*
En ze hadden er ook nog een n stuk of 200!!! van verkocht...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 06:16

Eilandje: Volgens mij mogen we inderdaad ook een product in een nieuw jasje steken. Maar een nieuwe lijkt ons groepje leuker.
Ik zal eens op internet gaan snuffelen voor zulke plannen, alvast bedankt allemaal.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:03

machie schreef:
dat moest een collega van mij vorig jaar ook!
Die hadden toen stropdassen met een rits bedacht *LOL*
En ze hadden er ook nog een n stuk of 200!!! van verkocht...



FF denken hoor. Tong uitsteken Die rits zit aan de achterkant neem ik aan? Moet wel zeggen dat ik dit ook een hele goede vind. Hoe duur deden ze 'm trouwens?

- Offline -

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:03

of sokken voor in je rijlaarzen met verwarming (of zoiets) voor in de winter tegen koude voeten....

verder hebben wij (ja, ik geloof dat iedereen aan zo'n project heeft moeten geloven) bedacht hoe het zou zijn met een soort van zendertjes in fietsen tegen diefstal zodat op elk moment je fiets te traceren is. (hebben ze nu ook in hele dure auto's).

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:38

DeesDeBest"]
[quote="machie schreef:
dat moest een collega van mij vorig jaar ook!
Die hadden toen stropdassen met een rits bedacht *LOL*
En ze hadden er ook nog een n stuk of 200!!! van verkocht...



FF denken hoor. Tong uitsteken Die rits zit aan de achterkant neem ik aan? Moet wel zeggen dat ik dit ook een hele goede vind. Hoe duur deden ze 'm trouwens?
[/quote]

die dingen waren 10 euro per stuk.