Wat zouden jullie kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat is jullie keuze?

1. een pony
40 (65%)
2. een hond
16 (26%)
3. niets
5 (8%)

Totaal aantal stemmen: 61


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Wat zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 20:02

Mijn vraag is wat jullie zouden kiezen...

1. Een pony van ongeveer 1.45m (bereden), voor dressuur, springen, etc... Hierbij heb ik een verzorgster die me graag helpt als ik er niet ben. Ik zit ergens in Maasland op school, en naar huis is ongeveer 1 uur met de fiets, en ongeveer 1,5 uur met de bus. Ik ga meestal wel met de bus omdat ik niet in weer en wind (en regen) wil fietsen. Ik ben daardoor best wel laat thuis. Donderdag ben ik om ongeveer 6 uur thuis, en dan moet ik ook nog gaan eten!! Maar in die tussentijd dat ik afwezig ben, wil de verzorgster wel de pony doen. De rest van de dagen ben ik om ongeveer gemiddeld 4 uur uit.

2. Een Duitse Herder waarmee ik diverse hondensporten kan doen, zoals behendigheid, flyball, GG1, GG2, GG3, etc... Mijn broer is dan meestal wel thuis om de hond af en toe aandacht te geven. We hebben ook nog een teefje. Maar ze is al best wel oud, dus ze is niet meer echt superfit.

Wat ik het liefste wil, is een eigen pony.

Graag normaal advies!!


Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:14

Ik zou persoonlijk voor de pony gaan, maar dat komt omdat ik erg gek ben op paarden en weinig heb met honden.

Maar als jij met een hond de sport in wilt, kun je mischien beter kiezen voor de hond, daar hoef je ook niet zo ver voor te reizen...
Maar waarom moet je kiezen als ik vragen mag Verward

*wie het laats lacht, denkt het langzaamst*

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:25

Ik zou voor de hond gaan.

Een pony neemt veel tijd in beslag en zo te zien heb jij niet zoveel tijd!!
Een hond is toch heel anders.

Als jij denkt dat je te weinig tijd hebt, zou ik toch echt voor die hond gaan want anders krijg je later spijt

SUCCES OK dan!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 21:35

Ik heb een verzorgster die wel op tijd thuis is. In die tussentijd dat de pony alleen staat, kan die even rust hebben. En we willen ook gaan verhuizen met 2 stallen en een weiland bij ons huis. Als het huis door gaat die we op het oog hebben, dan is dat ongeveer over een jaar, dat we erin gaan wonen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:39

Relliej schreef:
Ik heb een verzorgster die wel op tijd thuis is. In die tussentijd dat de pony alleen staat, kan die even rust hebben. En we willen ook gaan verhuizen met 2 stallen en een weiland bij ons huis. Als het huis door gaat die we op het oog hebben, dan is dat ongeveer over een jaar, dat we erin gaan wonen.



dan zou je een Hond en een Pony kunnen nemen..

Tjahh.. je moet het zelf weten.

Als je denkt dat de pony genoeg aandacht enz krijgt dan kan dat ooK!!! *LOL*

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 21:41

ja, maar aangezien ik ook hondensporten wil gaan doen, neemt dat ook meer tijd in beslag
en anders betaal ik de stallingskosten etc... terwijl de ander alles mag doen en ik heel weinig
vandaar 1 van die 2, en later pas neem ik beide (dat staat (80%) vast)


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:51

In jouw geval zou ik voor een hond of voor niets kiezen. Een pony kost gewoon ontzettend veel tijd (en geld.. maja dat heeft e reven niks mee te maken Haha! ) en een hond zoals jij wilt moet ruim 3x per dag uitgelaten worden.. miss heb je ene lieve moeder die je zo ver krijgt om hem uit te laten? Schijnheilig
Zo niet.. dan zou ik voor niets kiezen, je hebt naast je school ook nog hw, en neem maar van mij aan dat je niet iedere dag fit genoeg bent om dan ook nog eens in weer en wind naar je pony te gaan.
Tja, je kan je verzorgster dan ook bellen maar of dat dan nou zo leuk is.. ik weet het niet Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:08

ik zou pas een keuze maken als je niet meer twijfelt... Haha!
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment geen keuze zou kunnen maken tussen Banjer en Nikita... allebei helpen ze me door een hele moeilijke tijd heen... Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:35

In jouw geval zou ik denk ik voor een hond gaan. Beide lijkt me niet realistisch ivm tijd.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je je pony zou stallen. Heb je daar 's avonds licht dan kun je er nog wat doen, maar zo niet dan wordt het in de winter wel erg lastig om te verzorgen en te rijden.

