gezellige meeting met Tender!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 22:05

Vandaag ben ik naar het landelijke Drenthe geweest om te meeten met Brenda oftewel Tender. Dat zat al heel lang in de planning en nu kwam het er dan eindelijk van! Vanmorgen eerst nog ff lekker een uurtje met Ameretto het bos in geweest, hij liep heerlijk, lekker gedraafd aan een lang teugeltje en een flink recht stuk gegaloppeerd. Een lekker begin van de zondag, zodat ik met een goed gevoel naar het noorden kon. Toen ik met mijn rijkleren nog aan in de auto wilde stappen, zei m'n moeder: 'Moet je niet even douchen en omkleden?' Eh... mam, ik ga naar Brenda... Die is wel wat gewend... Haha!

Anyway, mijn autootje had er ook veel zin in en zo reden we bij Coevorden de juiste afslag voorbij... Maar gelukkig is Coevorden niet zo groot en vond ik met maar 10 minuten vertraging de boerderij van Brenda. Langs de oprijlaan stonden de paardjes in de wei, dus die kon ik meteen bewonderen. En toen kennis gemaakt met Brenda en haar vriend Peter (en zijn drie kindjes). Ik had een klein meisje met lang rood haar verwacht, dat haar klopte maar ze is toch wat groter dan ik had gedacht. Maar nu eindelijk weer eens een Bokker ontmoet die bijna helemaal voldeed aan het beeld dat ik van hem/haar had (voorbeeld: Janna had ik voor me met kort donker haar, en als die iets NIET heeft is het kort donker haar...). En in het echt net zo open en gezellig als op Bokt en via de mail!

Eerst heel leuk zitten kletsen (zeg maar ratelen) over voornamelijk Arabieren en werk, toen een lekker broodje gezond gegeten en toen op naar de paardjes! Eerst even uitgebreid geknuffeld met Woody (die kroop zowat in m'n jaszak, op zoek naar iets lekkers) en z'n weimaatjes Tessa, Kalimbra en Amira. Amira is een heel lief nieuwsgierig veulentje, echt een mooi Arabierenmeisje! Toen naar de hengst met de lange naam (pfff... hoe heet-ie nou ook alweer, begint met een P), best een watje voor een hengst hoor Bren! Haha! En toen naar Brenda's grote trots Tender, die ook maar wat graag z'n neus in m'n jaszak stopte. Wat een ontzettende knuffelkont is Tender!

Halstertje gehaald, eventjes gepoetst (Brenda: 'Zo uitgebreid als Lovely doe ik het niet hoor!') en toen gaan rijden. In de bak viel ondanks de plassen nog redelijk te rijden en ik mocht ook nog even. Tender wilde heel graag lopen, maar na een paar rondjes hebben we hem weer lekker in de wei gezet, want het werd tijd voor onze missie van de dag: Operatie Samber!

In Brenda's legergroene bestelwagentje ('zelf gerollerd') zijn we naar de andere kant van Coevorden gereden, naar de stal van de familie Vrieling. De familie zelf was niet thuis en volgens Brenda kwam dat mooi uit, anders waren we drie uur later nog niet weg geweest Haha! . Nu konden we in alle rust knuffelen met Samber, wat een lieve hengst is dat! Eerst de nodige appeltjes gevoerd en foto's gemaakt ('vooral de linkerkant van z'n hals hè, want daar zie je goed dat-ie bont is!), en toen bij de Grote Bonte Jongen in de stal. Hij heeft best wel kromme beentjes, maar hij is dan ook al 25! Ook daar nog een paar foto's gemaakt (bont-liefhebbers: m'n filmpje is vol dus zeer binnenkort bewijs!), toen nog even staan knuffelen en toen zat de Samber-missie er weer op.

Terug naar Brenda's huis, de rijbroeken opgehaald die ze voor me had bewaard, nog even wat gedronken en toen was het voor mij ook weer tijd om richting huis (lees: paps & mams) te gaan. Op de terugweg reed ik meteen goed (het binnendoorweggetje dat Brenda me op de kaart had laten zien wist ik zo te vinden) en nu zit ik moe maar voldaan dit verslag te typen.

