Muis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 09:45

Op elke paardenstal leven muizen. Over het algemeen wordt je niet daadwerkelijk geconfronteerd met deze beestjes. Tsja ach, soms loopt 1 van de stalkatten rond met een dood muisje of vind je een dode muis bij de mestput. Hoort bij het stalleven zeg maar Lachen .

Vorige week slobbertje gemaakt voor knollebol Vingers aflikken. Ik gooi het slobbertje in zn voerbak, en *ieks* er beweegt iets Ziek.

Na iets beter kijken zit daar boven op het slobbertje een allerschattigst zwart piepklein muisje Lachen . Muis en ik kijken elkaar een poosje aan en met wat hulp van mn pollepel weet ik muis uit de voerbak te werken. Via mn linkerduim (oeps, fysiek contact Ziek ) sprong muis op de stalvloer.

Gisteravond was ik weer bezig met mn slobbertje in de voerbak. Zelfde verhaal, alleen ditmaal een iets grotere grijze muis. Complicerende factor: knollebol stond al in zn box verlekkerd te kijken naar zn slobber Vork en deze muis was niet van plan zich zonder slag of stoot uit de slobber te laten jagen Boos!.

Dus daar sta je dan: 6 gram muis en 600 kilo paard die alletwee interesse hebben in 600 gram slobber Haha!.

Om paardlief direct zn slobber in te laten duiken leek me niet zo'n goed plan (ik zie hem in staat om per abuis de muis met huid en haar naar binnen te werken). Ik weer bezig om met mn pollepel de muis eruit te halen Frusty. Paardlief stond braaf achter me te wachten hoewel hij wel wat ongeduldig werd (grote lik over mn hand: 'schiet nou op' Lovers ).

Ook deze muis heb ik op de stalvloer weten te krijgen.

Ik zal toch eens een stevig functioneringsgesprek met de stalkatten (maar liefst 4 stuks) gaan houden ~~}> .


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:49

hahahahA JA GOEDE STALKATTEN HEB JE :p
misschien moeten ze een curses volgen wat is mijn doel op stal:P
hahahaha
nou hoop dat je poezen in zijn voor een goed gesprek

ik heb 5 stalpoezen en ik heb nog nooit een levende muis gezien daar
maar wel veel dooie hahahaha

succes ermee

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:57

Beter dan al die ratten die bij ons rondlopen...

Europe is our playground

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:04

Wij hebben op stal de ideale oplossing! Een familie kerkuilen!! Werkt gegarandeert OK dan!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:45

Lief toch al die beestjes in de stal? Lovers

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:55

Hehehe inderdaad! Sinds wij katten hebben (eerst 1, ondertussen 3, maar 1tje telt nog maar half mee Haha! ) hebben we geen enkele muis meer gezien (nouja, alleen dode). Dus ik zou ze eens op hun donder geven want dit slaat natuurlijk NERGENS op! Scheve mond

Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:58

Daar heb je geen poesen voor nodig Schijnheilig Daar heb je een hond voor Haha!
Kayleigh een Friese stabij is heel goed in muisjes vangen, en trouwens ook nog in mollen vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:04

Pinky_girl schreef:
Hehehe inderdaad! Sinds wij katten hebben (eerst 1, ondertussen 3, maar 1tje telt nog maar half mee Haha! ) hebben we geen enkele muis meer gezien (nouja, alleen dode). Dus ik zou ze eens op hun donder geven want dit slaat natuurlijk NERGENS op! Scheve mond

Haha!


Hehe, idd. Tja, je wilt katten, maarja, je wilt ook muizen want die zijn ook weer zo lief! Zucht... Moelijk... Moeilijk...

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:12

ooh je laat dat muisje toch niet opeten he Tong uitsteken...anders mag ie wel bij mij op stal komen Knipoog

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:16

Lianne, ik zal het muisje (en al zn familie }> ) in een mooie doos met luchtgaatjes naar je opsturen Tong uitsteken.

Wij hebben trouwens ook vleermuizen op stal. Daar ben ik wel blij mee, want die vangen heel wat vliegen weg .

De stalkatten waren geloof ik drukker met het jagen op konijnen in het duin dan met het jagen op muisjes. Zal ze er eens stevig over toespreken Haha!.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:27

nou, ik ben nog nooit gemotiveerd uit een functioneringsgesprek gekomen....dadelijk verzinnen de katten daarna nog een manier om de muizen van de buren ook bij jullie binnen te smokkelen Haha! , puur om je te kl*ten..... Extreme duivel

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 18:31

Mijn eigen kat (die gelukkig geen contact heeft met de stalkatten) heeft dat een keer gedaan.

Muis gevangen, mee naar binnen genomen. Kijk baasje: muis Haha!. Muis losgelaten (zoefffff onder de bank). Poes had er geen interesse meer voor. En bedankt Frusty .

