Wat is deze pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Wat is deze pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 22:02

Hey,
Ik weet een leuke d-pony te koop maar vraag me af wat deze pony ongeveer mag kosten.
Het is een ruin van 5 jaar oud, 1.47m, niet zadelmak, kan wel longeren.
Het is een nrps-er 3/4 arabier, geen super papier, wel een mooi beestje met een goed karakter.

Ik hoor het graag wat jullie denken.

Groetjes Jolanda


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:10

nadeel is dat die al 5 is en nog niet zadelmak?
ik heb altijd geleerd,hoe oud,hoe moeielijker wat te leren. (weet niet of dat waar is?)
ik zou zo'n 1000/1500 ervoor uitgeven.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:19

EUR1.500,- is echt te veel. Eerder rond de EUR900,- a EUR1.000,- mits hij gezond en makkelijk in de omgang is, dus geen grote problemen geeft bij het inrijden.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:33

ja dat klopt wel,is idd als je om omrekend teveel.
nee ik zou er rond de 1000 euro voor uitgeven (800/1000 euro)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:44

idd +- 1000

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 07:37

Ik zou zeggen tussen 800 en 1000 euro. Vooral omdat hij nog niks kan en zich dus niet bewezen heeft...

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:29

Het is wel een gunstige maat, maar het is jammer dat hij nog niets kan. Aan de andere kant is er dan ook niks verpest. Hij heeft papieren. Ik schat zo'n 1000 euro.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 15:20

Ik zat ook zo rond deze prijs te denken, ga van de week wel even vragen wat ze ervoor wil hebben, hij moet namelijk voor 1 oktober weg zijn anders gaat ie naar een handelaar en die betaalt er toch ook geen hoofdprijs voor.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:27

Zelf zou ik er niet meer als 800 voor uit geven, het is immers al een ouder paardje waar nooit iets mee gedaan is behalve longeren, dus een stukje van zijn leven weg gegooit waar je niets mee kunt.
Heel belangrijk is natuurlijk wel dat hij gezond is en een makkelijk en fijn karakter heeft. Mocht je dan op het paard vallen dan ben je nog al snel in staat om er net iets meer voor uit te geven dan je van plan was.
Niet te veel er voor betalen, ik zou zelf in iedergeval niet meer betalen als 1000 euro betalen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:51

Die van mij was 5,5 en amper zadelmak toen ik hem kocht en die heeft toch wel wat meer gekocht(met KWPN reg. B-papier).

Ik zou proberen hem voor 800 euro te krijgen, dan kun je altijd nog iets klimmen tot 1000 euro. Meer krijgen ze van die handelaar wsl ook niet

Wat is het voor bloed Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:58

Gomir: Het is een nrps-er 3/4 arabier, geen super papier, wel een mooi beestje met een goed karakter

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:27

Fairie schreef:
Zelf zou ik er niet meer als 800 voor uit geven, het is immers al een ouder paardje waar nooit iets mee gedaan is behalve longeren, dus een stukje van zijn leven weg gegooit waar je niets mee kunt.


Weggegooid??? Je kan ook zeggen dat dit paard tenminste niet verprutst is door te vroeg inrijden en wat is nou 1 of 2 jaar op een heel paardenleven??

Ik kocht mijn pony in 2000, ze is geboren juni 1993. Zeven jaar en helemaal groen!! Ik heb er 3000 piek voor betaald (guldentijdperk), het is een dame met ook geen superpapier, maar wel een papier (ook al interesseert me dat echt geen fluit), en ze is ook 3/4 arabisch, NRPS.

Het is nu een wereldmeid, ik ben supertrots op haar, ze loopt super (endurance voor de wedstrijd en voor mijn lol gewoon thuis een leuk moppie dressuur) en ze is nu 3 keer zoveel waard als het bedrag waar ik haar voor kocht. 'tuurlijk moet je er je tijd in stoppen, maar dat is ook weer leerzaam en leuk. Ik had het nooit anders gewild en vind dat ik geen cent teveel voor haar betaald heb!

Het enige wat deze pony iets minder waard zou kunnen maken, is het feit dat het een ruintje is. Je kan er dus ook niet meer mee fokken. Maar als het een goede, gezonde pony is, dan zou ik hem nooit voor onder de 1000/ 1100 euro weg doen!

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:35

Fairie schreef:
Gomir: Het is een nrps-er 3/4 arabier, geen super papier, wel een mooi beestje met een goed karakter


Ik kan wel lezen hoor!
Maar ik vroeg me af welke arabieren/nrps-ers er dan achter zaten!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 02:03

Hmmm, 9000 gulden voor een 10 jarige pony??? Mandymonica, dat kan ie misschien voor jou waard zijn maar een ander geeft het er echt niet voor hoor... Dream on....

Hihi gomir, ze dacht dat je doof was denk ik..... Vroeg het me trouwens ook af hoor.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 02:13

mandymonica schreef:

Weggegooid??? Je kan ook zeggen dat dit paard tenminste niet verprutst is door te vroeg inrijden en wat is nou 1 of 2 jaar op een heel paardenleven??



amen OK dan!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:05

ja jammer dat hij al wat ouder is en nog niet beleerd is...ik zou ook iets van 800 euro proberen... Geld, geld!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:08

annegti schreef:
Hmmm, 9000 gulden voor een 10 jarige pony??? Mandymonica, dat kan ie misschien voor jou waard zijn maar een ander geeft het er echt niet voor hoor... Dream on....



Niet dat mijn pony te koop is...(om eerlijk te zijn in nog geen 100 jaar) maar ze zou toch echt niet voor minder de deur uit gaan hoor. Ze zou het in de ponysport echt heel ver kunnen schoppen: ze is slim, heeft pit, wil graag voor je werken en je kan erg veel van haar leren. Als ze niet bij mij terecht was gekomen, maar bij een tiener met dressuur-ambities, dan zou ze nu op een leuk niveau gelopen hebben.
Ik heb daar niet voor gekozen, betekent echter niet dat het er niet in zit. Maar ik heb het dus duidelijk niet over een soort speelpony ofzo!! Als je wist hoe vaak ik niet opmerkingen kreeg over mijn supermooie meid, dan had je dit antwoord niet gegeven (kijk voor de aardigheid eens in mijn profiel, voor het geval je een rondbuikig kinderpony verwacht had).

Sorry, misschien een beetje flauw, maar als ik zie wat voor bedragen er soms voor paarden en ponies gevraagd worden... Ik kon deze opmerking even niet op me laten zitten Frusty
Verder zeg ik er niets meer over, voor dit een vervelend topic wordt! Lips are sealed

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:31

Ik zou niet hoger gaan dan 1000 euro!!!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 19:58

Okay, ze vragen er dus 1850 euro voor !!
Echt wel een beetje te veel maarja, zulke mensen verprutsen de markt niet he zeggen we dan maar. Bloos
Ze zou nog wel bellen als ie over een maand niet weg is.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:18

annegti schreef:
Hmmm, 9000 gulden voor een 10 jarige pony??? Mandymonica, dat kan ie misschien voor jou waard zijn maar een ander geeft het er echt niet voor hoor... Dream on....

Hihi gomir, ze dacht dat je doof was denk ik..... Vroeg het me trouwens ook af hoor.


Doof? *LOL*

It never eats, it never sleeps, it never stops...

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:36

pfft wat een bedragen zeg!

weetje als je een beetje in de paardn zit en i verkoop en zo weet je onder tussen wel wat iets waard is. Het is nu weer lekker klote om een paard te verkopen. met def naderende winter.

maar goed ik zou er zelf geeen bod op doen

When love is a drug, then let me be your dealer!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:17

ik zou ook rond de 1000 geven, is echt niet te weinig hoor!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:39

ik vind dat helemaal niet oud lekker juist dat ie zo heeft moggen pubberen en hij heeft nog een heel leven voor zich

ik zou er 1000 denk voor geven

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:50

1850 euro is redelijk aan de prijs voor een nagenoeg onbeleerde ruin.
Als de pony alleen gelongeerd is en er is verder niet mee geprutst, dan hoeft de leeftijd geen bezwaar te zijn om hem in te rijden.
5 jaar is een prima leeftijd; de pony is (bijna ?) uitgegroeid en je kunt er direct mee aan de slag.
Vanwege de leeftijd zou ik hem zeker niet laten staan.

Ik weet niet of je de pony verder kent en weet wat er in het verleden mee gebeurd is.
Waar je altijd rekening mee moet houden (als je de pony en zijn historie niet kent) is dat er misschien een poging gedaan is om hem te beleren, maar dat dit op een of andere manier niet gelukt is.
Dan wordt het een ander verhaal......

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 21:14

Hoi,

Ik ken deze pony al vrij lang en het is een eerlijk verhaal, ze hebben er echt nog bijna niks mee gedaan.

Groetjes Jolanda


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, boemel, Iris94, Jorex, MRIIIS, nonnekee, othelloster, sas27 en 103 bezoekers