* To Belg, or not to Belg *

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:58

Als je genoeg tijd hebt zou ik voor de pony gaan, omdat je die het liefst wilt en je dan waarschijnlijk meer vrede hebt met je keuze. Als je dan een nieuw huis krijgt en je meer tijd hebt kan je altijd nog erover denken alsnog een hond erbij te nemen. Lachen

Kerstmuts

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 07:14

Als ik jou was had ik voor de hond gekozen.

Je heb tamelijk weining tijd nu al en als je dadelijk een hoop huiswerk krijgt en het echt slecht weer word, wie gaat er dan naar de pony?

Je hond kan je net zoals je zegt je broer ook wel eens een keertje uitlaten maar je pony niet.

En je koopt toch een pony voor jezelf en niet voor een ander (verzorgster).

Ik denk dat het in jou geval teveel tijd in beslag neemt.

Dus ik zeg de HERDER

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:24

Als je er al bij voorbaat vanuit gaat dat het teveel moeite kost om er iedere dag voor te zorgen, dan moet je zeker geen pony nemen. Weet je hoeveel mensen er iedere dag om 6 uur na hun werk thuiskomen, moeten eten en dan nog een paard gaan doen. Als je echt een pony zou willen, dan zou dat geen probleem moeten zijn en zou je dat er gewoon voor over hebben.

Honden hou ik niet van, dus dat is voor mij geen optie.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:01

Beide eigenlijk...
beide zitten er voor en nadelen aan vast.

Honden hebben net als een pony ontzettend veel aandacht nodig.
Ze kosten net zo goed geld.

Weeg voor jezelf af wat je t liefst zou willen.

Voor mij persoonlijk zijn zowel mijn honden als m'n paarden belangerijk en zou ik geen keus kunnen maken!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:58

vindt je dit eerlijk tegen over je pony? en als je verzorgster nou eens dr been breekt?? of heel erg ziek is zou je toch heen moeten als je gaat verhuizen en dan een poyn mag,kan je beter wachten want dat is denk ik ook eerlijker tegenover die pony.

niets is onmogelijk voor hen die willen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:45

Chantal schreef:
Ik zou voor de hond gaan.

Een pony neemt veel tijd in beslag en zo te zien heb jij niet zoveel tijd!!
Een hond is toch heel anders.

Als jij denkt dat je te weinig tijd hebt, zou ik toch echt voor die hond gaan want anders krijg je later spijt

SUCCES OK dan!

Met je hond kan je inprinciepe net zo veel als met je een pony, ik heb er zelf 2 want voor ons is het niet makkelijk i.v.m tijd en stalling gebrek een pony (al word het dan al snel een groot paard) te hebben.

Ik jouw geval zou ik ook kiezen voor een hond, maar dan geen duitseherder. Die zijn er al zo veel, ga op zoek naar een onbekend ras wat bijna niemand kent (ik kan je daar wel bij helpen)
Erg leuk is show's lopen met je hond. (doen wij zelf ook)
Ik heb nu denk ik net zo veel plezier van honden als van paarden, al zou ik zelf liever toch wel een paard hebben maar wil dan wel graag mijn honden houden (ik kan niet zonder die scheetjes Tong uitsteken)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:19

Ik heb besloten toch voor een hond te kiezen. Voor een hond heb ik zeker wel genoeg tijd voor. 's ochtends en 's middags laat ik de hond uit en geef ik hem te eten en te drinken, en 's avonds laat mijn broer (meestal) de hond uit. Ik kies voor een Duiste Herder omdat ik alles een beetje onderzocht heb wat zo'n hond nou precies kan. En die kan behoorlijk veel van wat ik allemaal juist leuk vindt, en ik vindt het een leuk ras. En anders misschien een Nova Scotia Duck Tolling Retriever (phoe... *aaadddeeemmm*) of een Groenendaeler. Maar wel een NSDTR wel met (witte) aftekeningen!!

