hoe je teugels vast te houden als..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

hoe je teugels vast te houden als..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 19:36

hoe moet je je teugels tussen je vingers leggen als je met 2 teugels moet rijden?
er is een nieuw paardje op de manege die met 2 teugels moet bereden worden en met een speciaal bit ook die daarvoor is bedoeld (voor die 2 teugels he ) Lachen , en k ben eens nieuwsgierig hoe je dat moet doen Lachen


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:41

Volgens mij moet je de onderste teugel onder je hand door laten lopen. Zeg maar 1 vingertje lager als die andere teugel die tussen je pink en ringvinger zit. Ik hoop dat je het snapt....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:49

De 'normale' teugel houd ik op de gewone plek, tussen ringvinger en pink. Die 'tweede' teugel eentje hoger, tussen middelvinger en ringvinger.

Eigenlijk zijn er veel manieren die goed zijn. Onder je pink door kan idd ook.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:05

hmm wat voor bit is het eigenlijk waar je nu mee moet gaan rijden?
ik heb welles (niet op me eigen paard maar op een ander) twee keer met slof gereden,ik deed de gewoone teugel op de gewoone plek,en de tweede teugel tussen me pink en ringvinger.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:15

Ik reed altijd als ik het pessoa bit met dubbele teugel reed de bovenste op de normale plaats en de onderste onder m'n pink door Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 20:37

het is een spaans bit zei de eigenaar van dat paardje, eum maar hoe leg je dan druk op de onderste teugel? of waarvoor dienen 2teugels? en op welke moet je de meeste druk leggen?

dat ik het toch een beetje kan he als ik op dat paardje moet Lachen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:41

Citaat:
ik deed de gewoone teugel op de gewoone plek,en de tweede teugel tussen me pink en ringvinger.


het is al wel 35 jaar geleden dat ik heb leren rijden, maar ik heb altijd geleerd dat de gewone teugel tussen je ringvinger en je pink zit Verward

Volgens mij hoort de onderste teugel of de slof tussen je middelvinger en je ringvinger te zitten, maar ik pak hem altijd onder de pink door, waarom???? Geen idee.........mijn bijrijdsters komen van dezelfde manege als ik een tijd gereden heb en zij pakken dubbele teugels precies zo op.

Ik rij met een pelham (ja foei, ik wil er niets over horen.... ) en die rij ik op de bovenste teugel, de onderste is een soort noodrem, als ie er echt van tussen gaat.....


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:55

De gewone teugel moet je tussen pink en ringvinger pakken, dus zoals je altijd doet en de extra teugel komt een 'etage' hoger, dus tussen je ringvinger en je wijsvinger. Tenminste zo heb ik het altijd geleerd.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:46

Ik heb het weer altijd zo geleerd als smurf zegt, dus je gewone teugel tussen je pink en ringvinger en de 2e onder je pink langs. Ik vind het namelijk persoonlijk dan makkelijker om beide teugels onafhankelijk van elkaar te gebruiken.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:50

Ik pak eerst de gewone teugel, die gaat helemaal onderdoor, dus ook onder de pink, de 2e teugel met de hefboomwerking houdt ik dan tussen ringvingen en pink.
Een slof doe ik vaak wel onderdoor, de gewone teugel houdt ik dan op zijn normale plek.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:14

Volgens mij is het zoals Sjuimpje het zegt. Ik doe het trouwens precies andersom, maar ik moet me dus anders aan gaan leren. Waarom moet je eigenlijk de teugel met hefboomwerking tussen je ringvinger en pink houden? (ik wel graag altijd het waarom weten Haha!)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:17

Tessebes schreef:
Volgens mij is het zoals Sjuimpje het zegt. Ik doe het trouwens precies andersom, maar ik moet me dus anders aan gaan leren. Waarom moet je eigenlijk de teugel met hefboomwerking tussen je ringvinger en pink houden? (ik wel graag altijd het waarom weten Haha!)


Er is geen 1 goede manier Knipoog
Wel kan je beter de teugel met hefboomwerking een stukje hoger hebben dan je trensteugel. Als je dan een ophouding maakt, is de druk op de trens eerst groter dan die op je stang.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:53

ik rij ook met dubbele teugel (pelham)... met de gewone teugel op de normale manier dus tussen pink en ringvinger en de 2 e teugel laat ik onder m'n pink (dus gewoon door m'n hand) lopen..
Dit rijd voor mij t fijnst en hebben beide teugels t effect wat ze moeten hebben

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:01

De teugel met de hefboomwerking (bij stang en trens de stangteugel) gaat 1 boven de trensteugel. Dus bijv. 1 trensteugel tussen pink en ringvinger en dan de stangteugel tussen ringvinger en middelvinger.

Toos paardloos

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:08

De een doet het zoals Sjuim, maar ik kies voor de optie trensteugel tussen pink en ringvinger, stangteugel tussen ringvinger/middelvinger. Als je dan je handen aanspant (lees: je buigt je pols naar voren toe, richting zijn hoofd), dan wordt de trensteugel aangespannen en de stang losser gelaten

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:09

Tyrza schreef:
De een doet het zoals Sjuim, maar ik kies voor de optie trensteugel tussen pink en ringvinger, stangteugel tussen ringvinger/middelvinger. Als je dan je handen aanspant (lees: je buigt je pols naar voren toe, richting zijn hoofd), dan wordt de trensteugel aangespannen en de stang losser gelaten


dit bedoelde ik Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:21

Tyrza schreef:
De een doet het zoals Sjuim, maar ik kies voor de optie trensteugel tussen pink en ringvinger, stangteugel tussen ringvinger/middelvinger. Als je dan je handen aanspant (lees: je buigt je pols naar voren toe, richting zijn hoofd), dan wordt de trensteugel aangespannen en de stang losser gelaten


Ja precies, dat dacht ik al. Het is iig het belangrijkst dat je stangteugel hoger zit dan je trensteugel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot, J30d en 40 bezoekers