Bren, ik vond het hartstikke gezellig, en binnenkort verwacht ik je in Utrecht! Party!!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-23 23:09 ]</font>


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:13

Gaaf zeg!! Ben benieuwd naar de foto's Party!! Haha ja de Vrielings kunnen erg goed praten 'grijnz' zo goed dat toen ik daar op bezoek was het allemaal niet meer kon volgen *LOL* , maar zijn wel heel aardig en gastvrij hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:42

heeeeee Samber Kwijl we wachten met spanning op de foto's hoor. Wow dat je daar zomaar in de stal mag komen. Die eigenaren zijn wl errug goed met hun paard zeg Lovers

Ene Bren je moet zeker eens komen meeten in Utrecht. *LOL*

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:10

De missie van de dag: Samber!
pfoeh! en ik maar denken dat ze voor mij kwam Haha!

fijn dat je het naar je zin hebt gehad!!

ik in ieder geval ook!
KLetste idd net zo heerlijk weg als via de i-net!
Ik ben niet zo'n astrologisch type, maar Karin en ik zijn van hetzelfde bouwjaar, en ik weet niet of dat er iets mee te maken had, maar steeds waren er weer van die dingen, dat we zeiden: ja, dat heb ik ook zus of zo! (we zijn allebei al snel tevreden, helemaal als het over paardrijden gaat, en we staan allebei liever op de achtergrond dan op de voorgrond. Allebei autraliofieln etcetc, genoeg om over te praten dus! (dat heet: ik praatte en Karin luisterde *LOL* hahahaha)
)
Ja, die paarden van mij: Woody is zo afstandelijk als de pest, maar iedere keer als er een bokker langskomt, dan belandt die apekop in een jaszak... en ik maar zeggen: doet 'ie anders noooooooit!!!! (is ook echt zo, haha!)

Tender is een ander verhaal: die kruipt het liefst bij iedereen op schoot!

De hengst heet Prokaznjek (in de wandelgangen "Langnek" genoemd, omdat Peter's dochter hem ooit zo heeft genoemd. Heel toepasselijk, want hij heeft een uitzonderlijk lange nek, grijnz!!)

Dat ik niet zo uitgebreid poetste als Lov, dat zou je niet verklappen Ka!!! Schijnheilig Lips are sealed

Nee, zonder dollen, het was bere-gezellig, ik ga echt zoeken naar een gaatje om een dagje naar Utrecht te komen!!!

Liefs, Brenda

_________________
ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-09-24 08:58 ]</font>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 10:37

Oeps... dat zou ik idd niet vertellen... snorry! Lips are sealed Haha!

Maar Tender liep er mooi bij hoor, glimmend en al, dus volgens mij poets je 'm best wel uitgebreid als helemaal niemand je bezig ziet... *grinnik* om niet voor poetsmuts uitgemaakt te worden...

Idd een hoop overeenkomsten tussen ons, grappig is dat! Toch heb ik me laten vertellen dat er ergens wel een perfectionistje in mij zit hoor, maar omdat dat perfectionistje zegt dat het toch niet allemaal top kan zijn, moet je de lat gewoon wat lager leggen. Lekker ontspannen met je paardje bezig zijn, en dan mag je best tevreden zijn als hij gewoon lekker loopt. En een B-proefje moet ook jullie wel lukken, jullie vormen in elk geval een leuke combinatie!

En nog ff kwijlen over Samber: man, wat heeft dat beest een spierbundels in z'n nek zeg! Je voelt de knopen gewoon zitten als je met je hand onder z'n manen langs gaat. En... het is mij nu wel duidelijk dat Tender een groot deel van z'n lieve karakter van z'n paps heeft meegekregen! Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-24 11:37 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:58

oh, ik ben ook heel erg perfectionistisch! maar net wat jij zegt: je legt de lat lager! Ik ben geen streber, maar wat ik doe, doe ik wel voor 200% zo goed mogelijk!

Ja, moet ronduit toegeven dat Samber een prachtpaard is, ook buiten z'n kleur gezien! EN Tender heeft idd zijn karakter meegekregen, hoewel Tender dan ook nog eens stik-verwend is Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers