licht kreupel, hoelang rust?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

licht kreupel, hoelang rust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:31

Ik weet dus niet wat het is, of teugelkreupel(zie een ander bericht) of gewoon een beetje stijvigheid....hoelang zet je zo'n paard op rust?(ze loopt gewoon in de weide)


Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:40

Tja, als je niet weet wat het is, wat zal iemand er hier dan van zeggen? Misschien kun je iets meer vertellen: wat zie je, wat voel je, wanneer (alleen bij het rijden?) hoe lang is het er al, enz.

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:49

is het been warm? en bij het rijden belemmer je hem/haar dan enige manier of gebruik je bepaalde hulpteugels??? als je hem los laat in de bak hoe loopt ie dan? enz. hou het wel goed in de gaten want je kunt een verkeerde beslissing maken dat heb ik helaas ook gedaan want rust kan ook juistem slecht zijn (als een paard z'n spieren nodig heeft i.v.m. ondersteuning om dat ie last heeft van slijtage b.v.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:01


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:03

Als ze het al eerder heeft gehad zou ik toch maar een DA langs laten komen of zelf naar een goede kliniek gaan. Normaal gesproken kun je bij een vage kreupelheid 2 weken rust aanhouden en dan rustig beginnen met stappen op het harde, recht uit. Dat langzaam in een week of twee opbouwen naar draf- en galopwerk, liefst rechtuit.

Maar, zoals iemand anders hier al zei, soms werkt rust averechts, dus een diagnose van je DA is nooit weg!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:17

ik zou het paard niet op rust zetten maar gewoon elke dag een stuk over het harde gaan stappen en draven en lekker op wei zetten

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:17

Het heeft meer nut om er eerst achter te komen waar de kreupelheid vandaan komt.
Teugelkreupel los je niet op door een paard op het land te zetten, en kreupelheid door een andere oorzaak heeft misschien ook wel een andere aanpak nodig.
Vandaar dat ik zeg: kom er eerst eens achter waar de kreupelheid vandaan komt.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:19

okee...ik zal het advies van een descundige gaan overwegen.....alleen dit heeft ze vaker gehad, en toen ging het ookweer over...ik laat er eerdaags een DA naar kijken, en die kan van alles. accupunctuur, kraken ed...maar weet je een dier, net als een mens heeft altijd wel eens wat, en soms negeer ik bepaalde dingen, en gaan ze vanzelf weer over...daarom vroeg ik wat advies, want mss hoef ik me geen zorgen te maken....snappie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:22

maar wat een verschillende meningen allemaal.....lastig he;)

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:59

Chiqa schreef:
maar wat een verschillende meningen allemaal.....lastig he;)
zou ik ook vinden maar ja als je het niet zeker weet kun je beter een d.a. erbij halen het kost wat geldt maar je weet zeker dan dat je het niet erger maak want hoe goed je iets ook bedoeld zoals op rust zetten of op de harde weg stappen het kan de kreupelheid ook verergeren.en vooral als hij het al vaker heeft gehad want misschien is het iets wat blijvende schade kan veroorzaken en dan is het belangrijk dat er zo snel mogelijk wat aan gedaan wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:40

oja ik gebruik geen hulpteugels....ik zal de DA erbij halen als ze volgende week dinsdag(dan is het een dikke week) nog kreupelig loopt...

bedankt voor jullie moeite!;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, GoogleAdsense, Mutti, ogidni, sandra1312, SUSANNEx, wiifke en 92 bezoekers