Fairie, wil je me dan helpen om te kijken naar een NSDTR, Groenendaeler, of een DH? Niet duurder dan 500. Zonder ziektes en zeer zeker HD-vrij!! Moet ontwormd en ingeënt zijn, met inentingsboekje. Leeftijd het liefst tot 2 jaar (3 jaar kan ook nog, tot 4 jaar liever niet meer), en graag met chip. Is zindelijk, kan bij andere honden, kan bij kleine kinderen, kan bij grote kinderen, kan alleen thuis zijn, kan mee in de auto. Gaat er niet vandoor naar een kat, als ze zo'n ding ziet. Een hond die goed luistert zou wel fijn zijn, zij moet in ieder geval zeker niet vals zijn of opeens gaan bijten (natuurlijk is een hond nooit te vertrouwen, maar de een meer dan de ander) Ik zoek een hond voor: GG1 - GG2 - GG3 - behendigheid - obedience(?) - flyball(?) en misschien nog wel meer. Komt bij een andere teef (drentse patrijs x heidewachtel) van 12 jaar, dus moet het goed kunnen vinden met een andere hond. Verder hebben we geen katten (wel cavia's maar daar heeft de hond nix aan). Ik zoek wel alleen een teefje, dus geen reutje, ook al istie geholpen.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 03-09-03 17:00, in het totaal 5 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:35

Dat zijn ook erg leuke honden.
Je hebt geen doel als fokken of show's met je hond?
Dan kun je ook langs het asiel gaan, daar zitten veel honden die net zo veel kunnen als andere honden alleen dan een leuke kruising Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:38

Nee, ik wil niet fokken of showen.
En ik wil ook geen kruising. Party!!

'Wat ik het liefst wil, is een eigen pony.' <== Geld niet meer!!! Pony = hond geworden. Haha!
Dit omdat ik voor een hond toch meer tijd voor hebt. Pony neem ik wel een andere keer.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 03-09-03 16:48, in het totaal 3 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:47

Fairie schreef:
Dat zijn ook erg leuke honden.
Je hebt geen doel als fokken of show's met je hond?
Dan kun je ook langs het asiel gaan, daar zitten veel honden die net zo veel kunnen als andere honden alleen dan een leuke kruising Haha!


Inderdaad kijk eens in het asiel, daar zitten ook zat rashonden. Neem anders contact op met de rasvereniging van het ras dat je wilt, de meesten doen ook aan herplaatsing.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:50

tamary"]
[quote="Fairie schreef:
Dat zijn ook erg leuke honden.
Je hebt geen doel als fokken of show's met je hond?
Dan kun je ook langs het asiel gaan, daar zitten veel honden die net zo veel kunnen als andere honden alleen dan een leuke kruising :D


Inderdaad kijk eens in het asiel, daar zitten ook zat rashonden. Neem anders contact op met de rasvereniging van het ras dat je wilt, de meesten doen ook aan herplaatsing.
[/quote]

Heb ff iets vetgedrukt. Party!! En jij zegt dat er genoeg rashonden inzitten? Tong uitsteken Dat zit er ook wel eens, maar niet zo veel. En aangezien ik veel eisen hebt, lijkt mij. Schijnheilig Maar ik heb een site waar alle asielhonden in Nederland staan. Dus daar ga ik weer eens ff kijken. Misschien zit er iets nieuws tussen.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 03-09-03 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:52

Relliej"]
[quote="tamary"][quote="Fairie schreef:
Dat zijn ook erg leuke honden.
Je hebt geen doel als fokken of show's met je hond?
Dan kun je ook langs het asiel gaan, daar zitten veel honden die net zo veel kunnen als andere honden alleen dan een leuke kruising :D


Inderdaad kijk eens in het asiel, daar zitten ook zat rashonden. Neem anders contact op met de rasvereniging van het ras dat je wilt, de meesten doen ook aan herplaatsing.
[/quote]

Heb ff iets vetgedrukt. Party!!
[/quote]
Waarom heb je dat gedaan? (ik snap het even niet Tong uitsteken)
Omdat je bedoeld dat er alleen maar kruisingen zitten of omdat je toch wel liever een kruising wilt?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:53

heb ff me berichtje veranderd om ut duidelijker te maken
*blond* Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:55

OO, dus je bedoeld dat er niet veel rashonden zitten?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 17:04

Yep!!! In ieder geval niet de rashonden die ik juis zoek. Kijk maar op http://www.dierenasiels.com. Daar heb ik alleen maar een aantal DH gezien. Maar geen Groenendaeler, NSDTR of DH naar mijn wensen.

DiRrTy_LaDy

Berichten: 68
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Oudkarspel (Alkmaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:45

Je koopt toch geen pony, om hem door iemand anders te laten verzorgen? Bloos

In ieder geval dat lijkt mij!

I'm In LoVe
Wouter You Were Mine...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 25 bezoekers