horror

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

horror

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 09:42

gisteren was mijn vrije dag, had net boven alles gezogen en de badkamer een goede beurt gegeven toen ik een paar vliegen tegen het raam aan zag (aan de binnenkant). Die gauw even naar de eeuwige jachtvelden geholpen maar wat bleek............................op iedere kamer boven barstte het van de vliegen aan de binnenkant van het raam. En buiten vlogen ze als gekke in het rond en tegen de ramen aan, leek wel of het hagelde. Heb dus gauw de ramen dicht gedaan, want ook al zitten er horren voor, ze vinden altijd wel een gaatje. Gordijnen dicht en rolluiken naar beneden, maar helaas.............ze bleven komen. Ben als een gek aan het spuiten gegaan en heb daarna de schuifdeur boven de trap dicht gedaan zodat ze niet zo snel naar beneden konden.
Ben daarna naar buiten gegaan en wat ik toen zag ging ik van over mijn nek: de hele voorgevel zat onder de vliegen, ook bij de garage. Overal waar de zon op de muur scheen vliegen (met enkele wespen erbij). Het was net een horrorfilm.
Mijn husband heeft toen hij uit het werk kwam meteen de muren met behulp van de hoge drukspuit met gif ondergespoten. Hopelijk helpt het.
Maar het gekke is: achter bij de stallen en op de mestvaalt zijn bijna geen vliegen. De mestvaalt + stallen worden regelmatig met gif bespoten dus waar die k*tvliegen vandaan komen mag Joost weten.
'T is net een nachtmerrie, maar ja dan wordt je wakker en is er niets aan de hand.
Ben benieuwd wat ik vanavond aantref als ik thuis kom............. zie er gewoon tegen op.
Dus als iemand nog huisdieren wil: heb een stel vliegen in de aanbieding, mag ze voor niets meenemen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:01

Oh bah!!!! Das niet echt prettig. Er zijn wel veel vliegen he.. de laatste tijd. De paarden zitten ook elke keer onder als ik ze uit het land haal!!!

Hoop voor je dat ze weg zijn als je thuiskomt!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:04

Getver, ik haat vliegen Boos!
Ik heb zoiets gehad met lieveheersbeestjes bij mijn oma, waren ze 's morgens echt opeens met honderden te gelijk in dew slaapkamer, als ik uit bed ging gingen ze niet aan de kant en hoorde je het kraken Misselijk

Is er toevallig iemand aan het mesten gegaan in de buurt?

maggieconan

Berichten: 22
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:06

Ielll, nou vliegen zijn echt ... BAH.....

Sterkte ermee

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 11:30

Bij ons in de buurt zit een mega varkensbedrijf (Knorhof) en die voeren zwil (restanten uit restaurants etc.) aan de varkens. Dat is wel verboden vanwege de vliegenoverlast maar ja daar trekken ze zich niets van aan. Wanneer ze dat zwil niet goed afdekken dat trekt dat mega veel vliegen aan. Het zijn echt vleesvliegen en niet de gewone stalvliegen. Die bestrijden we (mijn husband) steeds en daar hebben we dus niet zo veel last van.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:56

Hmm, heb je niet ergens een voedingsbron liggen voor die vliegen? Zal niet de eerste keer zijn dat je in een huis dan diverse plaatsen met maaien tegenkomt.

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 12:00

zou kunnen, dode vogels maar dan wel onder de dakpannen. In huis is niets te vinden. Gisteren ook nog de zolder gecheckt omdat wij ( mijn man en ik) ook dachten aan dode muizen of ratten, maar helemaal niets (op 30 vliegen na). Je ziet ze steeds bovenaan bij de windveren aan de voorkant van het huis. Daar gaan ze bij de dwarsbalken naar binnen. Maar ja dat is maar een kleine opening. Zou niet weten wat voor een dood beest daar liggen kan. Dinsdagmiddag komen ze van de ongediertebestrijding, konden helaas niet eerder vanwege de vele wespen- en vliegenplagen.