merrie (sagerijnig ???)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

merrie (sagerijnig ???)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 17:42

ik heb een vraagje..
er staan een paar merries bij mijn paard in de wei en die zijn altijd zo bokkig tegen andere paardjes en zo sagerijnig...
er is laatst een nieuwe merrie bij gekomen en die doet ook al zo Bitcherig Bloos! ze zeggen bij ons op stal dat de merries altijd de meeste problemen geven..
is dit echt zo ?
en wie heeft er een merrie en is die ook zo bokkig ?


linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:44

nou als ze hengstig is het echt een pismerrie....erder is ze harstikke lief!! tja vrouwen he.. daar staan ze om bekend!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:44

Ik heb sins 4 weekjes ofsow een merrie en die was in het begin heel bokkig... met andere paarden weet ik het niet zo ze staat maar met 1 paardje samen...
alleen als ze hengstig is is ze een blok sagerijn...
ligt ook aan de dag ofso Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:44

* Meld zich *

Mijn ervaring is ook dat merries wat nukkiger kunnen zijn in hun doen. Wat chagrijniger, wat kort af, en ze hebben echt buien. Ik vind dit zelf helemaal fantastisch, ben een echte merrie-fan! Heerlijk zo'n zeikerige merrie, kan daar hartelijk om lachen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:46

Hahahaaa, mooi he die dames hebben altijd last van hormoontjes enzo. Lekker zuur doen.... geweldig

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 17:55

Ja Maar iedere keer als er een merrie bij komt (een nieuwe) is dit dus weer een drama...
binnekort gaat er een merrie bij onze stal weg en dus weer in een ander weiland die merrie is al eerder in elkaar getrapt heeft dat eigelijk dan ook gevolgen voor de andere keer (nu dus) ??????
denken jullie dat die merrie dan weer in elkaar getrapt word en is dat dan omdat ze een merrie is ???
tegen mensen is die merrie heel erg lief en andere paardjes vind ze wel intressant maar ze houd er niet zo van ligt t daar echt aan ? Verward

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:22

Ik heb ook een tuttebolletje...In de omgang is ze echt heel lief..poetsen, zadelen, knuffelen..Maar zodra ze op de wei mag met andere paardje stoot ze alles en iedereen van zich af (paardjes dan)..ook met buitenrijden vinden andere paarden (andere merries voornamelijk) haar erg vervelend

!Update profiel!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:49

merries kunnen heel dominant zijn. Ik ken eigenlijk merries alleen als uitersten. Of ze zijn de goedheid zelve, of ze zijn het dominanste paard aanwezig. Mijn merrie is zo'n dominante, en zolang ieder ander paard maar naar haar luisterd is alles goed. Ik zet er dus alleen paarden bij die onderdanig doen. Dat gaat goed, maar je moet er dus echt geen andere dominante paarden zetten, want dat word oorlog en blijft oorlog. Mijn merrie blijft trappen tot een van de twee dood neervalt ben ik bang.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:53

Goh, heette ze soms Sabientje? Tong uitsteken

Mijn merrie stond een tijdje met een groep van 12 pony's bij elkaar.
En daar zaten echt gemene tussen, die trapten je de stal uit...
Maar Sabientje was ze allemaal de baas Haha!
Elke keer kwam ze van het land af met de nodige wonden enzo maar ze ze was ze allemaal te boven Tong uitsteken Haha!

Madam was ook om de 3 weken hengstig
En dan maar zeiken als ze een ruin tegen kwam Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:26

Fraeva hangt altijd de bitch uit bij nieuwelingen... Ze is erg dominant, dus in het begin trapt ze van zich af... maar als het eenmaal duidelijk is geworden dat zij de baas is, dan is het oke en wil ze vriendjes worden Lovers

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:51

Ik vind het heerlijk zo'n merrie, ik heb er 2 en eigenlijk nooit echt problemen. Ik moet juist altijd vreselijk lachen als ze zich als wijf gaan gedragen, dat mutsen enzo, geweldig!!!! En dan zijn ze helemaal beledigd, kijken ze je ook echt niet meer aan!!!'

't zijn alleen naar andere paarden wel bitches hoor, het duurt heel lang voor ze slaan, maar ze staan wel altijd ergens bovenin. (alleen die kleine nog niet, maar die is a. pas 1 jaar en b. net een maand in de groep)

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:01

Ik heb een hengst een merrie en een ruin, en één keertje heeft m'n merrie uitgebroken uit de uitloop naar de wei waar de hengst en de ruin liepen ... de hengst mepte ze zo de hoek in en de ruin heeft zo al veel respect voor mevrouw .... Haha! Tja, vrouwen dragen de broek hé Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:32

Hey,

bij mij op de manege lopen ze ook rond: van die merries die nauwelijks te rijden zijn als ze hengstig zijn, of alles onder piesen op de poetsplaats. Gelukkig is mijn Tinkermerrie absoluut niet merrie-achtig wat dat betreft: altijd een goed humeurtje, ik merk het haast niet dat ze hengstig is (heb haar zelfs laten opvoelen toen ik haar een halfjaartje had, omdat ik haar nog nooit hengstig had gezien)... Pling

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:56

Het heeft vooral ook te maken met persoonlijkheid. Sommige paarden kunnen gewoon écht niet bij elkaar. Vaak gaat dat overigens wel beter hoe meer ruimte ze hebben om elkaar te vermijden.

Merries kunnen idd erg bazig en fel zijn. In het wild is het dan ook altijd een merrie die de orde binnen de kudde handhaaft. Met ruinen heb je soms weer het probleem dat ze heel bezitterig kunnen doen tov merries en daarbij erg lelijk kunnen doen tegen andere "mannen". Dan krijg je daar weer gemat mee. En ligt het dus toch weer aan de dames Haha! .

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:58

ik heb een merrie heb haar nu 1 jaar en ze is bijna nooit bitcherig ze is super braaf ze staat over dag op de wei met 7 andere paarden er loopt een ruin bij en dat is de klier

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:06

Heb ook wel gehoort dat paardendames op mensendames lijken *kwam wel van een man af Haha! *
Altijd wat te zeuren en te mekkeren.

Par heeft denk veel mannelijke hormomen, nooit chaggie, ook niet tijdens de hengstigheid en bokken doet ze in een zeldzaamheid alleen tijdens het rennen in de bak.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 137 bezoekers