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:36

Wij hebben een hond ook goed genoeg voor het vangen van muizen, maar ik had toch maar behoorlijke gaten in mijn zweetdeken??

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:54

Als je nog interesse hebt in nog meer boerderijkatten, dat kunnen we regelen Lachen !!!

Van vallen leer je opstaan...!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:07

hahaha.. prachtig.. Ik vind het trouwens wel dapper van je hoor.. fysiek contact met de muis.. ieekkk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:09

Hahaha! Wat een verhaal *LOL* Ik ben gelukkig niet bang voor muizen en dat is maar goed ook, we hebben weinig kat voor veel stal Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:28

Geweldig stukje, ach zo heeft elke stal zijn 'ding' he Tong uitsteken Zo zit er bij Ilona een lief uiltje in het dak, zo lief! Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 07:16

Ik moet wel zeggen dat je het leuk kan vertellen vooral dit stukje is hilarisch
Citaat:
Dus daar sta je dan: 6 gram muis en 600 kilo paard die alletwee interesse hebben in 600 gram slobber


Wij hebben geen stalkatten op de manege maar eigenlijk ook niet zoveel overlast.

We zien ze wel door de paardenstal schieten, maar ikke niet bang.

Laatste keer zat er een tje in mijn laarzentas.

Muis eruit pakken en weer op de grond zetten. Ach gut

Vind ze eerlijk gezegd wel erg lief Tong uitsteken

Maar een gaaf stukje tekst.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 07:29

wacht volgende kee reens af watje paard oet ?
die zal heus geen muis naar binnen slobberen, paarden eten heel voorzichtig en hebben heel gevoelige lippen
ik heb een paar dgekend die er lol in had om muizen te vangen in zijn drinkbak: elke dag zat er een dooie mui s onder de klepel geklemd

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 07:58

Apple schreef:
Mijn eigen kat (die gelukkig geen contact heeft met de stalkatten) heeft dat een keer gedaan.

Muis gevangen, mee naar binnen genomen. Kijk baasje: muis Haha!. Muis losgelaten (zoefffff onder de bank). Poes had er geen interesse meer voor. En bedankt Frusty .


Dus de oplossing: neem eigen kat mee naar stal Knipoog en laat hem even in de slobberbak van Kevin duiken!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:54

Cool verhaal. Bij ons op stal zat er eens een muis in de deken van een paard. De hond was zo hard blaffen dat wij maar eens gingen kijken. Bleek er een muis in te zitten. Je kon hem horen en voelen, maar voor we hem eruit hadden... Wij hebben trouwens niet veel last van muizen.

Apple schreef:
Mijn eigen kat (die gelukkig geen contact heeft met de stalkatten) heeft dat een keer gedaan.

Muis gevangen, mee naar binnen genomen. Kijk baasje: muis Haha!. Muis losgelaten (zoefffff onder de bank). Poes had er geen interesse meer voor. En bedankt Frusty .


Onzer kat heeft wel vaker muizen mee naar binnen genomen. En ook een keer een jong vogeltje! Onze oude kat (is nu dood) heeft ook wel eens met een konijn bij onze deur rond lopen sjouwen.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:47

yokie schreef:
Wij hebben op stal de ideale oplossing! Een familie kerkuilen!! Werkt gegarandeert OK dan!



en waar zijn die te koop?? hahahahah nee hoor ik heb ook een plaag ratten en muizen..

heleaas als ik ga voeren kijk ik eerst goed in me ton hoor voor i me hand er in doe WWWWWWWWWIIIIIIIIEEEEe

When love is a drug, then let me be your dealer!


isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:18

mijn kat heeft ok wel eens als kadootje een half dode muis op mijn schoot gelegd
en die keer dat er een in tweeen gebeten rat op de deurmat lag toen ik thuis kwam en op iets zachts stapte zal ik niet gauw vergeten....

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:22

de kat bij ons op stal kwam laatst met een ruggengraat (!) aanzetten!...van een vosje of haas..lag onder mijn kast bah!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:38

Was vandaag op mijn oude manege, en een niet nader te noemen bokker doet de box open, lopen daar 2 muisjes... De niet nader te noemen bokker pakt 1 van de 2 muizen bij z'n staart en gaat er mee staan zwaaien voor mijn neus Nagelbijten / Gniffelen >;)
De box stond nogsteeds open, en paard gaat er vandoor *LOL* Toen liet de niet nader te noemen bokker toch het muisje maar lopen en deed een poging om het paard te vangen, maar dat was toch moeilijker dan een muis vangen }>

Misschien een idee om een andere baan te zoeken als muizenvanger? Extreme duivel

Nog steeds lief verlegen en onschuldig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, rien10, Vagabondo, xVerax en 31 bezoekers