Zere rug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 13:02

Ik heb een jaartje geleden op een te lage stoel scheef bij een computer zitten werken en de dag erna had ik enorme rugpijn. In en onder mijn rechter schouderblad.
Zo af en toe komt het weer terug, nu dus ook. Als ik veel paardrijd, heb ik er minder last van, maar Muzefee komt pas volgende week weer terug. Dat kan dus nog even niet.

Weet iemand een manier/middeltje waardoor de rug/schouderblad weer losser wordt en waardoor de pijn weg gaat? Ik zat zelf al aan tijgerbalsem of arnica te denken...



BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:05

Misschien Robert even lief aankijken? Lovers

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:10

Ik denk dat je eens aan je houding moet gaan werken. Dat zal wel helpen. Je moet beginnen bij de oorzaak.

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:12

als het blijvende klacht is, moet je maar eens de fysio bellen, die kan je dr vast wel van af helpen denk ik

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:48

IK heb er ook last van Kitty en mijn vader is fysiotherapeut dus die kraakt mij af en toe en masseert daarna. Dan kan ik er weer een paar weekjes tegen.
En als het wat kouder is of ik heb bijvoorbeeld zonder zadel gereden heb ik er ook meer last van en smeer ik er massage-olie op die je spieren verwarmt en dat helpt ook heel goed. Je kunt het bij de drogist krijgen in glazen flesjes.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:52

idd, masseren met evt iets verwarmends, Tijgerbalsem, Midalgan, Alpen Reumica oid.

Arnica werkt bij "geweld van buitenaf", bv kneuzingen of blauwe plekken, niet bij pijn veroorzaakt door spieren.

Dus: lekker laten masseren, en wat Desiree zegt: denk aan je houding! Is je matras ook goed? etcetce! en misschien kun je even op een ander knolletje hobbelen?

Succes meissie!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 14:07

Dank jullie!

Ik denk inderdaad dat Robert mij vanavond maar eens even moet masseren. En een flinke lading tijgerbalsem erop moet ook maar wonderen doen.
Brenda, ik heb zo even geen ander beestje waar ik op kan rijden, maar ik kan wel even een weekje wachten. Morgen wordt toch eerst mijn verstandskies eruit gehaald, dus kan ik toch eerst even niet rijden.

We hebben net sinds juni hele dure pocketveer matrassen, dus daar zal het niet aan liggen. Ook mijn bureaustoel is goed en staat op de juiste hoogte.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:15

Tai Chi doet wonderen. Ben het voor mijn RSI gaan doen en heb er met paardrijden ook baat bij. Werkt ook preventief omdat je er goed soepel van wordt. Verder heb ik ook een kast vol smeersels en bubbelbadolie van Kneipp. Ook goed voor de spiertjes Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 14:23

Ah, dat wordt het!
Vanavond eerst lekker in een warm bad met een Kneipp-tablet. Daarna even Friends kijken met een dikke wollen trui aan.
Daarna een massage van Robert en voordat ik ga slapen een flinke klodder tijgerbalsem erop.
En nu maar hopen dat het wat helpt...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:10

ja maar:
als je vanavond alles doet en het is morgen over, dan weet je niet wat nou precies heeft gewerkt!!!!???

klinkt overigens wel lekker zo'n avond!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 15:15

Hmmm.. het plan is al gewijzigd. Ik dacht een lekker relax-avondje te hebben, maar ze vroegen me of ik vanavond even wil komen helpen met de springles. Geen probleem, maar dan gaat mijn relax-avondje toch weer aan mijn neus voorbij.
Dan maar alleen de massage en de tijgerbalsem.
Het maakt mij ook niet zoveel uit <b>wat</b> er werkt, <b>als</b> het maar werkt. (ja, ik weet het... als ik weet wat het is, kan ik het de volgende keer weer zo doen...)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:49

ik zeg maar zo, ik zeg maar nix!!!!!!

maaruh: een avondje lekker je gedachten verzetten KAN ook wonderen doen!
veel plezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Eapy, LiannePuthzy en 147 bezoekers